MuscleMeat

Boring verkleinen?

Kasjan

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
89kg
Beste bodubuilders,

Ik heb een stang met een diameter van 29.5 mm en dumbells met een diameter van 25 mm. Ik heb tot nu toe de schijven appart zitten bestellen, maar nu ik steeds zwaarder kan tillen, wordt dit wel een dure grap. Ik zat er over na te denken om nu gewoon een stang te halen met een diameter van 25 mm, zodat ik de schijven van de dumbells ook daarop kan gebruiken. Echter heb ik nu een paar schijven die dan te groot zijn.

Bestaat er iets als een converter?, zodat je de boring van de schijven met 30 mm naar 25 mm kan verkleinen?

Ik weet het, ik heb niet echt handig gehandeld...

Laatst bewerkt:
alles verkopen en voor 1 standaard gaan, 30mm of 50mm, waarvan ik de 50mm prefereer.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je zoiets gaat vinden.

Hahahahaha, een boring verkleinen, magisch het verwijderde materiaal er terug aan bevestigen?? :p
Ik zit in de metaalsector en kan je maar 1 ding zeggen, moest je echt zoooo wanhopig zijn kan je proberen het gat wat dicht te lassen zodat het ietwat kleiner word, veel geluk met een mooie ronde las in het gat te leggen :p.

Zoals de mannen hierboven zeggen, ga voor de standaard.

• Topic Starter Topic Starter
Ik dacht meer aan een tussen ring die je in de boring doet zodat het goed op de 25 mm stang zou zitten. Maar inderdaag een standaard is wat handiger... Alleen financieel gezien ga ik er nu op achteruit als ik alles met de 25 mm ga verkopen en ga vervangen door 30 mm...

Ik dacht meer aan een tussen ring die je in de boring doet zodat het goed op de 25 mm stang zou zitten. Maar inderdaag een standaard is wat handiger... Alleen financieel gezien ga ik er nu op achteruit als ik alles met de 25 mm ga verkopen en ga vervangen door 30 mm...

Mocht je van plan zijn de rest van je leven te blijven trainen, doe jezelf een plezier en stap over op 50mm. Nu een grotere kostenpost maar als je zwaar genoeg gaat trainen kom je er toch wel terecht en het is nog altijd goedkoper dan nog verder in 25mm en 30mm te investeren en dat weer te moeten verkopen.

Verkopen, scheelt je een hoop gedoe en geld.

Dat ga je niet vinden man, hoe zou je die ring bevestigen? Een perspassing? Hoe ga je dat erin persen? Dat gaat je veel geld kostten...

Gewoon gaan voor de grotere maat, doe dit en dan ga je in de toekomst blij zijn dat je overgestapt bent en niet hoeft te klooien met je huidige equipment.

De enige werkbare oplossing zou zijn een buis om de stang heen. Dus de diameter van de stang vergrote ipv de diameter van de gewichten te verkleinen. Maar dit kan alleen als alle gewichten een te grote diameter hebben.

Ook al zou deze oplossing mogelijk zijn zou ik je verlies nu nemen en alles verkopen en opnieuw beginnen...

Je zou er een ringetje in kunnen laten zetten (lassen). 30 mm buitenmaat, 25 mm binnenmaat (wel rekening houden met een marge anders past het net niet), dus 5 mm dik. Is heel misschien te koop bij de serieuze ijzerhandel (waarschijnlijk niet. Wordt voornamelijk gewerkt met standaard maten en ik denk dat 30 x 25mm niet een gangbare maat is)? IJzeren buis, laten zagen in ringen ...

Ha, krijg nou wat ... http://www.ijzershop.nl/280-buizen

30x25 aluminium dat dan weer wel.

Zoveel geklooi...tlassen gaat hem duurder uitkomen dan nieuwe kopen :p.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor het meedenken. Het lijkt me inderdaad, nu ik het zo hoor, veels te veel gedoe om het in de kleinere maat de veranderen en als ik eenmaal ver kom, dan zal ik inderdaad op een grotere maat moeten overstappen.

Ik heb dus al een stang en wat schijven in het 30 mm formaat. Jullie raden me 50 mm aan. Maakt dat zo veel uit welke van die twee het is?

Er zijn geen bumperplates voor 30mm en de max. belasting van 30mm is lager. Tevens heb je geen lagering aangezien je geen sleeves hebt. Sommige mensen prefereren wel 30 of 25mm voor dumbbells, omdat 50mm schijven lomper zijn.

Dat ga je niet vinden man, hoe zou je die ring bevestigen? Een perspassing? Hoe ga je dat erin persen? Dat gaat je veel geld kostten...

Gewoon gaan voor de grotere maat, doe dit en dan ga je in de toekomst blij zijn dat je overgestapt bent en niet hoeft te klooien met je huidige equipment.

waarom perspassing ? drukpassing kan voor deze toepassing toch ook ? gewoon er zelf opkloppen met een hamer.

Terug
Naar boven