MuscleMeat

Bodybuilding basisbegrippen training

Starter1991

Novice
Waardering
0
Ik heb een aantal forum's hier gelezen en het heeft me niet zoveel bijgebracht. Daarmee de volgende vraag.

Ik trainde van september tot half december mijn basiskrachten. Maw dus de borsten, benen, rug, armen, schouders,...
Ik ben nogal aan de smalle kant , 55 kilo voor 1m62 , en pakte steeds 3 reeksen van 12 oefeningen met nogal weinig gewicht.
Dus om het samen te vatten gewoon mijn basiskracht werd vergroot.

Door de examens (half december begonnen) liet ik het een beetje afweten en verdwijnde 3 maanden van de 'gym'.

Ondertussen ben ik 4 weken weer bezig. Ik ga 5x per week (ma-di-wo-do-vrij) ongeveer tussen een uur en half en twee uur.

Nu heb ik het probleem, ik merk echt belachelijk weinig verschil met sinds ik begon. Ik eet ongeveer 4000 kcal per dag, waarvan zeer eiwitrijke producten en ik ben sinds gisteren 2 g kreatine per dag aan het nemen.
Ik weet wel dat je pas na 10 weken wat verschil merkt, maar het is bij mij gewoon aan het stagneren. En hoe zegt men dat. Stilstaan is achteruitgaan!

Dus hoe moet ik mijn spiergroepen indelen. Op welke dag welke, hoelang mogen mijn pauzes per reeks zijn, waneer moet ik eten, wat kan helpen, wanneer moet ik mijn creatine nemen, enz

Als een paar vragen van mij al beantwoord kunnen worden ben ik al iets verder.

Ik denk dat 5 keer per week trainen teveel is. 2 uur per training is sowieso te lang probeer in een uur klaar te zijn. 4000 kcal moet je wel op groeien zeker als het eiwitrijke producten zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Aah ja en moet je dan opbouwen bij je sets of afbouwen
want daar hoor ik ook veel over??

Aah ja en moet je dan opbouwen bij je sets of afbouwen
want daar hoor ik ook veel over??

Hierover zijn de meningen nogal verdeeld. Velen zeggen gewicht rustig opbouwen naar je max.

Naar mijn mening is dit onzin en zonde van je tijd. Ik zeg, doe gewoon een goede opmerking, gevolgd door een knallende training op je max.

• Topic Starter Topic Starter
Hierover zijn de meningen nogal verdeeld. Velen zeggen gewicht rustig opbouwen naar je max.

Naar mijn mening is dit onzin en zonde van je tijd. Ik zeg, doe gewoon een goede opmerking, gevolgd door een knallende training op je max.
Dus afbouwen volgens jouw en moet dat dan met veel gewicht of telkens een kilo eraf

Terug
Naar boven