AndroidHealthClinic

Boek geen uiterlijke vooruitgang

Anthoniser

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
66kg
Goedenavond iedereen,

Ik ben een jongen van 18 jaar (bijna 19), rond de 1.84 en weeg slechts 66 kg. Ik fitness al ongeveer 2 en een half jaar, waarvan ongeveer een jaar (misschien iets langer) echt goed. Met goed bedoel ik een eigen schema wat ik elke week afwerk, beginnen met letten op mijn voeding enzovoort. Nu heb ik alleen het probleem dat ik, ik denk ook zeker door mijn bouw, eigenlijk weinig vooruitgang zie sinds dat ik ben begonnen. Kwa kracht merk ik het zeker wel, alleen het irriteert me dat ik kwa uiterlijk niet veel ben gegroeid. Ik weet dat ik niet van de ene op de andere dag heel gespierd wordt, maar na meer dan een jaar goed fitnessen, met daarvoor ook al meer dan een jaar fitness, lijkt het me toch wel realistisch dat ik iets van voortgang zie?

Hieronder wat aanvullende informatie, als dit niet genoeg is hoor ik het graag.

Ik train 2 á 3 keer in de week in de sportschool , met daarbij ook nog 1 á 2 keer thuis. In de sportschool train ik altijd op 1 dag schouders en triceps, en op een andere dag borst en biceps. Benen en buik doe ik tijdens elke sessie, net als mijn rug (in de vorm van lat-machine met nog een voor mij van naam onbekend apparaat). Als ik 3x ga, train ik de 3e keer hetzelfde als de 1e training van de week.

- Ook hier had ik trouwens een vraag over: Ik had laatst met een vriend een discussie over wat het beste resultaat geeft: óf veel setjes met een bepaald gewicht, óf veel minder setjes maar met een zwaarder gewicht. Ikzelf doe het eerste.

Kwa voeding eet ik tussen de 9 en 13 boterhammen per dag, waarvan de meeste met kipfilet. Ik drink veel water, en 's avonds eet ik wat de pot schaft (bijna altijd aardappels, groente en vlees), waarvan ik ook altijd veel eet. Ik eet weinig snoep/tussendoortjes. Ik drink op het moment geen proteïneshakes (dit heb ik wel gedaan, maar ik kreeg hier erg veel puisten door.. :o).

Ik hoop dat jullie tips hebben om in de toekomst toch uiterlijk resultaat te boeken!

Laatst bewerkt:
simpel, meer eten
veel compounds,
en genoeg rust nemen

Veel meer eten!!! Het gaat niet om de aantal boterhammen maar de hoeveelheid kipfilet die je erin gooit. Je denkt toch niet dat spieren zonder goede voeding zomaar aan komt waaien?

• Topic Starter Topic Starter
Ten eerste: bedankt voor de snelle reacties!

Op welke manier bedoelen jullie meer eten? Ook in de vorm van meer plakjes kip op een boterham? Of toch meer boterhammen eten?

Ben te moe voor een uitgebreid antwoord, maar Loastress zet het duidelijk neer:

Meer eten, ruim 1.80 en onder 70 kg, geen wonder dat je niet groeit.
Neem in de voedingssectie door hoe je een degelijk schema in elkaar zet of neem een bestaande over van iemand (met dezelfde stats) anders.

Train met regelmaat, dus niet 2 weken wel, 1 week niet.
Neem weer eiwitten, je zal een keuze moeten maken tussen massa bouwen met puisten of skinny en voor niks trainen.

Meer eten als in: stevig ontbijt met eiwitten en KH en om de 2 uur eten! voor het slapen gaan een halve kilo kwark.
Maar zoals ik al zei: lezen in de voedingssectie!!

Je traint ook verkeerd als je massa wil, niet meer dan 10 herhalingen en altijd proberen het maximale eruit te halen.

Suc6

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Probleem wat ik echter mijn hele leven al heb:

Ik kan eten wat ik wil en hoeveel ik wil, maar ik kom helemaal niks aan.. Voor sommigen zal dit iets prachtigs zijn (mensen die waarschijnlijk niet op dit forum zitten), maar voor mij is dit echt irritant...

Ik kan eten wat ik wil en hoeveel ik wil, maar ik kom helemaal niks aan.. Voor sommigen zal dit iets prachtigs zijn (mensen die waarschijnlijk niet op dit forum zitten), maar voor mij is dit echt irritant...

Ik word echt moe van dat soort mensen die dat zeggen. Waarschijnlijk heeft 70% (die hier op het forum zit) een ectomorph lichaamsbouw. Je eet gewoon niet genoeg. Lang niet genoeg.

Waarschijnlijk 10 boterhammen ofzo?

Gooi der 1 liter melk bij, verdubbel je beleg.

Zeg dat nogmaals wanneer je 3500+ kcal per dag eet. Ok?

Het antwoord word hier al gegeven en het is heel simpel, meer eten. Lees de sticky's, stel een voedingsschema op als je dan over een paar maanden geen vooruitgang ziet is er iets mis.

Innerlijk telt!

MEER ETEN!

Nee echt.

Veel brood, veel brinta/havermout, veel pasta, veel rijst, VEEL ALLES...! En doe er nog een stevige weight gainer bij. Als jij bij 4500+ kcal niet aankomt mag je terugkomen.

Ik vind veel brood vreten ook droog en k*t, omdat telkens naar binnen te raggen. Word best moeilijk vooral als je het tegen je zin doet gaat dat niet lukken op de lange termijn. Gooi gewoon half pak kip filet op 1 boterham, en spoel het weg met melk. Voor je het door hebt jank je er zo 2 pakken doorheen. En bouw het rustig op dat je maag kan wennen.

Laatst bewerkt:
Ja en een dikke vocht harses krijgen van al dat zout in die pakjes kip zeker?

Beter is om gewoon koelverse kip te kopen en die thuis te grillen en zo tussen broodjes of boterhammen doen.

Doosje eieren koken, de helft vd eieren zonder eigeel, en zo tussendoor opeten, of thuis pellen, in een tupware bakje doen, beetje komkommer, tomaat en sla bij en hup mee nemen naar je werk/school.

post je schema eens? want dit is een beetje onduidelijk verder inderdaad, meer eten en wees niet bang om vet te eten, je hebt waarschijnlijk toch een ectomorphe stofwisseling dus heb je het ook nodig voor de hoge calorie waarde

Terug
Naar boven