MuscleMeat

BLOEDTEST hoe/wat/waar/kosten???

vreemd ik krijg morgen de uitslag van mijn test. de dokter deed totaal niet moeilijk maar een meting van het testosteron dat deed ie niet. dat was veel te duur zei die. en omdat ik toch naturel ben vond ie dat niet nodig.....

ik krijg net m;n test terug de dokter heeft niks gezegd, maar m;n asat en alat zijn sterk verhoogd. ik ga toch maar ff bellen want dat vind ik wel vreemd.

Wat houdt dat ASAT en ALAT in dan??

MrJ heeft ook al een hoge ALAT, als dat door bijv shakes of vitaminepillen komt dan zal ik dat ook wel hebben. Kan het kwaad?

die van mij was toch wel een heel stukje hoger. het heeft te maken met je lever. dit enzym is betrokken bij de overdracht van aminogroepen.

Idd. verhoging van die waarde komt heel veel voor bij krachtsporters, die van mij was ook flink hoger.

maar wat is flink hoger?? ik heb een test laten doen in augustus vorig jaar daar was de ALAT 24 nu 227!!
de ASAT hadden ze toen niet gedaan die is nu 86 ook best veel hoger dan normaal.

Ik weet het niet meer.. hij heeft alle waarden 1x opgenoemd en gezegd dat het wat verhoogd was, maar hoe hoog ze lagen ??? geen idee meer, niet opgeschreven

Je kunt niet verwachten intensief te sporten en allemaal 'normale' bloed/lichaams waarden te hebben ! Maar ik snap je bezorgdheid, gewoon even aan je arts vragen (waarschijnlijk weet ijn assistente het antwoord ook wel). En bedenk dat als het echt ernstig was hij je wel er op aangesproken had !

Sterkte !

Ik had dus een huisarts die lekker paniekerig deed over de tel.

En ze had geen idee of het uberhaupt ooit wel goed zou komen etc. etc.

Na zelf ff wat research gedaan te hebben kwam ik erachter dat het wel allemaal meeviel.

Nou ja ... eind goed al goed ! daar ben ik blij om !

Althans, dat denk ik. :p

Ik moet tzt weer voor de 3e keer dan bloed laten prikken. Dat doe ik wel ergens eind november ofzo.

Maar ik denk dat ik mbv Mariadistel en R-Ala wel een heel eind op de goede weg ben.

Wel een week voor de bloed proef stoppen met die twee .... die kunnen het test beeld flink in de war schoppen !

• Topic Starter Topic Starter
Is het ook mogelijk om je eigen vruchtbaarheid e.d. (zoals je eigen test prod.) te testen tezamen met zo'n bloedtest???

grt
jw

Heb het destijds bij een arts in het ziekenhuis in Geldrop laten meten. Was een sportarts, helaas werkt die er nu niet meer...

erg klote want moet dus op zoek naar een andere..en mijn huisarts is een big no no..

Zal es kijken of ik nog ergens formuliertjes heb met waarde's, kan ik het es inscannen.

ga naar een ziekenhuis en zeg dat je van plan bent om je ta laten steriliseren of dat je spermadonor wil worden. dan wordt je sowieso getest.

skydirk zei:
ga naar een ziekenhuis en zeg dat je van plan bent om je ta laten steriliseren of dat je spermadonor wil worden. dan wordt je sowieso getest.

Ghehe jij balen als je direct terecht kan als je zegt dat je je laat steriliseren. Denk je dat ze je aan het testen zijn wordt je zakkie eraf gehaald :D

En spermadonor misschien zit je daar dan een tijdje aanvast of heb je minimaal 1 extra kind op de wereld gebracht ..

ik ken verschillende mannen die een aanvraag hebben gedaan om donor te worden. die zijn eerst getest geweest op kwaliteit van sperma + bloedtest. daarom zijn ze nog geen donor geworden.
ik heb zelf is een aanvraag gedaan in het ziekenhuis om mij te laten steriliseren. dan hebben ze ook sperma getest + bloedtest. ik heb mij niet laten steriliseren maar ondertussen had ik wel de uitslagen.

Ik heb het ook aan mijn huisarts verteld...hij begon meteen met de risico's en heb hem ook meteen afgekapt hij wilde wel mijn lever testen maar de rest niet.....in het begin baalde ik er wel goed van maar uit zijn oogpunt bekeken snap ik het nu ook wel want hij moet waarschijnlijk de testen kunnen verantwoorden aan het ziekenfonds.

en wat de alat en asat test klopt ook, deze enzymen komen ook vrij bij spierbeschadigingen (training dus) en denk dat de hoogte afhangt van hoe lang je van te voren getraind hebt en hoe je traint.

4cc

Terug
Naar boven