XXL Nutrition

Bloedtest testosteron

Bezoekers in dit topic

meersmans

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 feb 2010
Berichten
143
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
76kg
Hi,

Zoals ieder jaar laat ik mijn bloed eens checken. Ook laat ik mijn testosteron checken. Vorig jaar had ik 350 nl/Dl en dit jaar 370 nl/Dl. De waardes moeten tussen 250 en 836 liggen. Vinden jullie mijn resultaat niet wat aan de lage kant dan? Wat denken jullie ervan?

Gr.
 
Je zit onder het gemiddelde maar je ziet toch zelf ook wel dat je nog dik tussen het 95% interval valt?
 
Je zit onder het gemiddelde maar je ziet toch zelf ook wel dat je nog dik tussen het 95% interval valt?

Akkoord.Maar vraag mij af of dit mijn training kan belemmeren en hoe het zou voelen om bv 650 te hebben. dan zit ik ook nog in het 95% interval maar het is wel bijna dubbel zo veel... Zijn er gasten van jullie die rond die 650 zitten zonder sups/aas?
 
Akkoord.Maar vraag mij af of dit mijn training kan belemmeren en hoe het zou voelen om bv 650 te hebben. dan zit ik ook nog in het 95% interval maar het is wel bijna dubbel zo veel... Zijn er gasten van jullie die rond die 650 zitten zonder sups/aas?

Het voelt niet anders, omdat je oestrogeen en test altijd in balans zijn. Je zult dan dus ook meer oestrogeen hebben en dat werkt alleen maar tegen. Pas als je van externe bronnen oestrogeen gaat verminderen ga je je anders voelen.
 
Het voelt niet anders, omdat je oestrogeen en test altijd in balans zijn. Je zult dan dus ook meer oestrogeen hebben en dat werkt alleen maar tegen. Pas als je van externe bronnen oestrogeen gaat verminderen ga je je anders voelen.

Beetje clomid of nolvadex en dan merk je wel verschil
 
Akkoord.Maar vraag mij af of dit mijn training kan belemmeren en hoe het zou voelen om bv 650 te hebben. dan zit ik ook nog in het 95% interval maar het is wel bijna dubbel zo veel... Zijn er gasten van jullie die rond die 650 zitten zonder sups/aas?
Natuurlijk, er zullen hier zat mensen zijn met 800 nl/Dl.
Het voelt niet anders, omdat je oestrogeen en test altijd in balans zijn. Je zult dan dus ook meer oestrogeen hebben en dat werkt alleen maar tegen. Pas als je van externe bronnen oestrogeen gaat verminderen ga je je anders voelen.
Het gehalte testosteron maakt volgens jou niet uit? Onzin :roflol:
 
Beetje clomid of nolvadex en dan merk je wel verschil

Idd ik heb al eens teen tbol only kuur gedaan en nadien 40mg nolvadex en met die nolvadex voelde ik wel een verschil... ik vond het zo leuk dat ik het 6m nadien nog eens gedaan had: 40mg nolvadex voo 2weken en ik voelde weer goed het verschil.. Ben er dan maar met gestopt omdat mijn haar iets sneller begon uit te vallen.
 
Natuurlijk, er zullen hier zat mensen zijn met 800 nl/Dl.

Het gehalte testosteron maakt volgens jou niet uit? Onzin :roflol:

Gelukkig is er weer iemand die het te letterlijk neemt.

Natuurlijk heb je er niets aan als je van allebei '0' hebt, dan is het wel in balans maar heb je van allebei te weinig.

Het is alleen zo dat als je 900 test hebt je ook meer oestrogeen hebt wat juist tegen spiervergroting werkt en zo heb je niets aan je grotere hoeveelheid test op spiervergrotend vlak. Aan energie zul je het wel merken ja, dat merken vrouwen ook met hogere waardes.
Het gaat in dit topic om het vergroten en het effect hebben van, ik wijs erop dat dat weinig verschil maakt tenzij je vanuit een externe bron de oestrogeen verminderd en kunstmatig je balans verstoord.

go home tythor zeth
 
Gelukkig is er weer iemand die het te letterlijk neemt.

Natuurlijk heb je er niets aan als je van allebei '0' hebt, dan is het wel in balans maar heb je van allebei te weinig.

Het is alleen zo dat als je 900 test hebt je ook meer oestrogeen hebt wat juist tegen spiervergroting werkt en zo heb je niets aan je grotere hoeveelheid test op spiervergrotend vlak. Aan energie zul je het wel merken ja, dat merken vrouwen ook met hogere waardes.
Het gaat in dit topic om het vergroten en het effect hebben van, ik wijs erop dat dat weinig verschil maakt tenzij je vanuit een externe bron de oestrogeen verminderd en kunstmatig je balans verstoord.

go home tythor zeth


hahahaha
haahahaha
wat een bs
 
Gelukkig is er weer iemand die het te letterlijk neemt.

Natuurlijk heb je er niets aan als je van allebei '0' hebt, dan is het wel in balans maar heb je van allebei te weinig.

Het is alleen zo dat als je 900 test hebt je ook meer oestrogeen hebt wat juist tegen spiervergroting werkt en zo heb je niets aan je grotere hoeveelheid test op spiervergrotend vlak. Aan energie zul je het wel merken ja, dat merken vrouwen ook met hogere waardes.
Het gaat in dit topic om het vergroten en het effect hebben van, ik wijs erop dat dat weinig verschil maakt tenzij je vanuit een externe bron de oestrogeen verminderd en kunstmatig je balans verstoord.

go home tythor zeth
Ik snapte precies wat je bedoelde, en ik ben het er nog steeds niet mee eens. Mannen met meer testosteron kunnen sneller spieren opbouwen. Zij hebben meer oestrogeen (homeostase), wat inderdaad een deel van het effect teniet doet, maar jij stelt dat dat het hele effect van meer testosteron qua spiermassa teniet doet. Wat natuurlijk nergens op slaat, want dat zou betekenen dat je natuurlijke testosteronspiegel (tot een bepaald minimum) irrelevant is voor je mogelijkheid om spieren op te bouwen.
 
Waar heb je Het laten testen? Via huisarts of die online Site? Ben zelf ook wel benieuwd naar mijn bloedwaardes
 
Waar heb je Het laten testen? Via huisarts of die online Site? Ben zelf ook wel benieuwd naar mijn bloedwaardes

Huisarts. Na dit alles te lezen vraag ik mij toch af waar ik had kunnen staan als mijn test gewoon wat hoger lag... Ik heb geen problemen met mijn libido ed...
 
Gelukkig is er weer iemand die het te letterlijk neemt.

Natuurlijk heb je er niets aan als je van allebei '0' hebt, dan is het wel in balans maar heb je van allebei te weinig.

Het is alleen zo dat als je 900 test hebt je ook meer oestrogeen hebt wat juist tegen spiervergroting werkt en zo heb je niets aan je grotere hoeveelheid test op spiervergrotend vlak. Aan energie zul je het wel merken ja, dat merken vrouwen ook met hogere waardes.
Het gaat in dit topic om het vergroten en het effect hebben van, ik wijs erop dat dat weinig verschil maakt tenzij je vanuit een externe bron de oestrogeen verminderd en kunstmatig je balans verstoord.

go home tythor zeth
En nu de bron dat oestrogeen katabool werkt wanneer dit samen met androgenen aanwezig is?
 
"Mannen produceren, evenals vrouwen, ook oestrogenen. Normaal gesproken worden oestrogeen en testosteron in een vaste verhouding geproduceerd. Deze verhouding wordt verstoord als er hoge doseringen testosteron en vergelijkbare stoffen worden gebruikt. Het lichaam reageert hier dan op door het herstellen van deze balans: met andere woorden het ‘teveel’ aan testosteron wordt omgezet in oestrogeen."

http://www.dopingautoriteit.nl/wat_is_doping/dopingcategorieen/hormoon_en_metabole_modulatoren

Ik dacht dat iedereen hier dit wel wist.
 
Laatst bewerkt:
Waar staat dat het katabool werkt? Dat er meer product wordt aangemaakt bij meer substraat lijkt me nogal wiedes he. Echter zou volgens jouw beredenering kuren ook niet werken, gezien er toch meer oestrogeen wordt aangemaakt. Notabene ga je overigens zo ook uit van een lineair verband en geen invloed op bindingsenzymen.
 
"Mannen produceren, evenals vrouwen, ook oestrogenen. Normaal gesproken worden oestrogeen en testosteron in een vaste verhouding geproduceerd. Deze verhouding wordt verstoord als er hoge doseringen testosteron en vergelijkbare stoffen worden gebruikt. Het lichaam reageert hier dan op door het herstellen van deze balans: met andere woorden het ‘teveel’ aan testosteron wordt omgezet in oestrogeen."

http://www.dopingautoriteit.nl/wat_is_doping/dopingcategorieen/hormoon_en_metabole_modulatoren

Ik dacht dat iedereen hier dit wel wist.
Gozer, dit proces (homeostase) zegt niets over wat jij hier aan het beweren bent.
 
Gozer, dit proces (homeostase) zegt niets over wat jij hier aan het beweren bent.

Is alles wat ik duidelijk probeerde te maken, je moet het niet moeilijker maken dan het er staat.
 
Gelukkig is er weer iemand die het te letterlijk neemt.

Natuurlijk heb je er niets aan als je van allebei '0' hebt, dan is het wel in balans maar heb je van allebei te weinig.

Het is alleen zo dat als je 900 test hebt je ook meer oestrogeen hebt wat juist tegen spiervergroting werkt en zo heb je niets aan je grotere hoeveelheid test op spiervergrotend vlak. Aan energie zul je het wel merken ja, dat merken vrouwen ook met hogere waardes.
Het gaat in dit topic om het vergroten en het effect hebben van, ik wijs erop dat dat weinig verschil maakt tenzij je vanuit een externe bron de oestrogeen verminderd en kunstmatig je balans verstoord.

go home tythor zeth
Daar twijfelen mensen aan. Niemand maakt het hier dus moeilijker dan dat er staat.
 
Daar twijfelen mensen aan. Niemand maakt het hier dus moeilijker dan dat er staat.

Ik snap niet eens waar je nu naartoe wilt.
Meer test = meer oestrogeen, blijft in balans. Meer test is dus niet direct meer spier aangezien de grotere hoeveelheid oestrogeen die je hebt het weer afremt.
Vertel nou eens wat je punt is.
 
Back
Naar boven