XXL Nutrition

Bloedresultaten na lange kuur

BodyBulldozer

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
93kg
Vetpercentage
8%
Hey mede-ijzervreters,

Graag had ik wat feedback gekregen over mijn bloedresultaten, nu exact 2 maand na mijn laatste injectie.
Zoals ik al dacht zit ik nog steeds onder de referentiewaarden wat betreft testosteron. Ik heb namelijk nog steeds geen ochtenderecties en libido is ook nogal aan de lage kant. Op sexueel vlak is daarentegen alles redelijk normaal, enkel klaarkomen is moeilijk.

Ik ben in totaal 8 maanden ON geweest, wel altijd op minder dan 1g gear en altijd 2x500iu HCG per week laten meelopen. (gebruikte producten zijn test, primo, tren en masteron geweest) Nooit meer dan 3ml gear per week. Nakuur met 20mg nolvadex, maar deze heb ik na 2 weken gestaakt omdat ik er teveel bijwerkingen van had en omdat ik me heb laten vertellen dat herstel easy zou zijn aangezien ik steeds m'n HCG heb laten meelopen. Nu blijkt dit toch niet het geval te zijn en zit ik met volgende bloedwaardes:

el8r49.jpg

Enkele vragen/bedenkingen:
- Wijzen deze waardes op een normaal herstel? Of ben ik te vroeg aan het panikeren?
- Aangezien m'n oestrogeen laag is zou ik denken dat mijn testosteron nu wel zal stijgen?
- SHBG is normaal, moet dit niet hoger zijn met deze test-waardes?

Graag jullie opmerkingen, ben me immers wat zorgen aan het maken. Voor ik deze kuur gedaan had zat ik met een vrij testosteron van 17ng/dL en een totaal testosteron van 800 ng/dL.

PS: ik neem nu 30mg zink en 4000iu vit.D per dag.

Het lijkt wel of iedereen neppe hcg gebruikt getuige de lage FSH waardes iedere keer.
Mijn bescheiden mening is dat je goed op wg bent met je herstel evengoed.

Neem 4 weken clomifeen, 25 mg per dag, en prik weer je bloed (totaal T, SHBG, LH). Kun je het merk van je hCG pm'en? Je hypofyse is voor nu iig. je probleem. Dit zie je soms ook nog weleens na lange kuren.

• Topic Starter Topic Starter
Neem 4 weken clomifeen, 25 mg per dag, en prik weer je bloed (totaal T, SHBG, LH). Kun je het merk van je hCG pm'en? Je hypofyse is voor nu iig. je probleem. Dit zie je soms ook nog weleens na lange kuren.

En gaat die clomifeen gewoon het herstel versnellen of me ook effectief naar hogere test-levels brengen op het einde? M.a.w, kan ik zonder clomifeen ook herstellen naar even hoge test-waardes maar dan gewoon minder snel? Heb het namelijk even gehad met medicatie tbh :p

Je hebt 8 maanden on geweest en nu ben je het een beetje beu met de medicatie terwijl je amper herstelt....

Begin vandaag nog met die clomid zoals Galen het zegt. Natuurlijk gaat die clomid je herstel versnellen.

Je hebt 8 maanden on geweest en nu ben je het een beetje beu met de medicatie terwijl je amper herstelt....

Begin vandaag nog met die clomid zoals Galen het zegt. Natuurlijk gaat die clomid je herstel versnellen.

Nee, je leest mijn bericht niet goed. Uiteraard geloof ik dat de Clomid mijn herstel zal versnellen. Maar ik bedoel eerder: zal ik ook op dezelfde test-waardes komen zonder clomid te nemen? Uiteraard zal het trager gaan, maar zal de test-waarde uiteindelijk hetzelfde worden als met de clomid? Aangezien ik niet echt klachten heb op seksueel vlak ofzo. Naar mijn gevoel was ik al redelijk hersteld, maar mijn bloedwaarden wijzen dus anders uit.

Same here. 0.88 (LH) had ik en ik kon nog elke dag met de vrouw spelen. Mocht ik een week later niet terug on gegaan zijn dat had ik zeker clomid genomen. Had al clomid genomen maar blijkbaar fake ofwel enorm ondergedoseerd.

Zonder clomid zal je ook herstellen maar dan spreken we misschien over maanden....

Is het de bedoeling dat je nu een tijdje off gaat of niet. Want als je over 4 weken terug on wilt heeft clomid weinig zin uiteraard...

Neen, ik heb het even gehad met gebruik. Ga zeker een jaar off nu. En in de toekomst waarschijnlijk enkel nog kuurtjes van max 8 weken met korte esters.

Iemand raad met de lage oestrogeen waarde trouwens? Is dit een gevolg van mijn lagere test-waarde en bijgevolg een mindere aromatisering naar estro?
Beide schoudergewrichten doen immens veel pijn sinds ik off ben en heb gelezen dat lage estro voor gewrichtsklachten kan zorgen?

Het lijkt wel of iedereen neppe hcg gebruikt getuige de lage FSH waardes iedere keer.

Gezien HCG geen effect heeft op FSH is dat normaal. Ook heeft hcg verder geen effect op LH en FSH, buiten dat het dit onderdrukt. Maar het bloedonderzoek is van na de nakuur en het is je nakuur (clomid of nolva) die de hypofyse aanzet tot LH en FSH aanmaak.

Ik zie ook gewoon een herstel gaande. Heeft gewoon tijd nodig na hogere doseringen en/of langere periode van gebruik. Maar nakuur was ook maar 2 weken.

Neen, ik heb het even gehad met gebruik. Ga zeker een jaar off nu. En in de toekomst waarschijnlijk enkel nog kuurtjes van max 8 weken met korte esters.

Iemand raad met de lage oestrogeen waarde trouwens? Is dit een gevolg van mijn lagere test-waarde en bijgevolg een mindere aromatisering naar estro?
Beide schoudergewrichten doen immens veel pijn sinds ik off ben en heb gelezen dat lage estro voor gewrichtsklachten kan zorgen?

Er kan inderdaad een nadeel voor je gewrichten zijn met laag oestrogeen. Maar het is wel normaal bij lager testosteron en dus gelukkig minder aromatisatie. Hoog oestrogeen bij laag testosteron is al helemaal niets.

Je nakuur was iets te kort. Beste volgende keer clomid als je toch nog een lange of hoog gedoseerde kuur zou doen. 25mg voor 4 weken is dan aan te raden.

Maar er is eigenlijk niets aan de hand. 2 maanden na laatste inject ben je gewoon nog niet hersteld. Je waardes zullen geleidelijk aan weer stijgen. Je zou nog even clomid kunnen nemen of gewoon afwachten.

Als je voor de rest nergens last van hebt zou ik afwachten en binnen 2 maanden nog eens laten meten.

Laatst bewerkt:
Gezien HCG geen effect heeft op FSH is dat normaal. Ook heeft hcg verder geen effect op LH en FSH, buiten dat het dit onderdrukt. Maar het bloedonderzoek is van na de nakuur en het is je nakuur (clomid of nolva) die de hypofyse aanzet tot LH en FSH aanmaak.

Ik zie ook gewoon een herstel gaande. Heeft gewoon tijd nodig na hogere doseringen en/of langere periode van gebruik. Maar nakuur was ook maar 2 weken.

Okee, ik dacht dat HCG de FSH juist op hoogte hield.

Okee, ik dacht dat HCG de FSH juist op hoogte hield.

Nee, hcg onderdrukt de hypofyse ook volledig en zorgt voor laag LH en FSH. Enige wat hcg doet is aan je LH receptoren in de leydig cellen (teelballen) hechten net zoals LH. Dit zorgt voor stimulatie van eigen aanmaak testosteron en verder oestrogeen, maar onderdrukt je eigen LH en FSH aanmaak.

Hcg kan verder de gevoeligheid van je LH receptoren op pijl houden en voor beter/sneller herstel zorgen door de cellen actief te houden. Hmg kan de sertoli cellen actief houden omdat het FSH bevat. Maar clomid is dus altijd nodig voor je eigen aanmaak LH en FSH nadien te stimuleren.

Het ene heeft toch niets met het andere te maken. Moest hij zo lage FSH waarde hebben terwijl hij clomid gebruikt, dan zou je kunnen veronderstellen dat zijn clomid fake zou kunnen zijn. HCG zorgt er net voor dat je hypofyse niet werkt en je FSH op dat ogenblik laag is. Je kent toch het verschil tussen HCG en clomid?
Ik zie nu pas dat Cools het ook al heeft uitgelegd. Arie, jij bent een rare kerel want dat is je toch al een paar keren uitgelegd en je had dat artikel van Galen toch ook gelezen. Ik heb je die link nog doorgestuurd.

Bloedonderzoek is twee maand na uw laatste inject. Welke ester was dat?
Hoelang na jouw laatste inject ben jij je ( veel te korte) nakuur gestart?

Wat voor sides had jij van Nolva?

Bloedonderzoek is twee maand na uw laatste inject. Welke ester was dat?
Hoelang na jouw laatste inject ben jij je ( veel te korte) nakuur gestart?
Dat was een enanthaat ester, 1ml test-e en ik ben 14 dagen na deze inject mijn nakuur gestart.
Wat voor sides had jij van Nolva?
Enorm veel zweten, maar dan ook echt onmenselijk veel. Ik kon geen minuut aan tafel zitten eten zonder dat het zweet van m'n hoofd afliep. Kamertemperatuur van 20° voelde als een sauna aan. En ik was ook snel geïrriteerd en moody.

Het ene heeft toch niets met het andere te maken. Moest hij zo lage FSH waarde hebben terwijl hij clomid gebruikt, dan zou je kunnen veronderstellen dat zijn clomid fake zou kunnen zijn. HCG zorgt er net voor dat je hypofyse niet werkt en je FSH op dat ogenblik laag is. Je kent toch het verschil tussen HCG en clomid?
Ik zie nu pas dat Cools het ook al heeft uitgelegd. Arie, jij bent een rare kerel want dat is je toch al een paar keren uitgelegd en je had dat artikel van Galen toch ook gelezen. Ik heb je die link nog doorgestuurd.

Je hebt helemaal gelijk Skydirk.
Laten we maar zeggen dat het maandag was.
thanks.

Ik weet niet hoeveel test jij precies ("altijd op minder dan 1 gram gear") gebruikte de laatste weken voor jouw laatste inspuiting.

Gesteld dat je de week tevoren misschien nog 1000 mg test enantaat in je lijf spoot.....
En ervan uitgaande dat de meeste gebruikers veel te licht en optimistisch hun halfwaardetijden berekenen.....
Als ze zich al de moeite doen daar realistisch rekening mee te houden.....

Durf ik stellen dat jij bij het starten van je korte nakuur nog teveel exogeen toegediend testosteron in je lijf had.
Alleszins teveel om baat te hebben bij deze nakuur.

Met als doel het opkrikken van uw lichaamseigen aanmaak duurt het na een kuur met zulke esters minstens 3 tot 4 weken vooraleer nolvadex of clomid hun werk kunnen doen.
Bij mijn eigen kuren ben ik nooit bruut geëindigd met een lange ester.
Na mijn laatste lange ester, uitgaande van een gram test per week, nam ik nog een maand orals of winstrol inject alvorens ik mijn nakuur met nolva of clomid begon.
Ik had dan nog een maand een hoog anabool milieu in mijn lijf tot ik zeker wist dat alle geïnjecteerde esters waren uitgeklaard.

Mijn langste kuur met dat protocol was 18 weken.
Tot nu toe nooit last gehad van een libidodip.
Dit is wat altijd (over een periode van 17 jaar met minstens 1 lange kuur per jaar) voor mij heeft gewerkt.

Wat me opvalt en in mijn opinie de meest gemaakte fout is:
Bijna iedereen onderschat de halfwaardetijd van de gebruikte esters!

De gedocumenteerde halfwaardetijden zijn clearing times die gelden als een gemiddelde.
Om safe te zijn heb ik de halfwaardetijden voor mezelf altijd naar boven afgerond.
Dus 4 tot 5 dagen halfwaardetijd telden voor mij altijd als 7 dagen.

Ik heb mezelf dit nooit optimistisch voorgeschoteld.
Alvorens ik mijn nakuur begin neem ik liever een week langer orals door dan nolvadex te vroeg beginnen.
Take it when it counts!

Ik weet niet hoeveel test jij precies ("altijd op minder dan 1 gram gear") gebruikte de laatste weken voor jouw laatste inspuiting.

Gesteld dat je de week tevoren misschien nog 1000 mg test enantaat in je lijf spoot.....
En ervan uitgaande dat de meeste gebruikers veel te licht en optimistisch hun halfwaardetijden berekenen.....
Als ze zich al de moeite doen daar realistisch rekening mee te houden.....

Durf ik stellen dat jij bij het starten van je korte nakuur nog teveel exogeen toegediend testosteron in je lijf had.
Alleszins teveel om baat te hebben bij deze nakuur.

Met als doel het opkrikken van uw lichaamseigen aanmaak duurt het na een kuur met zulke esters minstens 3 tot 4 weken vooraleer nolvadex of clomid hun werk kunnen doen.
Bij mijn eigen kuren ben ik nooit bruut geëindigd met een lange ester.
Na mijn laatste lange ester, uitgaande van een gram test per week, nam ik nog een maand orals of winstrol inject alvorens ik mijn nakuur met nolva of clomid begon.
Ik had dan nog een maand een hoog anabool milieu in mijn lijf tot ik zeker wist dat alle geïnjecteerde esters waren uitgeklaard.

Mijn langste kuur met dat protocol was 18 weken.
Tot nu toe nooit last gehad van een libidodip.
Dit is wat altijd (over een periode van 17 jaar met minstens 1 lange kuur per jaar) voor mij heeft gewerkt.

Wat me opvalt en in mijn opinie de meest gemaakte fout is:
Bijna iedereen onderschat de halfwaardetijd van de gebruikte esters!

De gedocumenteerde halfwaardetijden zijn clearing times die gelden als een gemiddelde.
Om safe te zijn heb ik de halfwaardetijden voor mezelf altijd naar boven afgerond.
Dus 4 tot 5 dagen halfwaardetijd telden voor mij altijd als 7 dagen.

Ik heb mezelf dit nooit optimistisch voorgeschoteld.
Alvorens ik mijn nakuur begin neem ik liever een week langer orals door dan nolvadex te vroeg beginnen.
Take it when it counts!
Je zou ook gewoon kunnen doen:
1-10 kuur
11-12 test e 125mg
13-14 niks
15-verder nakuur

Beetje zelfde idee alleen dan wel lange esters toch? Of werkt dit niet zo makkelijk

Terug
Naar boven