Fitness Seller

Bodybuilden en roken.

Worf

Oldskool member
Elite Member
Waardering
85
De threath is al wat vaker geweest maar aangezien er nu zoveel leden erbij hebben gekregen nog een keer

Vind jij BB en roken samengaan?

ja wat zal ik er van zeggen, vind het niet echt samen gaan.
tis maar net hoe serieus je bezig bent.
ik rook niet dus voor mij geld het niet, maar ik doe wel andere dingen die niet goed zijn voor mijn lichaam maar gewoon te ''leuk'' zijn om het niet te doen (af en toe xtc, blowen, alcohol).
:cool:

Masters zei:
ja wat zal ik er van zeggen, vind het niet echt samen gaan.
tis maar net hoe serieus je bezig bent.
ik rook niet dus voor mij geld het niet, maar ik doe wel andere dingen die niet goed zijn voor mijn lichaam maar gewoon te ''leuk'' zijn om het niet te doen (af en toe xtc, blowen, alcohol).
:cool:

nou dan denk ik dat je nog beter kunt roken ofniet

maar ik heb er niet echt verstand van maar door roken krijg je toch teer op je longen en daar zou je slechter door kunnen ademen wat een nadeel zou kunnen zijn voor bodybuilding...maja je kunt sowieso beter niet roken he niet alleen omdat het niet goed samengaat met bodybuilding

Ik vind dus dat roken met geen enkele manier van sport, of het nou BB of voetballen is, samen gaat omdat het je prestaties (negatief)beïnvloed (muv de personen die aan denksporten doen :))

Daarnaast, wat Masters al aangaf, ligt het er maar aan hoe serieus je ermee bezig bent....... wat je wilt bereiken in welke termijnen etc....

Roken en BB gaat absoluut niet samen!!

(ik rook wel)

Ik ben nu langzaam aan het stoppen rook(te) echt afschuwelijk veel 1 2 pakjes per dag. Ik was eerst gestopt door alleen op trainingsdagen niet te roken dit scheelde al erg veel! Ik wil dit langzaam op bouwen naar helemaal niet meer roken.

:no:

gaat no way samen.... vind ik dan
ik heb het zelf ook gedaan... en nog meer verkeerde dingen
maar nu dat ik begonnen ben met bb heb ik het helemaal niet meer nodig

dus, kappuh met die troep :thumb:

Je gaat me toch niet te vertellen enige rechtvaardiging te krijgen voor roken?

OK, als ik dan toch advocaat van de duivel moet spelen en dat van een overtuigd lid van de niet-rokersvereniging CAN en iemand die een witgloeiende pesthekel aan sigaretten/sigarenrook en inmiddels (dankzij permanent stoned buurvrouw) nog meer aan de penetrantere wietrook en bovendien nog eens een astmapatiënt (alleen na zware inspanning).

Nicotine veroorzaakt een snellere stofwisseling, maar je kunt dus ook patches nemen om dat effect te verkrijgen. Niet nicotine an sich is zo schadelijk maar de duizenden stofjes die er verder nog in de sigaret zitten danwel gevormd worden in je longen na het inademen.

Maar dat is dan ook echt het enige wat ik kan verzinnen.. nu ik toch zo met coïtus en zo bezig ben (zie mijn topic in de vrouwenafdeling).. het verandert ook de smaak van je 'lichaamsvocht' dat erg bitter van smaak wordt en bovendien vermindert het voor de roker de coïtusdrift aangezien het bloedvatvernauwend werkt. Ik denk dat stoppen met roken zeker het coïtusleven enorm verbetert.

Enne Worf was jij niet onlangs vader geworden? Dan lijkt het me toch sowieso het beste te stoppen.. het ergste wat je je kind kan aandoen is haar vergiftigen met jouw rook. Het is niet alleen het roken bij de baby, maar ook na het roken het uitademen. Ga sowieso nooit of te nimmer in huis bij een kind roken.. ik krimp ineen als ik zie hoe ouders bij jonge kinderen ongeneerd opsteken en zie dat als een ernstige vorm van kindermishandeling.
Om nog maar te zwijgen over de verkorte levensduur.. je wilt toch zo lang mogelijk van jouw kind genieten en het de gelegenheid bieden je nog lang 'vader' te kunnen noemen?

Espi

PS: goede middelen die werken om te stoppen zijn het boek van Allen Carr en de stof Zyban (blokkeert de nicotine-receptor).
PS2: CAN heeft een FAQ voor rokers, waar je mogelijk een aantal antwoorden zult vinden op 'brandende' vragen: [Link niet meer beschikbaar]

nee

roken gaat niet samen met BB
roken gaat niet samen met sport
roken gaat niet samen met gezondheid
roken gaat niet samen met een gezonde levensstijl

verder vind ik het vies en asociaal. De walm die op mijn ogen slaat, de peuken, de lucht die blijft hangen, de as die op de vloer gedumpt wordt. Dat je het jezelf aan doet prima, maar val mij er niet mee lastig svp.

Bedankt.
W.
(1 voordeel van Californie)

• Topic Starter Topic Starter
Dank je espi voor de uitgebreide uitleg. Ik heb ook een hekel aan roken, en gaat niet samen met BB

Ik rook zelf nog wel, maar ben het helemaal met jullie eens ;)

pascalletjuhh zei:
nou dan denk ik dat je nog beter kunt roken ofniet

zoals ik al zij ik doe dat soms, en dan bedoel ik ook echt soms. ik heb pas 2 keer dit ja xtc genomen, en ongveer 7 keer geblowed, af en toe neem ik een pilsje, maar ik zuip me absoluut niet meer klem wat ik vroeger vaak zat deed.
in mijn geval is dit dus veel gezonder dan 1 pakje peuken op en dag weg roken. :thumbs:

gaat niet goed samen,

alhoewel ik in het wkend nog wel es een paar peukjes rook, staat in die discotheken toch blauw van de rook, dus zoveel maakt het dan ook niet uit denk ik dan ;) (mooi smoesje he?)

Het gaat niet goed samen, maar ik vindt dat iedereen dat voor zich moet weten. Veel mensen zijn er op jonge leeftijd mee begonnen (want ja als je rookte hoorde je erbij) en het is wel ineens moeilijk om te stoppen. Maar wanneer de liefde voor de bodybuilding komt dan geeft dat denk ik ook meer positieve energie om te stoppen.

Masters zei:
zoals ik al zij ik doe dat soms, en dan bedoel ik ook echt soms. ik heb pas 2 keer dit ja xtc genomen, en ongveer 7 keer geblowed, af en toe neem ik een pilsje, maar ik zuip me absoluut niet meer klem wat ik vroeger vaak zat deed.
in mijn geval is dit dus veel gezonder dan 1 pakje peuken op en dag weg roken. :thumbs:

Waarom zou je XTC Nemen ????? blowen ja heb ik zelf vroeger toen ik nog een stuk jonger was ook gedaan daar raak je niet echt aan verslaafd. en een pilsje hoort erbij you have still a live !!!! maar probeer die XTC achterwege te laten. het maakt meer kapot als jij lief hebt !!!!!!!!!!!! ;)

Ik rook niet (meer) en merk duidelijk verschil met toen ik wel rookte. Kan nu met minder pauzes tussen de sets trainen terwijl ik voorheen nog niet op adem zou zijn gekomen

Het is niet mijn bedoeling om jullie de les te gaan lezen, maar roken en BB gaan wel degelijk goed samen. En het bewijs is de spiegel, die overruled toch wel......lijkt me. Ik ben het er wel mee-eens dat het je sportprestaties / gezondheid in een (zeer) negatieve manier beinvloedt.

Maar voor mij persoonlijk, heb geen pro aspiraties, en vanavond steek ik weer lekker een sigaret op, heb ik sinds zondagavond niet meer gedaan, dus heb er wel weer zin. En dan nog een biertje erbij. Das mijn vrijdagavond mensen, hou van het trainen, maar ik ga niet mijn leven op alle fronten aanpassen. Respect voor de mensen die het wel doen.

ps.

Espi, ik waarschuw je, mocht je weer met talloze onderzoeken komen. Bespaar je de moeite en frustratie. Ik weet dat het slecht is, ken de gevolgen. Dus is het een beetje overbodig wilde je me wederom de les lezen.

Floyd zei:
Maar voor mij persoonlijk, heb geen pro aspiraties, en vanavond steek ik weer lekker een sigaret op, heb ik sinds zondagavond niet meer gedaan, dus heb er wel weer zin. En dan nog een biertje erbij. Das mijn vrijdagavond mensen, hou van het trainen, maar ik ga niet mijn leven op alle fronten aanpassen. Respect voor de mensen die het wel doen..

er moet zeker wel geleefd worden idd:)

Floyd zei:
Espi, ik waarschuw je, mocht je weer met talloze onderzoeken komen. Bespaar je de moeite en frustratie. Ik weet dat het slecht is, ken de gevolgen. Dus is het een beetje overbodig wilde je me wederom de les lezen.
kom maar, kom maar:p

Joyce zei:
Waarom zou je XTC Nemen ????? blowen ja heb ik zelf vroeger toen ik nog een stuk jonger was ook gedaan daar raak je niet echt aan verslaafd. en een pilsje hoort erbij you have still a live !!!! maar probeer die XTC achterwege te laten. het maakt meer kapot als jij lief hebt !!!!!!!!!!!! ;)

xtc maakt helemaal niet zoveel kapot, als je het op de juiste manier neemt. kijk het gros van de mensen die het nemen, nemen het totaal onverantwoord. ze slikken het op een feest, nemen er altijd teveel, drinken te weinig enz.

als je gewoon thuis op de bank met een stel vrienden er 1 tje neemt, genoeg vit c neemt (anti oxidant), veel vruchtensap, is de schade als je daar al van kan spreken heel beperkt. heel belangrijk is ook dat je het niet vaker dan 1 keer in de 2 maanden doet, je lichaam moet namelijk weer herstellen (seretonine moet weer aangemaakt worden). doe je dit niet dan is een depressie het gevolg.

sinds wanneer is xtc trouwens verslavend?
het is niet lichamelijk verslavend, maar voor sommigen die zich depri voelen geestelijk verslavend.

Terug
Naar boven