Fitness Seller

Born Twitchy gaat VVM kweken

Born Twitchy

Ripped Bodybuilder
Waardering
274
Lengte
1m86
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Na een aantal maanden als gast meelezen op DBB forum (veel info uit de stickies kunnen halen) heb ik toch maar een eigen topic aangemaakt.
Ik weet alleen niet zeker of dit het juiste gedeelte is aangezien ik ook wat wil loggen en niet alleen maandelijks een foto'tje neergooien.

Ik ben nu 23 jaar en bezoek vanaf mijn 18e wel eens de sportschool.
Ben tussendoor vanwege te weinig motivatie en drukte met school/studie er een jaartje tussenuit geweest maar het was in de tijd dat ik wel trainede voornamelijk wat aanklooien met gewichten icm amper kennis van voeding/training hebben oftewel prutsen :p

Sinds een half jaartje ging ik regelmatiger naar de sportschool en 3 maanden terug besloot ik er echt voor te gaan onder het motto:
Ik wil meer massa!

Als streeffysiek heb ik momenteel dat van Nick Auger maar dan zonder epilady (zie google voor pics) die zover ik weet ook 1,85m telt bij iets van 90-95kg.

Toen ik actief begon met zowel trainen als eten woog ik net aan 68,5kg en nu 3 maanden verder is dit een leuke 7kg meer dus ben volgens mij goed op weg.

Mijn doel voor 2010:
10kg (of meer uiteraard :D) massa winnen bij hetzelfde BF%
Ik blijf 100% naturel, kuren zal ik nooit aan beginnen en lijkt me ook helemaal niet nodig aangezien ik geen BB-podium-fysiek nastreef.

Ik heb naar mijn idee een lichaamstype wat tussen een ecto en meso ligt, aanleg voor vet kweken heb ik absoluut niet waar ik erg blij mee ben aangezien ik regelmatig 'slechte' dingen eet :burger:

Mijn huidige stats zonder gebruikelijk internet-optimisme :p:
BP 80kg 6RM (1 set)
SQ 87,5kg 6RM (ATG uiteraard, meerdere sets)
DL 120kg 6RM (laatste oefening rug-dag)
Hor. row V bar: 85kg 6RM (meerdere sets)
Arnold Press 22kg 6RM (meerdere sets)
Incl. DB press 30kg 6RM (meerdere sets)

Ik zal iig maandelijks een foto'tje posten om de progressie bij te houden. Indien er interesse is zal ik mijn trainingsschema posten.
Reacties, commentaar en uiteraard tips zijn welkom!

Progress tot 23-12-09.JPG

Progress tot 04-01-10.JPG

Waar zijn de leg pics? en ik zie totaal geen traps

• Topic Starter Topic Starter
Foto'tje van mijn rug (baggerkwaliteit maar beter dan niets) van een maandje terug:

Mooie poses zie je me nu iig niet doen aangezien ik dat niet echt kan en voor de progressie leek normaal staan me het duidelijkst :)

06-12-09 rug.JPG

Waar zijn de leg pics? en ik zie totaal geen traps
Leg pics heb ik idd (nog) niet gemaakt maar train ze (itt veel anderen) zeker wel. Omtrek zal ik misschien vandaag nog even opmeten omdat ik daar zelf makkelijker progressie in kan zien dan foto's.

Ik heb vanaf vorige week shrugs toegevoegd aan mijn schouderdag ivm de traps dus als het goed is komen die vanzelf :rolleyes:
Verder doe ik powercleans en vert. rows dus laat ze niet geheel links liggen.

vanaf je 18de al naar de sportschool.. ook al deed je niet serieus, dan had je nog (niet overdreven) 40x beter fysiek kunnen hebben..

Maar verder je groeit wel in je gewicht etc. dus de massa zal vanzelf komen.
Heb je voeding / training schema?

Ziet er netjes uit hoor voor 3 maanden...geen vet erbij maar pure spiermassa!

- Waarom deadlift als laatste rugoefening?
- Merk je goeie vooruitgang van de power clean en op welke dag doe je hem?

Succes. Je zal hard mogen werken om 10 kg VVM bij te komen op een jaartje, vrijwel onmogelijk zonder AAS.

vanaf je 18de al naar de sportschool.. ook al deed je niet serieus, dan had je nog (niet overdreven) 40x beter fysiek kunnen hebben..

Maar verder je groeit wel in je gewicht etc. dus de massa zal vanzelf komen.
Heb je voeding / training schema?
Daar heb je helemaal gelijk in maar zoals ik al zei was ik er amper mee bezig, ging zeer onregelmatig (en te weinig) en klooide maar wat aan waardoor ik in gewicht niet steeg.
Ik ben dus eigenlijk pas een paar maanden bezig met 'bodybuilding' en dit zijn mijn resultaten tot dusver.

Mijn trainingsschema is een 4 daagse split, elke oefening c.a. 4 sets van 6-8 reps, afhankelijk hoe het gewicht aanvoelt. Elke training probeer ik tot de max te gaan, daarom ben ik van fullbody afgestapt aangezien dat niet zo een succes was. Ik heb enkele weken rippetoe gedaan maar vond dat niet intens genoeg aanvoelen na de training.

Maandag
Borst + Biceps:
- BP
- Dumble press (incline)
- Decline cable flies
- Dips
- Bicep curl
- Hammer curl

Dinsdag
Rug + Triceps:
- Pendlay rows
- Power cleans (5 sets van 3 reps)
- Horizontal cable pull (V-bar)
- Lat pulldown (wide grip)
- Deadlift
- French press
- Tricep cable pulldown

Woensdag
Rust

Donderdag
Schouders + buik:
- Military press
- Arnold press
- Upright rows

- Shrugs
- 2 a 3 verschillende buikspieroefeningen

Vrijdag

Benen
- Squats (ATG)
- Lunges
- Leg extensions
- Glute ham raises
- Calf presses

Weekend

Rust

Voedingschema wat ik heb varieert een beetje maar ik probeer tussen de 3000 en 4000kcals per dag te eten.

Voorbeelddag:
- Na opstaan (meestal uurtje of 10-11) een shake bestaande uit 40gr. xxl basic bulk whey, 350-400ml halfvolle melk, 70-80gr. brinta en 1,5 eetlepel chocolademelkpoeder.

- Meestal binnen een uur nog een banaantje en evt. een peer.

- Flinke bak kellogs cornflakes met 300ml melk en 15gr. dextrose

- smiddags probeer ik een flinke bak rijst (125-150gr. droge zilvervliesrijst) met een beetje kipfilet, annanas en ei te eten.

- Einde middag/direct na het trainen nog een shake, evt. met brinta als ik echt trek heb.

- Avondeten (woon nog bij mijn ouders) 1,5-2x :D

- uurtje of 11 savonds 500gr. kwark + banaan, annanas of blikmanderijntjes + 2 eetlepels honing voor de smaak. Dit laatste ongeveer 2 van de 3 dagen.

Tussendoortjes zijn meestal 2-4 eierkoeken (AH met vezels), 70-100gr. gezouten pinda's. Ik eet ook geregeld rond de 150gr. chips na middernacht, heerlijk :p
S'middags eet ik ook enkele keren per week een broodje kipdoner (slager maakt deze zelf) :burger:

Ziet er netjes uit hoor voor 3 maanden...geen vet erbij maar pure spiermassa!

- Waarom deadlift als laatste rugoefening?
- Merk je goeie vooruitgang van de power clean en op welke dag doe je hem?
Thanx!

Ik deed gisteren toevallig deadlift na de pendlay rows (wat je onderrug ook al belast) waardoor al mijn opvolgende oefeningen ge****ed waren kwa stabiliteit en kracht.
Pendlay rows staan in het schema hierboven :)
Ben begonnen op 50kg zo een 2 maanden terug en gooi nu zo een 70kg de lucht in, soms zelfs een setje 72,5 of hooguit 75kg (= 3RM max) :lifter:
Meeste oefeningen kan ik nu op 120-200% van waarmee ik begon.
Succes. Je zal hard mogen werken om 10 kg VVM bij te komen op een jaartje, vrijwel onmogelijk zonder AAS.
Bedankt maar ik zal zeker niet de eerste zijn die het voor elkaar krijgt.
Ik weet dat je in het begin meer progressie maakt dan wanneer je langer bezig bent maar als ik in 3 maanden er 7kg bij kan vreten dan is nog geen kg per maand toch niet zo gek?

Daar heb je helemaal gelijk in maar zoals ik al zei was ik er amper mee bezig, ging zeer onregelmatig (en te weinig) en klooide maar wat aan waardoor ik in gewicht niet steeg.
Ik ben dus eigenlijk pas een paar maanden bezig met 'bodybuilding' en dit zijn mijn resultaten tot dusver.

Mijn trainingsschema is een 4 daagse split, elke oefening c.a. 4 sets van 6-8 reps, afhankelijk hoe het gewicht aanvoelt. Elke training probeer ik tot de max te gaan, daarom ben ik van fullbody afgestapt aangezien dat niet zo een succes was. Ik heb enkele weken rippetoe gedaan maar vond dat niet intens genoeg aanvoelen na de training.

Maandag
Borst + Biceps:
- BP
- Dumble press (incline)
- Decline cable flies
- Dips
- Bicep curl
- Hammer curl

Dinsdag
Rug + Triceps:
- Pendlay rows
- Power cleans (5 sets van 3 reps)
- Horizontal cable pull (V-bar)
- Lat pulldown (wide grip)
- Deadlift
- French press
- Tricep cable pulldown

Woensdag
Rust

Donderdag
Schouders + buik:
- Military press
- Arnold press
- Upright rows

- Shrugs
- 2 a 3 verschillende buikspieroefeningen

Vrijdag

Benen
- Squats (ATG)
- Lunges
- Leg extensions
- Glute ham raises
- Calf presses

Weekend

Rust

Voedingschema wat ik heb varieert een beetje maar ik probeer tussen de 3000 en 4000kcals per dag te eten.

Voorbeelddag:
- Na opstaan (meestal uurtje of 10-11) een shake bestaande uit 40gr. xxl basic bulk whey, 350-400ml halfvolle melk, 70-80gr. brinta en 1,5 eetlepel chocolademelkpoeder.

- Meestal binnen een uur nog een banaantje en evt. een peer.

- Flinke bak kellogs cornflakes met 300ml melk en 15gr. dextrose

- smiddags probeer ik een flinke bak rijst (125-150gr. droge zilvervliesrijst) met een beetje kipfilet, annanas en ei te eten.

- Einde middag/direct na het trainen nog een shake, evt. met brinta als ik echt trek heb.

- Avondeten (woon nog bij mijn ouders) 1,5-2x :D

- uurtje of 11 savonds 500gr. kwark + banaan, annanas of blikmanderijntjes + 2 eetlepels honing voor de smaak. Dit laatste ongeveer 2 van de 3 dagen.

Tussendoortjes zijn meestal 2-4 eierkoeken (AH met vezels), 70-100gr. gezouten pinda's. Ik eet ook geregeld rond de 150gr. chips na middernacht, heerlijk :p
S'middags eet ik ook enkele keren per week een broodje kipdoner (slager maakt deze zelf) :burger:

Thanx!

Ik deed gisteren toevallig deadlift na de pendlay rows (wat je onderrug ook al belast) waardoor al mijn opvolgende oefeningen ge****ed waren kwa stabiliteit en kracht.
Pendlay rows staan in het schema hierboven :)
Ben begonnen op 50kg zo een 2 maanden terug en gooi nu zo een 70kg de lucht in, soms zelfs een setje 72,5 of hooguit 75kg (= 3RM max) :lifter:
Meeste oefeningen kan ik nu op 120-200% van waarmee ik begon.

Bedankt maar ik zal zeker niet de eerste zijn die het voor elkaar krijgt.
Ik weet dat je in het begin meer progressie maakt dan wanneer je langer bezig bent maar als ik in 3 maanden er 7kg bij kan vreten dan is nog geen kg per maand toch niet zo gek?

Nee maar je zult dan ook wat vet erbij aanzetten. Ben daar niert te bang voor, want dan zul je naturel nooit veel spiermassa bijpakken, maar houd je vet % "onder controle", een kleine cut later kan je dan het beste doen. Gooi verder de chips etc. eruit (iig als je ze meer als eens per 2 weken pakt en dat doe je) en vervang dit door eieren, kip, kwark, vis, biefstuk etc.
6,5 kg in drie maanden is iig een heel mooi begin. Het zal na nog een half jaar wel steeds langzamer gaan, maar ik denk dat die 10 kg met een beetje vet halbaar is. Was het bij mij wel iig. Succes!

Nee maar je zult dan ook wat vet erbij aanzetten. Ben daar niert te bang voor, want dan zul je naturel nooit veel spiermassa bijpakken, maar houd je vet % "onder controle", een kleine cut later kan je dan het beste doen. Gooi verder de chips etc. eruit (iig als je ze meer als eens per 2 weken pakt en dat doe je) en vervang dit door eieren, kip, kwark, vis, biefstuk etc.
6,5 kg in drie maanden is iig een heel mooi begin. Het zal na nog een half jaar wel steeds langzamer gaan, maar ik denk dat die 10 kg met een beetje vet halbaar is. Was het bij mij wel iig. Succes!
Beetje vet ben ik zo kwijt maar als het tussendoor richting de 15% gaat doe ik een tussentijdse cut.

Het zou me overigens niets verbazen als ik sinds de meting wat ben gezakt in BF% maar dat weet ik binnen 2 weken zeker, dan laat ik weer een huidplooimeting doen. Ben nu overigens iets onder de 76kg dus weer iets gestegen in gewicht :D

Ik had nog enkele pics geschoten vandaag, eerst normaal en enkele waarbij ik wat spieren aanspan op prof. wijze :roflol:

04-01-2010.JPG

04-01-2010 2.JPG

Ik had nog even mijn benen opgemeten:

Dijbeen 56cm en mijn kippekuitjes 33,5cm

Cleanbulken werkt niet ga gewoon zwaar vreten en zwaar trainen. :D

Clean bulk is gewoon schoon voedsel eten. Heeft niets te maken met hoe snel je aankomt of hoeveel vet drbij komt.

Inderdaad, veel mensen halen dit door elkaar :fuu:
Alleen clean eten is niets voor mij (het moet ook leuk blijven natuurlijk als ik het nog minstens een jaar vol wil houden) dus dan klopt de titel idd niet :p
Ik ga even vragen of deze gewijzigd kan worden naar 'VVM kweken progressie' <-- kan deze optie niet vinden, hoe doe ik dit? ???

Zijn er nog andere op/aanmerkingen op de pics of de schema's?

Laatst bewerkt:
Je maakt de laatste tijd goede progressie man!
Gewoon lekker doorgaan zo.
Lekker wat junkvoedsel kan prima hoor.
Om kurkdroog te worden zou je het junkfood wel moeten laten staan, maar dat kan makkelijk wanneer je tussendoor (tegen de zomer) een cut erin gooit van 2 maanden :thumb:

Je maakt de laatste tijd goede progressie man!
Gewoon lekker doorgaan zo.
Lekker wat junkvoedsel kan prima hoor.
Om kurkdroog te worden zou je het junkfood wel moeten laten staan, maar dat kan makkelijk wanneer je tussendoor (tegen de zomer) een cut erin gooit van 2 maanden :thumb:
Bedankt, goed begin is het halve werk zeggen ze :rolleyes:

Kurkdroog hoeft van mij niet maar rond ditzelfde percentage blijven zou ik wel willen. De hoeveelheid junkfood die ik eet is al minder dan 3 maanden terug en wat ik meer eet dan toen is voornamelijk clean (rijst, kipfilet, kwark, fruit etc.). Varken eet ik nu nog maar af en toe, <1x per week.

Uiteindelijk wil ik 90-95kg bij 9 a 10% neerzetten dus cutten moet ik uiteindelijk toch wel maar liever zo laat mogelijk pas :D

Die 30 pounds challenge ga ik ook maar voor, als ik nu 1kg/maand aanhoud haal ik het ;)

Laatst bewerkt:
lijkt me toch een goede progressie, ik moet je wel waarschuwen dat 10 kg spiermassa bijkomen op een jaartje behoorlijk optimistisch is en vrijwel impossible zonder AAS

MAAARRRRR

veel successsss!!!!:)

Zwakker progressie imo. Ga gewoon bulken ipv bitchy bulken.

Terug
Naar boven