XXL Nutrition

Bloeduitslag endo

• Topic Starter Topic Starter
@Kale. Ja ik weet er is ook een ander topic over,maar kreeg daar weinig reactie. Enja ik ben niet goed bezig geweest, het voordeel is wel dat ik hetzelf besef.

daar word je ook niet op veroordeeld hoor ;-)

TSH 4,35 (0,27-4,20)
Vrije T4 1,05 (0,93-1,70)
Vrije T3 3,2 (2,5-4,3)
FSH 6,9 (1,5-12,4)
LH 4,3 (1,7-8,6)
Testo 1,60 (2,49-8,36)
Vrije androgeen index 40,16 (19-79)
SHBG 13,83 (10-80)

Testosteron lijkt laag maar de referentiewaardes die tussen haakjes staan vind ik nog vreemder. Kan t zijn dat jouw endo deze waardes anders berekend?

Testosteron lijkt laag maar de referentiewaardes die tussen haakjes staan vind ik nog vreemder. Kan t zijn dat jouw endo deze waardes anders berekend?

Ik heb zelf ook een bloedonderzoek laten doen in België en dat waren dezelfde waarden. Waarschijnlijk worden in NL en BE verschillende eenheden gebruikt. De waarden zullen omgerekend dan wel niet veel van elkaar verschillen. Op Amerikaanse fora lees je vaak dat de waarden tussen 400 en 1200 liggen. Zij zullen dan waarschijnlijk nog andere eenheden gebruiken.

edit: net even het papiertje bekeken. Wordt uitgedrukt in ng/ml.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een bloedonderzoek laten doen in België en dat waren dezelfde waarden. Waarschijnlijk worden in NL en BE verschillende eenheden gebruikt. De waarden zullen omgerekend dan wel niet veel van elkaar verschillen. Op Amerikaanse fora lees je vaak dat de waarden tussen 400 en 1200 liggen. Zij zullen dan waarschijnlijk nog andere eenheden gebruiken.

edit: net even het papiertje bekeken. Wordt uitgedrukt in ng/ml.

Idd en in nederland wordt het over het algemeen in nmol/l uitgedrukt.
In amerika trouwens ng/dl dus lekker verwarrend allemaal

• Topic Starter Topic Starter
Zo ga binnenkort een nieuwe bloedtest laten doen bij mijne sportdokter, de vraag is of ik meerdere testen moet laten doen, zoals bv oestrogeen.

Terug
Naar boven