Fitness Seller

Bloedresultaten na lange kuur

Je zou ook gewoon kunnen doen:
1-10 kuur
11-12 test e 125mg
13-14 niks
15-verder nakuur

Beetje zelfde idee alleen dan wel lange esters toch? Of werkt dit niet zo makkelijk

Zolang je zelf geen test aanmaakt wil jij je lichaam zo anabool mogelijk houden totdat je zeker weet dat de nakuur überhaupt zal aanslaan:

1-10 kuur met lange esters
11-14 orals, keep it simple, enkel middelen met halfwaarde van minder dan een dag
15-verder nakuur

Nee, je leest mijn bericht niet goed. Uiteraard geloof ik dat de Clomid mijn herstel zal versnellen. Maar ik bedoel eerder: zal ik ook op dezelfde test-waardes komen zonder clomid te nemen? Uiteraard zal het trager gaan, maar zal de test-waarde uiteindelijk hetzelfde worden als met de clomid? Aangezien ik niet echt klachten heb op seksueel vlak ofzo. Naar mijn gevoel was ik al redelijk hersteld, maar mijn bloedwaarden wijzen dus anders uit.
Dude het gaat niet alleen om wat jij aan de buitenkant ervaart. Je resultaten zien er niet al te vruchtbaar uit dus als ik jou was zou ik snel ophouden met excuses maken en clomid gaan slikken.

Ik weet niet hoeveel test jij precies ("altijd op minder dan 1 gram gear") gebruikte de laatste weken voor jouw laatste inspuiting.

Gesteld dat je de week tevoren misschien nog 1000 mg test enantaat in je lijf spoot.....
En ervan uitgaande dat de meeste gebruikers veel te licht en optimistisch hun halfwaardetijden berekenen.....
Als ze zich al de moeite doen daar realistisch rekening mee te houden.....

Durf ik stellen dat jij bij het starten van je korte nakuur nog teveel exogeen toegediend testosteron in je lijf had.
Alleszins teveel om baat te hebben bij deze nakuur.

Met als doel het opkrikken van uw lichaamseigen aanmaak duurt het na een kuur met zulke esters minstens 3 tot 4 weken vooraleer nolvadex of clomid hun werk kunnen doen.
Bij mijn eigen kuren ben ik nooit bruut geëindigd met een lange ester.
Na mijn laatste lange ester, uitgaande van een gram test per week, nam ik nog een maand orals of winstrol inject alvorens ik mijn nakuur met nolva of clomid begon.
Ik had dan nog een maand een hoog anabool milieu in mijn lijf tot ik zeker wist dat alle geïnjecteerde esters waren uitgeklaard.

Mijn langste kuur met dat protocol was 18 weken.
Tot nu toe nooit last gehad van een libidodip.
Dit is wat altijd (over een periode van 17 jaar met minstens 1 lange kuur per jaar) voor mij heeft gewerkt.

Wat me opvalt en in mijn opinie de meest gemaakte fout is:
Bijna iedereen onderschat de halfwaardetijd van de gebruikte esters!

De gedocumenteerde halfwaardetijden zijn clearing times die gelden als een gemiddelde.
Om safe te zijn heb ik de halfwaardetijden voor mezelf altijd naar boven afgerond.
Dus 4 tot 5 dagen halfwaardetijd telden voor mij altijd als 7 dagen.

Ik heb mezelf dit nooit optimistisch voorgeschoteld.
Alvorens ik mijn nakuur begin neem ik liever een week langer orals door dan nolvadex te vroeg beginnen.
Take it when it counts!

hier vorige keer ook afgebouwd. van 250 test naar 125mg test naar 2x 62.5mg test ( 1x per 7 dagen) voor men gevoel ging dit ook veel lekkerder.

Ik weet niet hoeveel test jij precies ("altijd op minder dan 1 gram gear") gebruikte de laatste weken voor jouw laatste inspuiting.

Gesteld dat je de week tevoren misschien nog 1000 mg test enantaat in je lijf spoot.....
En ervan uitgaande dat de meeste gebruikers veel te licht en optimistisch hun halfwaardetijden berekenen.....
Als ze zich al de moeite doen daar realistisch rekening mee te houden.....

Durf ik stellen dat jij bij het starten van je korte nakuur nog teveel exogeen toegediend testosteron in je lijf had.
Alleszins teveel om baat te hebben bij deze nakuur.

Met als doel het opkrikken van uw lichaamseigen aanmaak duurt het na een kuur met zulke esters minstens 3 tot 4 weken vooraleer nolvadex of clomid hun werk kunnen doen.
Bij mijn eigen kuren ben ik nooit bruut geëindigd met een lange ester.
Na mijn laatste lange ester, uitgaande van een gram test per week, nam ik nog een maand orals of winstrol inject alvorens ik mijn nakuur met nolva of clomid begon.
Ik had dan nog een maand een hoog anabool milieu in mijn lijf tot ik zeker wist dat alle geïnjecteerde esters waren uitgeklaard.

Mijn langste kuur met dat protocol was 18 weken.
Tot nu toe nooit last gehad van een libidodip.
Dit is wat altijd (over een periode van 17 jaar met minstens 1 lange kuur per jaar) voor mij heeft gewerkt.

Wat me opvalt en in mijn opinie de meest gemaakte fout is:
Bijna iedereen onderschat de halfwaardetijd van de gebruikte esters!

De gedocumenteerde halfwaardetijden zijn clearing times die gelden als een gemiddelde.
Om safe te zijn heb ik de halfwaardetijden voor mezelf altijd naar boven afgerond.
Dus 4 tot 5 dagen halfwaardetijd telden voor mij altijd als 7 dagen.

Ik heb mezelf dit nooit optimistisch voorgeschoteld.
Alvorens ik mijn nakuur begin neem ik liever een week langer orals door dan nolvadex te vroeg beginnen.
Take it when it counts!
Heb na mijn kuur ook meer dan 3 weken gewacht (375 test 400 mast oid) en heb na 25 dagen nakuur geen last gehad. Was natuurlijk ook een licht kuurtje.
(bloedwaarden 3 weken na nakuur in orde)

• Topic Starter Topic Starter
Dude het gaat niet alleen om wat jij aan de buitenkant ervaart. Je resultaten zien er niet al te vruchtbaar uit dus als ik jou was zou ik snel ophouden met excuses maken en clomid gaan slikken.

Clomid versnelt enkel het herstel, bevestigen Cools en Galen. Dus het gaat mij uiteindelijk niet op een hogere test-waarde brengen. En aangezien ik geen lichamelijke klachten heb en geen massa verlies zie ik niet echt de noodzaak om nu nog clomid te starten? Herstel zal gewoon langer duren.

Clomid versnelt enkel het herstel, bevestigen Cools en Galen. Dus het gaat mij uiteindelijk niet op een hogere test-waarde brengen. En aangezien ik geen lichamelijke klachten heb en geen massa verlies zie ik niet echt de noodzaak om nu nog clomid te starten? Herstel zal gewoon langer duren.
Clomid gaat ervoor zorgen dat de hypofyse die stuurhormonen (LH-FSH) gaat produceren zodat je ballen aan het werk gezet worden maar zonder clomid ga je ook herstellen. Het zal enkel wat langer duren. Als je geen last hebt, waarom niet.

hier vorige keer ook afgebouwd. van 250 test naar 125mg test naar 2x 62.5mg test ( 1x per 7 dagen) voor men gevoel ging dit ook veel lekkerder.
In ieder geval heb je minder last van een dip wanneer je na een kuur een paar weken een lichte HRT dosis (100 tot 125mg test) per week zet om dan te stoppen en na te kuren met clomid. Heb ik ook ondervonden. Ik deed dat wel een maand of drie. Ook met testosterongel gedaan ipv lichte dosis te injecteren.

In ieder geval heb je minder last van een dip wanneer je na een kuur een paar weken een lichte HRT dosis (100 tot 125mg test) per week zet om dan te stoppen en na te kuren met clomid. Heb ik ook ondervonden. Ik deed dat wel een maand of drie. Ook met testosterongel gedaan ipv lichte dosis te injecteren.

Inderdaad, ga ik nu ook doen. Hoef je ook minder rekening te houden met hoe lang er nog exogeen testosteron in je systeem zit omdat de dosissen dan veel lager zijn.

Update - 2 maand na vorige bloedtest

el8r49.jpg

Bloedtest 2 - 19/02/16
oh4foz.jpg

- LH en FSH zijn nu gestegen en zijn laag-normaal, dus ik vermoed dat mijn hypothalamus nog steeds pusht voor meer test en er zeker geen negatieve feedback meer is.
- Testosteron en vrij testosteron nog steeds laag, lager zelfs als bij de vorige bloedtest. Bij de eerste test was test wel in de ochtend gemeten op, vroeg in de week. Bij 2e test in de late namiddag op een vrijdag. Weet niet of dit de uitslag veel beïnvloedt?
- Oestrogeen te laag; waarschijnlijk omdat er te weinig test in mijn systeem zit om om te zetten naar oestrogeen?
- Prolactine te hoog... Ken ik niets van...
- SHBG normaal, iets gestegen tegenover vorige keer.

Iemand opmerkingen of aanvullingen over wat ik nu moet doen in mijn stap naar volledig herstel?

Heb gesupplementeerd met 60mg zink, 5000iu vit D, D-aspartic acid (1 maand) en ZMA in de tussentijd. Verder ook nog l-carnitine en omega 3.

Begin me zo stilaan wel toch wat zorgen te maken... Maar LH en FSH zijn gestegen dus dat is toch een goed teken? Betekent dit dan dat mijn teelballen niet reageren op die verhoging?

Graag hulp gevraagd, want volgende stap is endocrinoloog voor mij...

Alvast bedankt.

@Cools @Galen

Ik weet dat het niet alles zegt maar hoe is het gesteld met je libido/ochtenderecties?

Ik weet dat het niet alles zegt maar hoe is het gesteld met je libido/ochtenderecties?
- Libido zit goed... Misschien klein beetje minder zin dan ervoor, maar qua prestaties alles tip top eigenlijk. Ik was ook 8 maand ON dus ja normaal dat libido niet was zoals in die tijd ON, maar zeker toch al meer zin in seks sinds m'n eerste bloedtest.
- Ochtenderecties heb ik zo nu en dan... Laat ons zeggen 2-3 dagen per week. Eénmaal de prikkeling er is laat on zeggen, zeker geen probleem met erecties te krijgen.

hoe gaan je trainingen? spiermassa verlies, vet opbouw?

ben je gwn op onderhoud of bulk je licht?

Vermoedelijk gaat het wat langer duren vooraleer dit hersteld. Eenmaal prolactine zakt gaat hopelijk testosteron ook stijgen.

hoe gaan je trainingen? spiermassa verlies, vet opbouw?
ben je gwn op onderhoud of bulk je licht?
Trainingen gaan slecht... Krachtverlies en ook veel gewicht verloren terwijl ik stuk boven onderhoud eet. Vettoename lijkt mee te vallen.
Vermoedelijk gaat het wat langer duren vooraleer dit hersteld. Eenmaal prolactine zakt gaat hopelijk testosteron ook stijgen.
Zou testosteron al niet evenredig met mijn LH moeten gestegen zijn? Welke supps zou ik dagelijks nog moeten nemen om prolactine te doen dalen en testosteron te doen stijgen? Zou clomid of hcg nog iets kunnen betekenen nu? Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Even hierop inhaken, ikzelf heb bijna nooit ochtenderecties. Niet voor mijn kuur, niet tijdens en niet na. Libido wel alles tip top maar zijn ochtenderecties eigenlijk een soort lichamelijke 'verplichting' als man? Bij mij is het eigenlijk wat omgekeerd ook, als ik wat moe ben en in mijn bed kruip krijg ik ook altijd erecties :')

Laatst bewerkt:
Trainingen gaan slecht... Krachtverlies en ook veel gewicht verloren terwijl ik stuk boven onderhoud eet. Vettoename lijkt mee te vallen.
Zou testosteron al niet evenredig met mijn LH moeten gestegen zijn? Welke supps zou ik dagelijks nog moeten nemen om prolactine te doen dalen en testosteron te doen stijgen? Zou clomid of hcg nog iets kunnen betekenen nu? Alvast bedankt.

Nee, dat hangt van de gevoeligheid van je LH receptoren af. Voor prolactine is L-dopa (mucuna pruriens) een goede keuze.

Ik heb 4 maanden na laatste inject nog geen levend sperma. Maandag uitslag bloedonderzoek.
Drive heb ik nog wel op trainings en sex gebied en mn ballen zijn 6x zo groot.
Nu nog hopen dat de waardes aan het herstellen zijn..

Even hierop inhaken, ikzelf heb bijna nooit ochtenderecties. Niet voor mijn kuur, niet tijdens en niet na. Libido wel alles tip top maar zijn ochtenderecties eigenlijk een soort lichamelijke 'verplichting' als man? Bij mij is het eigenlijk wat omgekeerd ook, als ik wat moe ben en in mijn bed kruip krijg ik ook altijd erecties :')

Bij mij kunnen de ochtenderecties als nachtelijke erecties aanzien worden. Ik word elke nacht minstens 1 keer wakker met een erectie, soms is dat sochtends maar soms ook gewoon 3u snachts ofzo :)

Na een kuur, tijdens nakuur, kan het zijn dat dat een week ofzo minder is (net zoals libido dat dan even op laag pitje staat) maar nadien komt dat snel terug.

Terug
Naar boven