AndroidHealthClinic

Bodybuilding op mijn leeftijd (15)

Bezoekers in dit topic

bascross zei:
Bullshit, waarom gaat hij geen dikke spiermassa winnen op ze 15e? Als hij 3/4x per week goed traind, met goed eet en trainschema, kan hij echt wel veel kgs pakken. Kijk alexT maar eens. Die is 1.80m ofzo en 86kg, bij vetpercentage van 14% geloof ik.

Over je leeftijd, je kan gewoon knallen hoor, maar wel goed op de uitvoering letten. Ik ben 16 en pak ook gewoon zoveel als ik kan met low reps;)

ik ben net 17 en train als 5 jaar en heb veel ''dikke'' spiermassa gewonnen
 
Net als iedere beginner gewoon rustig beginnen en focussen op techniek. Wat een dombo's op die gym, is er geen andere optie?
 
mass_builder zei:
ik ben net 17 en train als 5 jaar en heb veel ''dikke'' spiermassa gewonnen

:roflol:
je hebt een punt mass, maar wie zegt dat je later geen last gaat krijgen van je gewrichten?
 
ik ben op men 14 begonnen, en ben nu een jaar bezig:D
ze zeiden dat je de eerste maanden met licht gewicht moest werken, en van 12-15 herhalingen te doen, dit om je spieren te laten wennen aan de beweging.
nu, een jaar later, ben nu 6 maanden bezig met massa te traine, gebruik ik gewichten die is 6-8 keer kan.
je moet eerst de beweging leren, op een gecontroleerde manier, en als je dat doorhebt, dan moet je je gewicht verhogen ;)
 
neem overal zoveel gewicht je maar aankan,maar niet te zwaar nemen met gewichten die je evenwijdig met je rug neemt.bv shoulderpress,dit zou wel ervoor kunnen zorgen dat je later met rugproblemen te kampen zal hebben.

GRTZ angelo
 
zjivago zei:
Als je gewoon met verstand traint, kan er weinig mis gaan. Probeer eerst een goede basis op te bouwen, leer de technieken van de oefeningen beheersen en laat je lichaam goed wennen aan de trainingen. Ik begon op mijn zestiende (bijna zeventien) en ik heb vooral veel reps gedaan met lage gewichten en dat deed ik dan bijna een halfjaar. Pas de laatste 6 - 7 maanden ben ik serieuze gewichten gaan gebruiken.

Mensen op jonge leeftijd maken vaak de fout te veel gewicht te willen gebruiken. Van die gastjes die net 40 kg kunnen bankdrukken (en denken dat ze heel wat zijn) en dan proberen een kilo of 80 te drukken... Maar je lijkt me niet zo iemand. Kijk, als je 20 kg met gemak bankdrukt, dus makkelijk 4 setjes van 15 reps aankunt, kun je gerust 5 kg meer op de bar gooien. En als dat weer te licht wordt: weer een paar kilo meer erbij.
Precies wat ik zei...als jong iemand moet je je grenzen leren kennen...alleen moet je daar in deze sport wel mee op passen.
 
ik doe nu al een goed jaar en een half gewoon fitness
dus steeds setjes van 15 - 20 - 30 enzo
nu wordt ik (op 8 juni) 15 en in de grote vakantie zal ik beginnen op kracht en massa te trainen.
 
tijdbom zei:
En dus heb ik me aangemeld bij een sportschool in de buurt.
Het probleem is, ze zijn echt supergay daar.
Nou heb ik er wel wat meer gewicht uit weten te lullen, maar ze trekken dan wel hun handen er vanaf...

Idd ubergay!:eek:
 
voetballen,basketballen,tennissen geven meer belasting dan bodybuilding gewichtheffen etc. is juist 1 van de veiligste sporten van een kind vanaf 6 jaar mits niet te zwaar...
dus ik zou zeggen doorgaan kei hard trainen dan heb je vast een voorsprong en vooral je nu in de puberteit zit heb je iets speciaals ik weet niet meer wat wat volwassen niet hebben waardoor je sneller spiermassa zal krijgen dan iemand van in de 30
 
Ronnie8mac zei:
voetballen,basketballen,tennissen geven meer belasting dan bodybuilding gewichtheffen etc. is juist 1 van de veiligste sporten van een kind vanaf 6 jaar mits niet te zwaar...
dus ik zou zeggen doorgaan kei hard trainen dan heb je vast een voorsprong en vooral je nu in de puberteit zit heb je iets speciaals ik weet niet meer wat wat volwassen niet hebben waardoor je sneller spiermassa zal krijgen dan iemand van in de 30

testosteron;)
 
ja dat was het woord:) lol

ik ben zelf ook 15 ik zat zelf ook met het probleem of met groei zal belemmeren maar uit die websites blijkt van niet.
dus ik hoop van niet , en ze geven links na andere websites goede websites die goed betrouwbaar zijn die ook zeggen dat het geen kwaad kan zoals: ACSM]ACSM | ACSM Home | ACSM Home[/url]
en : http://www.sportsmed.org/

dus ik ga gewoon door met trainen
tenzij mij iemand hier me nog op een andere gedachten kan brengen...
 
Back
Naar boven