XXL Nutrition

bloedvaten verouderd ofzo?

D.

Huge Freak
Waardering
2
Het zal wel weer onzin zijn, maar ik hoorde in de familie van mijn vriendin wat over een voormalig horeca-ondernemer uit de buurt. Macho-dude, altijd lekker gespierd en ook aan de anabolen (hoeveelheid/middelen niet bekend...).
Hij lag in het ziekenhuis, flink verdoet en zijn bloedvaten of aders waren helemaal verouderd?? Lekker vaag weer, maar misschien dat iemand het herkent en ff wat uitleg kan geven over deze zgn. veroudering. ???

d

:kiss:

• Topic Starter Topic Starter
hmm na enig lezen blijkt het niet helemaal onwaar te zijn. Je bloedvaten kunnen oa verharden? (geloof dat het zoiets was, geen rek meer) en zodoende eerder kapot gaan?
Is dit alleen bij dboll of ook bij andere as en hoe zit het met de doseringen....

dichtslibben bedoelen ze... Onze vriend arnold heeft vroeger ook flink wat van die roze snoepjes gegeten. En jawel, deze beste man is ook van onder tot boven helemaal gedotterd... Of tewel...je aderen kunnen vernauwen door sommige soorten AS (bij overmatig gebruik).

Dit is dan een gevolg van lage HDL?
Ik weet dat arnie dbolls vrat alsof het pinda´s waren, dacht dat dit tegenwoordig niet meer gedaan werd. Nou ja van het gebruik van die gast weet ik dus niks. Maar is het echt bij overmatig gebruik dat je hier last van krijgt of hoe zit het....
Te weinig tijd tussen kuurtjes, geen mogelijkheid voor HDL cholestrol levels om te herstellen?

He pik gisten nog wat over gelezen

Dianabol
"Ook de lever krijgt een grote klap te verwerken. De lever kan het slechte cholesterol niet goed meer wegzuiverem waardoor dit LDL-cholesterol zich aan de binnenkant van de bloedvaten gaat afzetten. Je bloedvaten worden minder rekbaar en in het ergste geval kunnen deze barsten."

BRON: necedo Drug Info, Harde feiten over doping :rolleyes:

Jopie

alle orale middelen, of dat nou stanozolol of masteron is hebben uiteindelijk effect op je bloedvaten. Ik zal jullie het chemische proces besparen, maar reken er maar op dat regelmatig gebruik ervan uiteindelijk lijd tot vatverkalking, wat weer resulteert in hersenbloedingen , hartaanval etc etc.

Wie af en toe eens kuurt zal dat probleem dan ook niet ervaren. Je moet wel stelselmatig kuren wil je echt risico lopen. Het heeft btw ook niets te maken met de "zwaarte" van het preparaat..of je nou het mildere durabolin gebruikt of Halotestin..uiteindelijk gebeurt hetzelfde met je vaten.

Ik pleit dan ook bij kuurders voor een wekelijks glas rode wijn ; verwijd je vaten weer mooi en er zitten wat stofjes in die hart lekker op gang houden.
Werkt trouwens alleen met rode wijn..andere dranksoorten niet.

Iemand naar mijn hart :) Ik beveel ook iedereen rode wijn aan :) Overigens dacht ik, ik kan het niet staven met onderzoek, dat onlangs bekend is geworden dat matig alcohol gebruik op zich ook al een gunstige invloed op het vatenstelsel zou hebben. Dat nav. een onderzoek dat liet zien dat het aantal hersenbloedingen en andere bloedvat gerelateerde problemen onder matig drinkers sowieso lager lag. Nogmaals, ik heb hier geen onderzoeken van gezien, maar op tv is dit uitgebreid besproken in een tv programma enige tijd terug.

Tja, het is nogal controversieel. Wetenschappelijk bewijs is er genoeg hoor, maar het probleem met kuren is, dat dat nogal belastend is voor je lever. Zeker omdat er nog steeds slimmeriken zijn die de afbouwfase vergeten, verkeerd doseren en daarnaast ook A en D' s slikken, of zelfs kruiden als cats claw...Dat is natuurlijk dubbel gif.
Ga je daarbij ook nog drinken , dan is het eind zoek .

Echter, wie helemaal volgens de regels kuurt, en zich ervan kan weerhouden om tijdens de kuur andere rotzooi te slikken, moet naar mijn idee zeker wekelijks zoniet dagelijks 1 rood wijntje naar binnen gooien.

wat is af en toe kuren, wat is stelselmatig. En aan welke doseringen moet ik denken?
I know, zal per persoon verschillen,maar wanneer ben je nog betrekkelijk safe?
Bespaar me het chemische proces liever niet!! Als je het liever niet uitlegt, misschien heb je een linkje voor me. Wil het namelijk graag weten.

SHE zei:
alle orale middelen, of dat nou stanozolol of masteron is hebben uiteindelijk effect op je bloedvaten. Ik zal jullie het chemische proces besparen, maar reken er maar op dat regelmatig gebruik ervan uiteindelijk lijd tot vatverkalking, wat weer resulteert in hersenbloedingen , hartaanval etc etc.

Wie af en toe eens kuurt zal dat probleem dan ook niet ervaren. Je moet wel stelselmatig kuren wil je echt risico lopen. Het heeft btw ook niets te maken met de "zwaarte" van het preparaat..of je nou het mildere durabolin gebruikt of Halotestin..uiteindelijk gebeurt hetzelfde met je vaten.

Ik pleit dan ook bij kuurders voor een wekelijks glas rode wijn ; verwijd je vaten weer mooi en er zitten wat stofjes in die hart lekker op gang houden.
Werkt trouwens alleen met rode wijn..andere dranksoorten niet.

Mooi gezegd en zit absoluut waarheid in MAAR tijdens de kuur vooral met orale 17aa steroiden juist niet het rode wijntje nemen.
Zonder 17aa steroide misschien weer wel aangezien rode wijn ook een anti oestrogene werking schijnt te hebben (volgens Soulreaver :))

Tussen de kuren door ideaal .. (persoonlijk lust ik geen alcohol maarja).

SHE zei:
Tja, het is nogal controversieel. Wetenschappelijk bewijs is er genoeg hoor, maar het probleem met kuren is, dat dat nogal belastend is voor je lever. Zeker omdat er nog steeds slimmeriken zijn die de afbouwfase vergeten,

Ehm afbouwfase ? Op het board verteld iedereen dat afbouwen achterhaald is, waarom ben jij daar voorstander van? En bij welke sportschool heb je gewerkt want je weet wel erg veel over dit onderwerp ... :rolleyes:

SHE zei:
Tja, het is nogal controversieel. Wetenschappelijk bewijs is er genoeg hoor, maar het probleem met kuren is, dat dat nogal belastend is voor je lever. Zeker omdat er nog steeds slimmeriken zijn die de afbouwfase vergeten, verkeerd doseren en daarnaast ook A en D' s slikken, of zelfs kruiden als cats claw...Dat is natuurlijk dubbel gif.
Ga je daarbij ook nog drinken , dan is het eind zoek .

Echter, wie helemaal volgens de regels kuurt, en zich ervan kan weerhouden om tijdens de kuur andere rotzooi te slikken, moet naar mijn idee zeker wekelijks zoniet dagelijks 1 rood wijntje naar binnen gooien.

Uitgaande van iemand met een gezonde lever die niet hoog gedoseerde orale steroiden neemt kan er best dagelijks 1 glas rode wijn bij, ik denk dat de positieve invloed nog altijd meer is dan de negatieve die die wijn als extra druk op de lever geeft..

Dat op- en afbouwen vind ik onzinnig. Zeker wanneer je kijkt hoe onze lever exact werkt, dan is afbouwen overbodig.

http://www.ergogenics.org/vasodilatie.html

( hier staat een heel goed artikel ) en verder heb ik alleen medische dossiers voor je, maar die zijn niet lekker te lezen,

waar het op neerkomt is hetvolgende;

Tijdens een kuur kost het je lever nogal veel enzymen om eea af te breken.
Je lever zuivert het ‘slechte’ LDL-cholesterol uit je bloed. Als je lever niet lekker werkt, doordat het teveel te verwerken krijgt schiet de hoeveelheid LDL-cholesterol omhoog. Dat cholesterol zet zich af in de bloedvaten. Na een tijdje verhardt dat cholesterol en gaat dat zich hechten aan je bloedvaten.

Je kunt je voorstellen dat wanneer deze nauwer worden, sommige delen van je lichaam simpelweg te weinig bloed krijgen. Sommige vaten kunnen zelfs springen als de bloeddruk hoog is. ( zoals bij hersenbloeding )

Goed kuren, is afhankelijk van het middel natuurlijk. Je kunt denk ik hier ook wel de juiste schema's vinden.
bij bv een dbol is het belangrijk dat je in je 6e wk gaat afbouwen en vooral dat afbouwen is cruciaal wil je je lever sparen.

edit: Ik heb de url aangepast...

Laatst bewerkt:
Waarom spaar je met afbouwen je lever dan? Logischerwijs omdat er minder steroiden, dus gif voor je lever binnenkomt, maar een andere reden ervoor?

soulreaver zei:
Waarom spaar je met afbouwen je lever dan? Logischerwijs omdat er minder steroiden, dus gif voor je lever binnenkomt, maar een andere reden ervoor?

zoals ik al zei; is afhankelijk van het middel.
Testo hoef je bijv niet af te bouwen
Stromba/Dbol daarintegen weer wel en wel hierom:

Tijdens de topdagen van je kuur is de lever helemaal ingesteld op grote hoeveelheden hormoon. Door meteen te stoppen, denkt je lever dat je bloed helemaal schoon is, en dat het niks meer hoeft te doen. Je lever raakt vervolgens in een soort comateuze toestand en voert weinig uit. . Bijna alle gevallen van leverstoornissen worden veroorzaakt door het weglaten van de afbouwfase.

af en toe een lekker rood wijntje. tuurlijk. elke dag wat lijnzaad en olijfolie. helpt dat ook niet? hdl goed hoog houden want die wordt dan weer wel afgebroken tijdens het kuren en die zorgt er dan weer voor dat de bloedvaten een beetje gekuist worden. ben ik juist? ik probeer dat toch toe te passen.

SHE zei:
zoals ik al zei; is afhankelijk van het middel.
Testo hoef je bijv niet af te bouwen
Stromba/Dbol daarintegen weer wel en wel hierom:

Tijdens de topdagen van je kuur is de lever helemaal ingesteld op grote hoeveelheden hormoon. Door meteen te stoppen, denkt je lever dat je bloed helemaal schoon is, en dat het niks meer hoeft te doen. Je lever raakt vervolgens in een soort comateuze toestand en voert weinig uit. . Bijna alle gevallen van leverstoornissen worden veroorzaakt door het weglaten van de afbouwfase.

Heb je hier bronnen van? Dit lijkt me nl. erg sterk.

Bovendien worden orals vaak als kickoff gebruikt, dus als je daarmee stopt heeft je lever nog altijd werk aan de depot injects.

Laatst bewerkt:
dat van die afbouwfase heb ik ergens anders ook al letterlijk gelezen, maar anderen (zoals bigcat) weerleggen dat dan weer. wie moet ik nu geloven? heb jij dat ook gewoon overgenomen? of spreek je van ondervinding. zijn er ergens wetenschappelijke studies die dat bewijzen?

SHE zei:

Dit is letterlijk van ergo gekopieerd, een fabeltje dat Koert de wereld in heeft geholpen, je lever werkt nav. de hetgene er binnen komt, komt er minder binnen dan zal je lever ook minder hoeven doen. In de medische wetenschap wordt afbouwen ook nooit gebruikt. Ik heb leverbelastende medicijnen tegen migraine gehad en hoefde deze niet af te bouwen. Mensen die accutane voor acne krijgen hoeven dit over het algemeen niet af te bouwen. Je lever raakt niet in coma. Denk aan alle mensen die in het weekend 20 of meer biertjes drinken, je lever moet dan extra hard werken en je hebt exact dezelfde situatie, dit bouw je ook niet af. Tenzij ik hier wetenschappelijk onderbouwt materiaal van zie blijf ik erbij dat de lever het allemaal netjes zelf regelt en op- en afbouwen nutteloos is.

skydirk zei:
af en toe een lekker rood wijntje. tuurlijk. elke dag wat lijnzaad en olijfolie. helpt dat ook niet? hdl goed hoog houden want die wordt dan weer wel afgebroken tijdens het kuren en die zorgt er dan weer voor dat de bloedvaten een beetje gekuist worden. ben ik juist? ik probeer dat toch toe te passen.

Je cholestrol gaat hoe dan ook verstoord raken door kuren, dat gebeurt bij iedereen. Lijnzaadolie en visolie/levertraan hebben een gunstige invloed op je cholestrol ja, dus dat helpt zeker mee. Voldoende rust tussen je kuren is echter veel belangrijker om alles weer normaal te krijgen.

Terug
Naar boven