Omnipotent
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hm, daar is geen sluitend antwoord op.
Maar als ik enorm mag veralgemenen, zou ik zeggen dat wanneer de bodybuilder er gemiddeld 8 doet, dat de bokser er 10 tot mss zelfs 12 mag doen.
Maar hier kan eindeloos over gediscussieerd worden, hoor.

moet een boxer nou meer of minder herhalingen maken bij KT dan een bodybuilder?
Kortom, of krachtraining een goede aanvulling is op je bokstraining hangt af van de gewichtsklasse waarin je uitkomt; je lengte; en je eventuele ambities.
). Maar als je bijvoorbeeld al 3 keer krachttraining en 2 a 3 keer boksen doet word het dan niet wat veel van het goede met zo'n workout erbij?Ik dacht dat ik in een boek van pavel had gelezen dat je ook heel veel kracht kan gainen zonder echt in massa aan te komen. Zal eens opzoeken hoe dat zat. Dat schema met die vele herhalingen klinkt echter wel als een lekker schema (je zult wel het gewicht moeten verlagen neem k aan?). Maar als je bijvoorbeeld al 3 keer krachttraining en 2 a 3 keer boksen doet word het dan niet wat veel van het goede met zo'n workout erbij?

Ik ken het boek van Pavel niet, maar pure krachttraining, powerlifting, zonder in massa aan te komen kan natuurlijk wel als je met erg weinig herhalingen traint. Maar daar weet ik zelf niet zoveel vanaf, andere members hier vast wel.
Verder dat schema dat ik gepost hebt, moet je inderdaad gewoon met lichte gewichten trainen en explosief uitvoeren.
En of het allemaal teveel van het goede is, ik vind van niet. Als je de tijd hebt, dus je hoeft niet te stressen of je het allemaal haalt, en je voeding is in orde dan moet het lukken. Zelf doe ik per week 5x aan krachttraining, waaronder een veel-herhalings-dag, 3x aan Muay Thai training - wedstrijd voorbereiding 5x, alleen dan zonder krachttraining - en loop twee duurlopen (60 - 90 min) en een interval training (5x3min).
Andere jongens waarmee ik train die een sponsor hebben en zich fulltime op hun training kunnen richten trainen meestal nog vaker.
Als je lichaam in orde is; je voeding is goed; en je neemt voldoende (nacht-)rust kan je veel aan.![]()
schaduwboxen met een paar dumbbells van 4kg ofzo is ook een hele goeie oefening om explosieve stootkracht te trainen.
schaduwboxen met een paar dumbbells van 4kg ofzo is ook een hele goeie oefening om explosieve stootkracht te trainen.
Ja, echt een heel slecht idee. Helemaal k*t voor je techniek, en voor je kracht haalt het niks uit. Stootkracht komt voornamelijk uit je heupen, niet uit je armen. Als je dan toch de exacte beweging wil nabootsen met gewichten doe dan bench press.
Moet je niet doen. De massa van de gewichten willen door de zwaartekracht verder terwijl jouw armen willen stoppen (coördinatie).
je moet ze gewoon goed vasthouden en terug trekken op het moment dat je arm gestrekt is, niks moeilijks aan. de co-ordinatie word alleen maar beter, dat merk je wel als je daarna ff zonder dumbbells gaat boxen.
je moet niet oordelen voordat je iets geprobeerd hebt.
En jezelf met Bruce Lee vergelijken is ook grappig. Bruce Lee deed wel meer dingen die wij hier liever niet doen.
daarom komen er ook maar weinig mensen in de buurt van zijn capaciteiten.
je kan ook enkelgewichten om je polsen doen, als je die dumbbells niet prettig vind.
Ben dr zelf ook niet zo'n fan van. stoten met 1 of hooguit 2 kilo voor wat meer uithoudingsvermogen oke, maar ook hierbij is wat zeep zegt, de neiging van de gewichten om onder invloed van de zwaartekracht een andere kant op te gaan als wat jij wilt, van kracht wat ik niet als "goed" beschouw. Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af in hoeverre enkelgewichten helpen bij trapsnelheid? Vroeger gebruikte ik deze namelijk wel eens.