Je moet toch echt wel leren om een beetje genuanceerd te denken...die Junta heeft nauwelijks iets met Boeddhisme te maken en onderdrukt ongeveer 85% Boeddhisten even hard als de overige religies.
Sommige mensen zijn slecht, handelen slecht, zullen altijd slecht handelen...heeft verder vrij weinig met religie te maken...
Het westen denkt VEEL te romantisch over het Boeddhisme en met name dat de terrorist, handenafhakker, tiran, criminele schurk, subsidieslurper en slavenhandelaar genaamd dalai lama wordt gezien als God in persoon en leiders hier met subsidie verwelkomen zegt genoeg.
Het is zo kijk,
Als bv. moslims bedreigen dan komt dat door de Islam en zijn alle moslims terroristen.
Als boeddhisten bedreigen dan is dat een kleine groepje die iemand bedreigt en verder niets doet of het is weer de junta die het ware boeddhisme niet aanhangt maar een of ander sekte, ander soort boeddhisme maar niet het ware boeddhisme ofzo etc.
Als je bij een moslim een wapen vind dan is het een terrorist
Alse je bij een boeddhist een wapen vind dan is het een vrijheidsstrijder die chinezen vermoord omdat die hem onderdrukte, en de mede boeddhisten die door
hem (er is geen
haar in het echt devote boeddhisme, correct me if i'm wrong) vermoord worden en afgehakte handen zijn allemaal leugens en/of uitzonderingen. Dalai lama is god en iedereen in het westen moet subsidie voor de komst van God betalen en verder zijn bek houden anders is diegene een communist, terrorist en weet ik veel wat voor onzin nog meer.
Lang leve Balkenende die de dalai lama niet ontmoette! Zijn geneuzel in de Rai irriteerde mij mateloos en hij beantwoorde enkel vragen waarmee hij zijn propaganda kon verspreiden, hup met de voc-mentaliteit!
Tibet is al vrij genoeg onder China. Onder de Dalai Schaamhaar was er geen godsdienstvrijheid, niet eens vrijheid. Propaganda en leugens van anti-chineze westerlingen boeit mij niet.