AndroidHealthClinic

Bodybuilden en roken.

Nee, Trimbos geeft uitsluitend voorlichting aan de leek (gebruiker of niet) en professional (hulpverlener).

Ik was daar omdat er 2 instituten waren gefuseerd (1 voor geestelijke gezondheidszorg en ander tav drugsvoorlichting) en moest 2 bibliotheekcatalogi fuseren evenals wat documentalistenwerk verrichten en heb me toen aardig in de problematiek ingelezen.. komt bij dat ik ook flink wat toxicologie in mijn studie heb gedaan.
Ook bij het Trimbos had men een blinde vlek voor de wat gangbaardere drugs en nam hooguit alcohol erbij op.
Het was trouwens de leukste baan die ik ooit gehad heb... en was er graag gebleven!

Dus... ben enorm gefascineerd door drugs,maar heb het behoudens nu de stimulantia EC en Y nog niet aangedurfd. En die EC en Y zijn voor mij al stevig genoeg... zelfs cardio laat me al hyperen als ik het maar intensief genoeg doe of laat op de dag!
Bovendien is ook voedsel en dan met name de snelle koolhydraten met hoge GI als hersendrug te beschouwen.

Espi

dandyman zei:
idd:thumb:

ook mee eens. cocaine is zeker gezien verslaving en de geestelijke klachten naderhand zeker een stuk gevaarlijker dan XTC. zeker met t feit dat op een avond coke er sneller doorheen gejaagd wordt (alhowel daar ook uitzonderingen zijn).

Ervaringen uit mn vriendengroep:D

Coke is idd een geestelijk zeer verslavende drug. Het probleem is dat het effect binnen 45 minuten totaal uitgewerkt is. Op dat moment val je als het ware in een 'zwart gat' aangezien je door gebrek aan lichaamseigen dopemine (deze stopt door coke gebruik, en start pas weer na 12 uur ofzo weer eens op) je je ronduit slecht voelt. Dan kan je eigenlijk niets anders dan weer een lijntje (of 4) nemen.

Ikzelf mag van geluk spreken dat ik er vanaf gekomen ben, want met 1,5 a 2gram op een uitgaansavond val je eigenlijk wel onder het kopje 'verslaving'. De avond was simpelweg niet leuk totdat om 23.00 de dealer de kroeg binnen was en we allemaal weer een witte neus hadden.

Dus een tip van ome MrJ: blijf van de coke af! :)

OK, dan heb ik me over cocaïne en XTC vergist.. blijkt weer dat ik soms wat te snel afga op mening van anderen. Was een arts die dat gezegd had.

Maar.. denk dat die het meer had over de medische/fysieke gevolgen van het gebruik. Cocaïne is iha betrouwbaarder van samenstelling dan die XTC pilletjes, waar naar ik vermoed meer mensen bezwijken aan uitdroging (door urenlang dansen in zeer benauwde en warme omgeving zonder afdoende te drinken) dan aan de XTC-drug zelf.

Espi

Coke is nu het de laatste jaren weer zeer in opkomst komt/is, qua kwaliteit behoorlijk achteruit gegaan.

Was er bijv. 10 jaar geleden geen coke te vinden die minder dan 80% puur was, nu is er bijna geen coke meer te vinden die meer dan 80% puur is.

Idem voor de XTC opkomst van toendertijd. Hoe hoger de vraag, hoe meer troep op de markt.

Maar goed, over het 'algemeen' zal coke betrouwbaarder van samenstelling zijn dan XTC.

Uiteindelijk is het allemaal niet goed voor de gezondheid... Ook al zou het meer dan 80% puur zijn...

Draag je verantwoordelijkheid als je voor dit soort middelen kiest.

1 ding weet ik wel zeker, wat zeker niet samen gaat is speed en bodybuilden. Dat is echt vieze troep, daar worden mensen in een hele korte tijd lelijk en skinny van, kijk maar naar die gabberfeestjes van vroeger waar je het gevoel kreeg in een mortuarium te staan.

bah, alleen dat al is voor mij reden om van dat spul af te blijven. (nooit gebruikt btw).

En nu we toch off-topic bezig zijn;
Espi, GHB(O) dan? Wat is daar allemaal over bekend?! Dat het gevaarlijk is i.c.m. alcohol, en dat het werkt wanneer je tegen bewusteloosheid aanzit, weet ik. Maar wat zijn de schadelijke gevolgen voor je?! Weet jij dat?

Ik gebruik 1 keer per jaar XTC en dan heb ik dikke schijt aan het feit dat het niet zo goed voor je lichaam is. Waarom ik daar schijt aan heb? Daar kom je wel achter als je een keer zo'n ding hebt gegeten. Helemaal te gek is het!!!!

De meeste mensen kunnen het gewoon niet laten om het te veel te gebruiken. Maar als je een beetje zelfdiscipline hebt (en dat heeft de gemiddelde BB'er toch wel?) en het niet te vaak doet (ik vind 1 keer in de 2 maanden ook veels te veel) gaat het makkelijk. Zowieso, als je het vaker doet is het gewoon lang niet zo leuk!

Ik wil het niet goed praten of zo, je kunt het natuurlijk beter niet als wel doen. Maar het is wel geestverruimend om dat gevoel eens te ervaren :)

En ik vind 'uit je bol' toch wel het beste informatie boekje wat ik ooit over drugs heb gelezen. Hier is een link:
[Link niet meer beschikbaar]

Vooral over de werking en het gevoel is hier veel te lezen.

[Link niet meer beschikbaar] is wel leuk omdat er over voedsel als drug gesproken wordt.
Interessant: ze hebben het niet over eieren, wel over bd-voedsel en vitamine E (noemde iemand al eeens)

Over GHB weet ik niet zoveel, behalve dat het ook in de onderwereld wordt gebruikt om onschuldigen te verdoven en daarna te beroven.
Wordt niet zoveel als recreatiedrug gebruikt. Maar als ik eens tijd heb zou ik kunnen googelen en Medlinen..

Espi (die weer voor 3e keer in 2 wkn bandje moet plakken en anders echt niet naar sportschool kan :mad: )

Purple zei:
Uiteindelijk is het allemaal niet goed voor de gezondheid... Ook al zou het meer dan 80% puur zijn...

Draag je verantwoordelijkheid als je voor dit soort middelen kiest.

Coke van 95% en versneden met Vit. C is wel stukken beter dan een XTC tab, hoe zuiver die ook is.

Dit dan alleen gekeken naar de invloed op je hersenen en andere organen, maar je neusbotje ff buiten beschouwing gelaten. :p

Damn, dat was echt *sniffffffffff gevolgd door *drup, drup van je bloedneus. Goeie ouwe tijd... :rolleyes:

Voor de rest heb je min of meer gelijk met je verantwoordelijkheid nemen. Maar vergeet niet dat zoiets heel geleidelijk gaat, en je pas vaak te laat merkt dat je te ver bent gegaan.

ff een quote van mij ooit uit een andere forum, waar iemand wilde weten wat voor drugs hij moest nemen op een schoolfeest, dat legt hetgeen wel min of meer uit.

Halfje wit natuurlijk meenemen! 2x een puntje op je sleutel elke 45 minuten en je komt de avond wel door. Lekker uit je dak, maar toch ook weer niet echt uit je dak zijn, heel grappig! Je voelt je gewoon perfect, en de alcohol hakt er ook niet echt extreem in. Top toch?! :thumb:

Dus volgend feestje neem je weer een halve mee, wat je dus zo goed gaat bevallen dat je de keren daarop je niet weggaat zonder je gevulde sealtje in je portemonnee. Maar goed joh, op een gegeven moment wordt het toch echt dat je bijna elk 1/2 uur moet bijpoederen, en de hoeveelheden moeten dan toch echt omhoog gaan hoor, je wilt er natuurlijk wel wat van merken he!

Maar dat geeft toch niet, nemen we volgende keer toch een hele mee? En waarom ook niet man? Je voelt je heerlijk en perfect, en zo erg is het ook weer niet hoor, je kan makkelijk een avond uitgaan zonder je coke als je wilt toch? :yes:

Maar die avond zonder komt dus niet, en na verloop van tijd gaat er toch echt 2 gram doorheen op een avond. En tja, daar gaat je door pappie en mammie goed gevulde spaarrekening naar een nulpunt, en ja, dan moet je maar geld lenen toch? En die bloedneusen tijdens 't bijpoederen, ach, 't zijn maar een paar druppeltjes, dat overleef je wel! En het feit dat je strot de volgende ochtend helemaal schraal is, en je luchtwegen extreem gevoelig (lees pijnlijk) zijn, tja, part of the game nietwaar?

En op dat punt mag je hopen dat je je realiseerd waar je mee bezig bent en nog de knop kan omzetten en 'eruit' kan stappen. Dat is dus iets wat helaas toch lang niet iedereen lukt... (integendeel) :(

Maar goed, ik zou zeggen, have fun en geniet van dat halfje wit! Het is je gegunt! :wave:

Esperantisto zei:
[Link niet meer beschikbaar] is wel leuk omdat er over voedsel als drug gesproken wordt.
Interessant: ze hebben het niet over eieren, wel over bd-voedsel en vitamine E (noemde iemand al eeens)

Over GHB weet ik niet zoveel, behalve dat het ook in de onderwereld wordt gebruikt om onschuldigen te verdoven en daarna te beroven.
Wordt niet zoveel als recreatiedrug gebruikt. Maar als ik eens tijd heb zou ik kunnen googelen en Medlinen..

Espi (die weer voor 3e keer in 2 wkn bandje moet plakken en anders echt niet naar sportschool kan :mad: )

GHB wordt zelfs in het bb'ing circuit gebruikt als steroid, en chemische aanverwanten zijn zelfs als supplementen te koop (GABA bijv.).

GHB kom je in het uitgaansleven niet zoveel tegen. En als je het al tegen komt, wordt het gebruikt om in iemand drankje te fl*kkeren om zodoende die persoon te kunnen misbruiken als die totaal van de kaart is (GHB+alcohol= bad!). Denk hierbij aan eerder genoemde berovingen of zelfs aanrandingen en verkrachtingen. :mad:

Rob G zei:
Ik gebruik 1 keer per jaar XTC en dan heb ik dikke schijt aan het feit dat het niet zo goed voor je lichaam is. Waarom ik daar schijt aan heb? Daar kom je wel achter als je een keer zo'n ding hebt gegeten. Helemaal te gek is het!!!!

.

idd zo doe ik het dus ook. (2 keer per jaar dan). gezellig met vrienden.

Wat betreft die GHBO, er lopen hier toch een aantal old skool mensen rond, want je ziet tegenwoordig heel erg veel ghb in het uitgaansleven (op housefeestjes dan). Was eigenlijk benieuwd wat het nu allemaal met je doet, of het ook erg slecht voor je is. Nee dus niet gevaarlijk, maar slecht. M.a.w. gaat er iets kapot in je brain, weet ik het....zoiets.

Dat het link kan zijn weet ik, maar daar vraag ik ook niet naar.

Tjah, en coke. Ieder z'n ding, maar als ik sommige gasten het zie wegsnuiven zie ik de dollar tekens gewoon verdampen, zonde denk ik dan. En vaak erbij gaan zuipen, terwijl je van de alcoholica geen ruk voelt natuurlijk.

ik heb het 3 jaar niet meer gedaan, maar ik ga het zoiezo nog effe doen met oud en nieuw :D

Ik wou net zeggen de opkomst van GHB is gigantisch...

Waar ik zo'n beetje uitga is GHB het helemaal... De meeste van mijn vrienden zweren erbij en willen niet anders meer...

Ik heb genoeg vrienden die elke week 3 dagen uitgaan en zich dan helemaal lam zuipe ..... en als iemand een blow draait dan kijke ze allemaal zo van soooooo das slecht maar het bier dat ze naar binnen gieten wordt als goed gezien

De meeste drugs hebben een slechte naam maar alcohol niet en das best jammer

Alcohol is een van de ergste hard drugs die bestaat,
ik vind het raar dat mensen dat niet inzien.
Als ik veel zuip merk ik dat de volgende dag lichamelijk
heel erg weetje, met blowen minder.

Hoezo word GHB trouwens ook voor BB gebruikt ?

Omdat je er lekker door slaapt en de afgifte van groeihormoon (of was het insuline) tijdens je slaap hoger/beter is. Best leuk, maar vind dat soort dingen altijd tricky.

@ purple, je vrienden, jij niet?!

Terug
Naar boven