Fitness Seller

Bokszak

En van die gel-handschoentjes.. die zijn toch speciaal voor het slaan tegen niet mee-gevend zand ?

Kijk hier eens.
heb daar pas een paar boks handschoenen voor 25 euro gekocht om mee te sparren.
Er staan natuurlijk ook veel duurdere handschoenen tussen
http://www.sport-tiedje.nl/boxsport.htm

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou toch een grotere kopen.
Ik heb er eentje van 1m80,en de beweegt nog wat veel naar men zin.

Hmm oke. Misschien wil me pa meer betalen.

Kijk hier eens.
heb daar pas een paar boks handschoenen voor 25 euro gekocht om mee te sparren.
Er staan natuurlijk ook veel duurdere handschoenen tussen
http://www.sport-tiedje.nl/boxsport.htm

Bedankt voor de link ik ga ff kijken.

lol ga nou niet zo rof doen tegen mensen die je helpen, zo'n beest ben je ook weer niet mn jong ;)

je hoeft geen beest te zijn om hardcore te trainen?

Zo'n zak is k*t man, leer je geen drol van.

Neem gewoon kickbox lessen. En koop daarna een zak.

Maar ben je nu al uitgekeken op het gewichten tillen?

handschoenen of tape zijn toch zeker nodig. niet alleen zul je beter kunnen combineren, ook is het gewoon beter voor je.Na een tijdje gaan die handschoenen ook best zwaar wegen, wat ik altijd geweldig vind.

als ik jou was zou ik een zak kopen van rond de 40-50-60 kg, met vanonder een ketting aan.zo kan je ervoor zorgen dat hij niet teveel beweegt. als je dit niet doet, zal zelfs een zak van 100 kg na een tijdje teveel gaan bewegen. zelf heb ik thuis een zak van 55 kg hangen met een touw vanonder, en op training een paar zakken, allemaal zonder touw, tussen de 70 en de 90 kg, maar deze vind ik niet zo maklijk trainen als mijn zak.

als je van plan bent ook te trappen, probeer te oefenen op slag-trap combinaties. zorg ook dat je zak minstens 1.2 meter is, liefst langer, die van mij is 1 meter 50...

als je nog andere vragen hebt, go on.

Met een bokszak bedoel je waarschijnlijk de heavybag? Als jij graag combo's wil oefenen is een heavybag goed ja. En als hij een beetje beweegt is het niet erg. Je snelheid plus reactie vermogen worden er sneller door. Als jij als een bezetene op een zak wil gaan slaan dan zou ik geen heavybag nemen.

Wat je ook kunt doen is een jutenzak vullen met zand (dit heb ik ook een tijd gedaan, en werkt prima), helaas na een tijdje is hij overmidden gescheurd en stond ik 2 uur lang te scheppen voor de garage weer schoon was.

Van die gelhandschoentjes zou ik niet nemen. Dit is meer voor grabblingsporten en voor beginners kunnen deze handschoenen nog wel eens voor blessures zorgen. Mijn advies is dus om gewone bokshandschoenen aan te schaffen. Ten eerste neemt je kracht en je snelheid t0e, omdat bokshandschoenen meer wegen dan gewone geldhandschoentjes. Ten tweede het zit steviger, dus veiliger voor je handen. Je ziet niet voor niets dat veel MMA vechters vroegtijdig moeten stoppen vanwege langdurige blessures, omdat die dingen gewoon niet genoeg veiligheid bieden.

Grtz Raffaello

mee eens met wat raf zegt...voor boksen heb je handschoenen nodig, geen gel dingen

Heb zo'n grote zak van fighting pro hangen,,,,best wel goed materiaal

hij is ongeveer 1m60 ofzoiets,,,,weegt idd iets van een 60 kg,,,en is zwart,,,,overigens maakt het niet zo uit wat voor zak je koopt,,,als je der maar een hebt hangen

En..wat gaat het worden??

Zo'n zak is k*t man, leer je geen drol van.

Neem gewoon kickbox lessen. En koop daarna een zak.

Maar ben je nu al uitgekeken op het gewichten tillen?

Het gaat mij niet om het leren, eerder om het afreageren. ook heb ik het gevoel dat ik meer adrenaline krijg van het slaan, en dus meer drang om te gaan trainen (bb)
uiteraard ben ik niet uitgekeken op gewichten, hoezo?
handschoenen of tape zijn toch zeker nodig. niet alleen zul je beter kunnen combineren, ook is het gewoon beter voor je.Na een tijdje gaan die handschoenen ook best zwaar wegen, wat ik altijd geweldig vind.

als ik jou was zou ik een zak kopen van rond de 40-50-60 kg, met vanonder een ketting aan.zo kan je ervoor zorgen dat hij niet teveel beweegt. als je dit niet doet, zal zelfs een zak van 100 kg na een tijdje teveel gaan bewegen. zelf heb ik thuis een zak van 55 kg hangen met een touw vanonder, en op training een paar zakken, allemaal zonder touw, tussen de 70 en de 90 kg, maar deze vind ik niet zo maklijk trainen als mijn zak.

als je van plan bent ook te trappen, probeer te oefenen op slag-trap combinaties. zorg ook dat je zak minstens 1.2 meter is, liefst langer, die van mij is 1 meter 50...

als je nog andere vragen hebt, go on.

Ja precies ik wil ook gaan trappen. Waarschijnlijk neem ik eentje van 150 lang, die zijn 50/60 kg.

Met een bokszak bedoel je waarschijnlijk de heavybag? Als jij graag combo's wil oefenen is een heavybag goed ja. En als hij een beetje beweegt is het niet erg. Je snelheid plus reactie vermogen worden er sneller door. Als jij als een bezetene op een zak wil gaan slaan dan zou ik geen heavybag nemen.

Wat je ook kunt doen is een jutenzak vullen met zand (dit heb ik ook een tijd gedaan, en werkt prima), helaas na een tijdje is hij overmidden gescheurd en stond ik 2 uur lang te scheppen voor de garage weer schoon was.

Van die gelhandschoentjes zou ik niet nemen. Dit is meer voor grabblingsporten en voor beginners kunnen deze handschoenen nog wel eens voor blessures zorgen. Mijn advies is dus om gewone bokshandschoenen aan te schaffen. Ten eerste neemt je kracht en je snelheid t0e, omdat bokshandschoenen meer wegen dan gewone geldhandschoentjes. Ten tweede het zit steviger, dus veiliger voor je handen. Je ziet niet voor niets dat veel MMA vechters vroegtijdig moeten stoppen vanwege langdurige blessures, omdat die dingen gewoon niet genoeg veiligheid bieden.

Grtz Raffaello

Haha en daar heb ik geen zin in. Ik kan beter even geld uitgeven, heb ik meteen iets goeds en is er geen gezeik achteraf.

Ben er nog niet zeker van. Binnenkort even een zak uitproberen bij een maat van me.

LMAO dat MMA vechters blessures oplopen heeft denk ik weinig met de handschoenen te maken, maar meer met het feit dat het een moeilijk spelletje is, zowel staand als op de grond waar een foutje snel gemaakt is en een ongeluk in een klein hoekje zit.
Veel beginnende vechters hebben ook iets van rahrahrah ik ben keihard! en die lopen ook makkelijker tegen een blessure aan.

Het heeft wel degelijk met handschoenen te maken. Gewone bokshandschoenen zijn ontworpen voor bescherming van jezelf en voor bescherming van eventueel je tegenstander. Als deze handschoenen nou ineens kleiner en meer open worden zoals bij MMA-handschoentjes is er een grotere kans op blessures, zowel bij jou als bij je tegenstander.

Mensen die een bokszak kopen wat vaak een heavybag is, hebben de neiging om als een bezetene erop te gaan meppen, terwijl daar die hele heavybag niet voor bedoeld is. Daarom raad ik aan om gewone bokshandschoenen te nemen. Geven meer bescherming ook als je een keer verkeerd slaat.

Het heeft wel degelijk met handschoenen te maken. Gewone bokshandschoenen zijn ontworpen voor bescherming van jezelf en voor bescherming van eventueel je tegenstander. Als deze handschoenen nou ineens kleiner en meer open worden zoals bij MMA-handschoentjes is er een grotere kans op blessures, zowel bij jou als bij je tegenstander.

Mensen die een bokszak kopen wat vaak een heavybag is, hebben de neiging om als een bezetene erop te gaan meppen, terwijl daar die hele heavybag niet voor bedoeld is. Daarom raad ik aan om gewone bokshandschoenen te nemen. Geven meer bescherming ook als je een keer verkeerd slaat.

en verkeerd slaan zul je als je nooit fatsoenlijk hebt leren boksen/kickboksen.

neem het advies ter harte, en koop bandage en fatsoenlijke handschoenen. Spaart je een hoop gezeik met je polsen en middenhandsbeentjes. Liever nog, leer eerst slaan voordat je uberhaupt als een gek op een heavybag gaat lopen meppen.

en verkeerd slaan zul je als je nooit fatsoenlijk hebt leren boksen/kickboksen.

neem het advies ter harte, en koop bandage en fatsoenlijke handschoenen. Spaart je een hoop gezeik met je polsen en middenhandsbeentjes. Liever nog, leer eerst slaan voordat je uberhaupt als een gek op een heavybag gaat lopen meppen.

In de 'lucht' slaan? Arm naar achter en slaan en tegelijkertijd indraaien toch? Of wat bedoel je. Gericht slaan?

schouder indraaien, lichaam meedraaien dat soort dingen?

In de 'lucht' slaan? Arm naar achter en slaan en tegelijkertijd indraaien toch? Of wat bedoel je. Gericht slaan?

alle basics die ten grondslag liggen aan fatsoenlijke directe/hoeken/opstoten.

je schouders, je heupen, voetenwerk, stand van je hand, hoogte elleboog etc.

onnoemelijk veel dingen die je jezelf verkeerd aan kunt leren, of jezelf lekker mee kunt blesseren.

Terug
Naar boven