AndroidHealthClinic

Breaking News Boerka verbod België

PompeR

Ripped Bodybuilder
Waardering
258
Lengte
1m87
Massa
102kg
Vetpercentage
17%
Belgische politiek wil boerka verbieden
AMSTERDAM - De Belgische politiek steunt unaniem een plan om het dragen van de boerka en nikab in het openbaar te verbieden in heel België. De parlementscommissie voor Binnenlandse Zaken heeft woensdag voor het plan gestemd.

boerka_564482d.jpg

Naar verwachting stemt het voltallige parlement half april ook in met het voorstel van Waalse liberale parlementsleden. Dan zou België het eerste Europese land zijn met een nationaal verbod op de kleding die het gehele lichaam en bijna het hele gezicht van islamitische vrouwen bedekt.
De Belgische politici vinden dat identificatie niet mogelijk is door de verhullende kleding.

BRON: Telegraaf.nl

Zuiderburen FTW!!:D

Goed voorbeeld voor hiero, het kunnen zomaar criminelen ofzo zijn xD

Jep goede zaak. Hoofddoek verbieden gaat ver maar dit kledingstuk mag gerust verboden worden.

Behalve goede patat hebben ze in het Belgische nog meer goede dingen. Hopelijk nemen we dit in NL snel over!

Zal wel tot rellen leiden.. bla bla dit.. discriminerent dat en bla bla, ga zo maar door.

Goed idee België :thumbs:

Wel zonde dat mensen nu niet meer zelf mogen beslissen hoe ze hun geloof belijden.
Maar kan me goed vinden in deze beslissen. Een boerka gaat gewoon iets te ver, en het lijkt me dat identificatie mogelijk moet zijn.

In frankrijk is er ook al een soort gelijk verbod alleen dan in openbare gebouwen. De maatschappij begint zich te verharden, misschien wel om een reden...

belgië, frankrijk...nu nederland nog

Echt een goede zaak, nu de rest van europa nog.
Beter de hele wereld.

Trouwens wel grappig: het equivalent van GroenLinks in België (Groen!) argumenteerde eerst tegen, maar stemde daarna toch mee voor. Hoe hypocriet kan je zijn? Is GroenLinks ook zo hypocriet?

Trouwens wel grappig: het equivalent van Groen-links in België (Groen!) argumenteerde eerst tegen, maar stemde daarna toch mee voor. Hoe hypocriet kan je zijn? Is Groen-links ook zo hypocriet?

Veel hypocrieter, ze zijn namelijk links :D Maar beter toch dat ze alsnog mee voor stemmen?

nu maar hopen dat dit verbod ook hier komt. En dan ook met carnaval wordt gehandhaafd.

Veel hypocrieter, ze zijn namelijk links :D Maar beter toch dat ze alsnog mee voor stemmen?
Idd beter, eensgezindheid wil zeggen dat er een groot draagvlak is, en dat is natuurlijk ook niet zo vreemd. De nadelen wegen meer door dan de eventuele voordelen. Al willen sommigen dat nog niet altijd inzien.

Je mag ook niet over straat lopen met een konijnenpak of een motorhelm op dus terecht dat dit onder het mom van "identificatie" nu ook verboden gaat worden.

mag je niet met een konijnenpak over straat ???

:sad:

--

Laatst bewerkt:
kmoet eerlijk zeggen, ik heb nog nooit iemand in burkhah zien rondlopen(buiten voor carnaval) en ik ga toch vaak door de beruchtere buurten van Antwerpen.

Ik vind dit eerder een PR-zaak van "kijk, we doen wat aan het probleem" ipv echt wat eraan te doen.

Als ze nou gewoon netjes thuis blijven, hoeven ze ook niets te bedekken. Probleem opgelost.

verdorie, moet ik weer een ander paascadeau zoeken ...

Terug
Naar boven