MuscleMeat

Bodybuilden en roken.

@ Masters, we begrijpen natuurlijk wel dat xtc nog veel slechter combineert met BB dan roken, ook al doe je het weinig. Das gewoon regelrechte afbraak. Roken zorgt hooguit voor een verminderde groei.

XTC is gewoon regelrechte troep, en je gaat er altijd van naar de klote. Maar ben heel erg blij dat ik het ooit heb geprobeerd, blijft toch stiekum wel heel errug lekker...

Ik heb weleens gehoord dat door XTC een aantal stoffen in je hoofd minder worden
en die vullen niet meer bij.

ja en nee

serotonine (oid) voorraad in je hersenen wordt in 1 keer opgebruikt.
Duurt echter een maand of drie en dan is het weer aangevuld.

(bron: politievoorlichting)

W.

Da's toch altijd weer typisch: je door vooroordelen en gebruiken laten leiden.

Omdat we een bepaalde (legale) drug kennen zou het veiliger zijn dan een andere drug, die minder bekend is en/of illegaal is?

Kom nu toch zeg?
Allereerst heb je persoonlijke verschillen: de een kan ergens beter tegen dan een ander.
Dan heb je de dosis: bij kleine hoeveelheden en infrequent gebruik zal zelfs een zware drug niet zoveel schade toebrengen.
En ook de omstandigheden: gebruik je er iets anders bij of eet je niet goed, dan is een bepaalde stof ook gevaarlijker.. ik herinner me nog goed de discussie, waarin een bijna dood-ervaring met ephedrine ed. werd gemeld, maar er even niet bij was gezegd dat die persoon er alcohol en wiet bij had gebruikt.. tja, dan heb je synergistische werking.

Over paddo's bijv.. zou interessant kunnen zijn, maar die paddestoelen zijn steeds verschillend van dosis. Je kan soms er mee de pijp uit gaan, (maar da's uitzonderlijk). In veel gevallen ben je veiliger af met chemische drugs omdat de dosis dan constant is (althans, als er in zit wat er op staat).

Ik zou maar eens naar :
http://www.trimbos.nl/default.asp?id=12

surfen als je wat meer wilt weten over drugs (soft/hard; legaal/illegaal).

Groetjes van ex-Trimbos medewerkster

Espi

@ Espi;

"Da's toch altijd weer typisch: je door vooroordelen en gebruiken laten leiden" Snap niet precies wat je hiermee bedoelt.

Maar espi effect van pillen en paddo's is niet echt met elkaar te vergelijken toch, dus het 1 kan onmogelijk het ander vervangen. Je hebt voor elke gelegenheid een andere drug toch?!

Jay Impel zei:
Ik heb weleens gehoord dat door XTC een aantal stoffen in je hoofd minder worden
en die vullen niet meer bij.

is niet waar, ze zullen het ongetwijfeld over seretonine gehad hebben (het geluksstofje, waardoor je je goed voelt) gehad. dit vult gewoon weer aan alleen duurt dit lang.

@masters, wazzup was je al voor :P

@espi, wat is Trimbos ?

Ik vind nog steeds dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen voor hun eigen lichaam en gezondheid... Als een ander wil roken en bben is dat zijn/haar keuze...

Daarbij vind ik het zelf niet verstandig om te roken en doe het dus ook niet.

@ Jay Impel , klk gewoon eens op de link dan zie je wat Trimbos is.

Is instituut voor geestelijke gezondheidszorg en verslavings(zorg). Geeft voorlichting over beide onderwerpen aan zowel de leek als de professional.

Maar het is alweer 4 jaar geleden dat ik er gewerkt heb (half jaartje). Heb zelf nooit XTC gebruikt, maar begrijp dat de werkzame stof MDMA niet altijd gelijkmatig gedoseerd is en dat mensen er ook verschillend op reageren.
Schijnbaar is het linke boel, stuk gevaarlijker dan het gebruiken van bijv. cocaïne (zat vroeger doodleuk in de Coca Cola, maar dan praten we over eind 19e eeuw)

Espi (toch wel gefascineerd door alle soorten drugs)

@ purple; had het niet beter kunnen verwoorden.

@ Espi; Ik vind het een behoorlijk gewaagde stelling dat je xtc een stuk gevaarlijker vindt dan cocaine gebruik. Ik geloof absoluut dat cocaine minder rotzooi bevat als pillen, maar of het nu ook echt zoveel minder gevaarlijk is? Rekening houdende met het verslavingaspect. (maar dit onderwerp is alweer gigantisch off-topic)

Jay Impel zei:
@masters, wazzup was je al voor :P

@espi, wat is Trimbos ?

hehe ja ik zie het nu ook ja, had het post schermpje al een halfuur openstaan (was ff met wat anders bezig), toen pas gepost.

Ach ja wat maakt het uit wat meer rotzooi bevat.. het is gewoon allemaal niet verstandig om te nemen/gebruiken...

Maar goed iedereen kent de risico's wel als je rookt, drinkt, drugs of as gebruikt... dus neem de verantwoordelijkheid voor je eigen keuzes...

Floyd zei:
@ purple; had het niet beter kunnen verwoorden.
idd:thumb:

Floyd zei:
@ Espi; Ik vind het een behoorlijk gewaagde stelling dat je xtc een stuk gevaarlijker vindt dan cocaine gebruik. Ik geloof absoluut dat cocaine minder rotzooi bevat als pillen, maar of het nu ook echt zoveel minder gevaarlijk is? Rekening houdende met het verslavingaspect. (maar dit onderwerp is alweer gigantisch off-topic)
ook mee eens. cocaine is zeker gezien verslaving en de geestelijke klachten naderhand zeker een stuk gevaarlijker dan XTC. zeker met t feit dat op een avond coke er sneller doorheen gejaagd wordt (alhowel daar ook uitzonderingen zijn).

Ervaringen uit mn vriendengroep:D

@ Dandy, precies. Ag en uiteindelijk blijft het troep en je wordt er niet knapper en slimmer op.

@ Purple, die foto van je atavar. kun je die voor me regelen; gaarne met handtekening en de volgende tekst: "voor mijn allergrootste fan, Tim...... Liefs *****(je naam)" Bij voorbaat dank. (geintje)

Floyd zei:
@ Purple, die foto van je atavar. kun je die voor me regelen; gaarne met handtekening en de volgende tekst: "voor mijn allergrootste fan, Tim...... Liefs *****(je naam)" Bij voorbaat dank. (geintje)

ze heet toch gewoon Purple???:p

en idd, mn complimenten:)

Floyd zei:
@ Dandy, precies. Ag en uiteindelijk blijft het troep en je wordt er niet knapper en slimmer op.

en haha, knapper word je er zeker niet op met je kaken die een eigen leven gaan leiden met bijbehorende vierkante kop:D

Ik geloof dat het grootste gevaar van XTC is dat het illegaal is... daardoor is het niet gereguleerd en stoppen mensen van alles in die pillen behalve MDMA... er zijn al talloze XTC-pillen gevonden die gewoon amphetamines (= speed) en andere troep bevatten. Effect lijkt wel iets op XTC, maar van een heel ander slag goed (eh slecht dus).

http://www.trimbos.nl/default.asp?id=676

W.

Datzelfde kan bij cocaïne ook gebeuren, maar het schijnt dat daar minder mee te knoeien valt.
Maar geloof het maar niet... is mij ook goed.

Espi

ahaa, net zoiets waar ik heen ga over half jaartje dus ;)

Ik vind het wel heel tof van je dat je mensen uit de goot hielp :thumbs:

Terug
Naar boven