MuscleMeat

Boksen zonder techniek?

Ano_1992_1

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
19
Is het erg als ik sta te boxen op m'n boxzak zonder ooit een woord over boxtechniek te hebben gelezen of gehoord? Ik dacht dat die techniek alleen maar voor in wedstrijden belangrijk was, je zak slaat toch niet terug :rolleyes: Kan het slecht zijn als je de verkeerde techniek gebruikt, en weet iemand een site waar degelijk in foto's goed uitgelegd staat hoe het beste te slaan?

Het is boksen met cardio als doel.

;)

Kan je best doen hoor. Wel opletten dat je je polsen goed stevig houdt, want die kan dubbel klappen en dat voelt niet zo lekker. En natuurlijk je duim buiten je vuist inplaats van er in, anders breek je hem, maar dat had je vast al begrepen :P

• Topic Starter Topic Starter
Kan je best doen hoor. Wel opletten dat je je polsen goed stevig houdt, want die kan dubbel klappen en dat voelt niet zo lekker. En natuurlijk je duim buiten je vuist inplaats van er in, anders breek je hem, maar dat had je vast al begrepen :P

buiten dat mag je doen wat je wilt? ik zag in een reportage dat een wereldkampioen box z'n gat in z'n slag smeet, als ik dat niet doe is het om het even :D

Let maar een beetje op met blessures jij :D beetje voorkennis is toch aangeraden imo, best een keertje in een club gaan kijken of véél trainingsclipjes bekijken

Ik zou ook wel even 1x een bokstraining bijwonen, kan nooit kwaad. Denk ook dat het leuker is om op een bokszak te rammen als je het gveoel hebt nog een beetje goed bezig te zijn.

Je zou ook naar een club kunnen gaan en iets met de trainer afspreken. Misschien 2 of 3 privé middagen van bijvoorbeeld 2 uur elk tegen een bedrag. Het kan zijn dat je het leuk genoeg vindt in een club dat je daar blijft hangen.

als het voor cardio doe wat je wilt.

Maar als je ok je doel is dat je harder wilt gaan slaan, zelfverdeging. Moet je absoluut gewoon les nemen.
De technieken zijn moeilijk zelf aan te leren en je moet iemand hebben die je feedback op je geeft. Ook leer je door alleen op zon zak te slaan dat je niet terug geslagen kan worden waardoor je je zelf geen dekking aanleert

Via die filmpjes kan je echt niks leren, daar lijkt het allemaal zo makkelijk. Maar in werkelijkheid valt dat vies tegen

Het kan idd niet echt kwaad, maar zo intensief kan het toch niet echt zijn hé?
Wanneer je een beetje techniek hebt waardoor je vlot slaan-ontwijken-bewegen-slaan combinaties kan maken kan je al serieus wat meer vet verbranden.
Greets!

Ga gewoon minimaal 1x per week een les boksen/kickboksen meepakken, techniek is de basis.

Terug
Naar boven