AndroidHealthClinic

Bloedwaardes voor, tijdens & na eerste kuur

Gyno is toch klierweefsel wat groeit?
Gynaecomastie is letterlijk genomen inderdaad een overschot aan klierweefsel.

Nu wilt dat klierweefsel ook nogal eens ontsteken en gevoelig zijn.
Zeker als je tijdens een kuur regelmatig checkt of je gyno hebt, maar ook gewoon op willekeurige momenten kan het gebeuren.

Ik ben bekend met gyno en had laatst uit het niets een flare up (zit op trt). Na een afwachtend beleid van een week was het weg. Normaal zou ik gelijk ingegrepen hebben met tamoxifen, maar dat was dit keer niet eens nodig.

Ik zou eerder kiezen voor 350 test 200 primo ofzo. Al is het maar voor de zekerheid.

@Fappie klopt hoor maar je hebt voor deel dat dus permanent is en een deel dat ook vlug weer weg trekt nadat de hormonen in de klier zijn ontbonden van de receptors

Ik heb zelf links permanent helaas wat ik nog enigzins kleiner heb gekregen dankzij tamoxifen. Dit was een paar jaar geleden voor de zo veelste keer ontstaan door een te hoog bf en slechte levenstijl. Dokter zei nog gaat vanzelf wel weg maar ik ben dus maar uit mezelf met tamoxifen begonnen omdat het pijnlijk was en omdat de dokter vast beraden was dat het wel vanzelf minder word. Dokter wou er wel een echo van laten maken om zeker te weten dat het geen borstkanker was, er was geen kalkafzetting of zo iets, dus geen borstkanker maar een verdikte klierweefsel. Dokter wil er pas wat aan doen als het een meloen is omdat je er niet dood aan gaat. Het is nu een halve cm en een uitgedroogd hard plat stukje. Had verder ook niet met kuren te maken in het verleden volgens de dokter daar voor was het te lang geleden. Ik heb nu wel altijd tamoxifen achter de hand en wil het ooit nog laten verwijderen op eigen kosten want tamoxifen is geen langdurige oplossing mocht het weer erger worden. Sorry voor de topic kaap.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: GruX
@Fappie de onzekerheid erover is vaak vele male erger dan de zwelling ervan, zeker als bodybuilders richten we ons op onze imperfecties die anderen doorgaans helemaal niet zouden opvallen. Wat dit betreft misschien beter je naasten (geen bodybuilders) constateren of het de moeite waard is om te opereren zij hebben een beter beeld voor hoe de rest van de wereld je ziet dan jij zelf

Bij mij is rechts erger dan links maar heb het beide kanten, kan knobbels voelen maar niet zien, tepels zijn niet puntig ofzo dus noem het nog geen gyno maar spaar wel voor de operatie mochten mn vriendin en mn familie ooit zeggen "ja, het begint nu wel opvallend te worden"

• Like
Waarderingen: GruX
Gynaecomastie is letterlijk genomen inderdaad een overschot aan klierweefsel.....→

Ik zou eerder kiezen voor 350 test 200 primo ofzo.
Ik kan het altijd waarderen als iemand met meer verstand het zelfde advies geeft als ik deed:)

Ik krijg die flare ups ook regelmatig op 100mg ew idd nadat ik ze weer gestoten heb op werk of doordat mn vriendin me "mishandeld" en dan gelijk weer minstens 5 dagen tamo. Heb nooit echt lopen voelen alleen soms dus nadat je je echt goed goed zeer doet door ergens tegenaan te stoten maar dus niet uit onzekerheid (heb nooit hoge dosis gebruikt maar denk dat komt van deca dat begon, dit heb ik nooit behandeld en dat toen maanden later eens een paar keer op leg day gewoon een sleuteltje ruwe testosteron poeder deed zonder ai)

Als je meer tips hebt hoor ik het graag, overweeg al even een topic te maken😅

Btw zijn veel die voor het eerst gebruiken en instinctief met hun tepels beginnen te spelen, knijpen, twisten, etc, heb zelf deze neiging gehad toen ik net begon nou kan ik me wel gewoon inhouden maar is dit normaal? Zo ja waarom?🤣

Tja men is ongerust dat er gyno ontstaat en willen het in een vroeg stadium constateren.
Dan lijkt voelen logisch, niet wetende dat je het daar juist mee verpest.
Uiteindelijk gaat het in het koppie zitten en wordt het een gewoonte.

Toen ik begin jaren 80 met fitness begon werd er nooit gepraat over gyno. Niemand kende dat woord zelfs niet. Niet dat het niet bestond maar niemand maakte zich er zorgen over. De laatste jaren is er een ware obsessie ontstaan mede door social media.

Tja men is ongerust dat er gyno ontstaat en willen het in een vroeg stadium constateren.
Dan lijkt voelen logisch, niet wetende dat je het daar juist mee verpest.
Uiteindelijk gaat het in het koppie zitten en wordt het een gewoonte.

Is ook wel logisch toch, niemand zit er op te wachten om gyno maar te laten doorgroeien tot het erg zichtbaar word. Niet mee dan logisch om er maatregelen tegen te nemen. Je moet natuurlijk ook niet de iedere dag in je borst knijpen want dan word het een obsessie. Als iemand gyno krijgt gaat diegene het snel genoeg merken.

Laatst bewerkt:
Is ook wel logisch toch, niemand zit er op te wachten om gyno maar te laten doorgroeien tot het erg zichtbaar word. Niet mee dan logisch om er maatregelen tegen te nemen. Je moet natuurlijk ook niet de iedere dag in je borst knijpen want dan word het een obsessie. Als iemand gyno krijgt gaat diegene het snel genoeg merken.
Begrijp me niet verkeerd, ik spreek ook uit ervaring haha.
Natuurlijk wil je die shit niet hebben

Toen ik begin jaren 80 met fitness begon werd er nooit gepraat over gyno. Niemand kende dat woord zelfs niet. Niet dat het niet bestond maar niemand maakte zich er zorgen over. De laatste jaren is er een ware obsessie ontstaan mede door social media.
We hebben het over veertig jaar geleden kerel. Toen liep elke kerel met een snor rond en liet elke vrouw nog een mooie bos schaamhaar staan.

Terug
Naar boven