Fitness Seller

Blond en gezond..... website met mega veel gezonde recepten!!

2 x carb op een dag om je lichaamscellen insulinegevoelig te houden.

KH in de ochtend zijn ook nuttig.. alleen het nadeel is dat je daardoor de rest vd dag een verhoogde insulinespiegel hebt waardoor je gemakkelijker vet opslaat en je GH level iets zakt.

superfoods... dat zijn producten met een hoge concentratie antioxidanten, vitaminen of mineralen, zoals amandelen of bosbessen.

Als je maaltijden overslaat gaat je lichaam in een spaarstand, je basismetabolisme zal dalen en je zult gemakkelijker vet op slaan.

Suiker doet niks voor je lichaam, verstoord alleen maar je insulinehuishouding. En dan bedoel ik gewoon die witte kristalsuiker he ;) Suikers en koolhydraten uit havermout, rijst, fruit etc zijn allemaal oké ;)

Gluten irriteren je darmwand waardoor belangrijke mineralen minder goed worden opgenomen, over de nadelen van gluten kun je echt heel veel informatie vinden. Meeste mensen voelen zich 10x fitter als ze geen gluten meer eten. Gluten zit in alles wat van tarwe is gemaakt.

Lactose is een melksuiker die je terug kunt vinden in zuivelproducten. Meeste mensen verteren dit moeilijk, het kan net als gluten een heleboel vage klachten veroorzaken. Bij de meeste is dit een ongezonde huid zoals acne.

Voor de gemiddelde fitness bezoeker is de combi van cardio en kracht 2-4 x per week goed, voor jullie bodybuilders lijkt me een die-hard splitschema een betere optie ;)

Het voordeel van groenten verdeeld over de dag eten is dat je meer vitaminen, mineralen, en vezels binnenkrijgt en groenten verhogen je basismetabolisme.

---------- Post toegevoegd 25 September 2013 om 15:10 ----------

kunnen we het nu weer over de recepten hebben ? :P

Bronnen?
Suikers en koolhydraten? Koolhydraten zijn suikers bij mijn weten.
Je lichaam gaat in spaarstand als je een paar uur niet eet? Ken je het principe Intermittent Fasting? (lees dan gelijk even eat stop eat en alternate day fasting) http://www.leangains.com/
Leuke blog verder wel, en leuke recepten enzo

Ik ben nog steeds van m'n apropos door die overgeslagen maaltijd. Weet je lichaam dan dat je eigenlijk een maaltijd gepland had? En wat is precies die spaarstand?

En als je al die groenten in 1 keer eet, krijg je toch evenveel "vitaminen, mineralen, en vezels binnen"?

Over lactose en gluten begin ik al niet meer. Als mensen graag een 'schuldige' aanwijzen, omdat zoveel makkelijker is dan nadenken, so be it...

Eet voldoende groenten, liefst zo verdeel mogelijk over de dag.

liefst zo verdeel mogelijk over de dag

Waar kun je het kopen?

Ik elke supermarkt.

ik elke supermarkt

...

Ik zou eens de stickys doorlezen, Immeke....zal je veel goeds doen.
Ik ken omaatjes en opaatjes (in oostblok) die hun hele leven 3 dingen eten: brood, melk en eieren. Niet dat ze ALLEEN dat eten, maar het is wel echt ~70-80% van hun voeding. Soms aardappelen en vlees erbij, tijdens zomermaanden overvloed aan groente en fruit. En die werken hard (fysiek) tot hun tachtigste en weten vaak niet wat "vakantie" betekent.
Het is typisch europees om een klote eetpatroon te hebben, ongezonde lifestyle etc. en dan boosdoeners gaan zoeken.
Zoals altijd weer, bewijs je dat diploma hebben betekent niet altijd dat je verstand van zaken hebt.

Terug
Naar boven