XXL Nutrition

Born Twitchy gaat VVM kweken

• Topic Starter Topic Starter
hij is net 3 maand serieus bezig en heeft 7 kg gegained. ;)
Ik vond het ook een aparte opmerking maar ik denk dat hij bedoelt dat clean bulken minder goed is dan 'gewoon' bulken.

De topictitel klopt dus niet omdat ik een verkeerde definitie van clean bulken had maar hoe kan ik deze (laten) wijzigen?

Beetje vet ben ik zo kwijt maar als het tussendoor richting de 15% gaat doe ik een tussentijdse cut.

]

uhm wil niet veel zeggen maar volgens mij zit je al ongeveer op 15 % vet percentage aan je pics te zien. Clean bulken kan trouwens ook gewoon prima werken hoor niet alle mensen hebben zin om met een plofkop rond te lopen, je gaat misschien iets langzamer spiermassa aankomen dan mensen die als een gek gaan bulken maar het brengt toch veel voordelen met zich mee en je hoeft ook een stuk minder te cutten of misschien zelfs niet te cutten waar veel mensen toch wat spiermassa weer mee kwijtraken:) gewoon een kwestie van een goed eetschema maken en dan kan het zeker goed werken.

Laatst bewerkt:
uhm wil niet veel zeggen maar volgens mij zit je al ongeveer op 14/15 % vet percentage aan je pics te zien. Clean bulken kan trouwens ook gewoon prima werken hoor niet alle mensen hebben zin om met een plofkop rond te lopen, je gaat misschien iets langzamer spiermassa aankomen dan mensen die als een gek gaan bulken maar het brengt toch veel voordelen met zich mee en je hoeft ook een stuk minder te cutten of misschien zelfs niet te cutten waar veel mensen toch wat spiermassa weer mee kwijtraken:) gewoon een kwestie van een goed eetschema maken en dan kan het zeker goed werken.
Ik houd nu hetzelfde eetpatroon als de afgelopen 3 maanden aan en zie wel hoe het loopt wat betreft kg's en BF%.
Indien ik in BF% stijg zal ik er om de training bijvoorbeeld wat cardio bij doen of wat kortere pauzes nemen tussen de sets.

Op de foto uit de eerste post waar 11% onder staat was het toch echt een BF van 11% gemeten met huidplooimeter (4 punts meting). Misschien dat de foto's door de kwaliteit een iets vertekend beeld geven maar als ik foto's van mensen met een BF% van 15% bekijk zie ik echt duidelijk verschil met mezelf.
Zondag wordt er weer gemeten dus dan post ik uiteraard het resultaat :yes:

Laatst bewerkt:
Ik houd nu hetzelfde eetpatroon als de afgelopen 3 maanden aan en zie wel hoe het loopt wat betreft kg's en BF%.
Indien ik in BF% stijg zal ik er om de training bijvoorbeeld wat cardio bij doen of wat kortere pauzes nemen tussen de sets.

Op de foto uit de eerste post waar 11% onder staat was het toch echt een BF van 11% gemeten met huidplooimeter (4 punts meting). Misschien dat de foto's door de kwaliteit een iets vertekend beeld geven maar als ik foto's van mensen met een BF% van 15% bekijk zie ik echt duidelijk verschil met mezelf.
Zondag wordt er weer gemeten dus dan post ik uiteraard het resultaat :yes:

veel mensen schatten hun vet percentage wat te laag in op dit forum hoor dus daar moet je niet echt naar kijken;) ik sta nu op 10 % met 7 punts meting maar ik sta echt wel een stuk droger zie geen aders en amper abs bij jou 11 % foto + je hebt nog wat zwembandjes mja:p

veel mensen schatten hun vet percentage wat te laag in op dit forum hoor dus daar moet je niet echt naar kijken;) ik sta nu op 10 % met 7 punts meting maar ik sta echt wel een stuk droger zie geen aders en amper abs bij jou 11 % foto + je hebt nog wat zwembandjes mja:p
Dat veel mensen hun BF% verkeerd inschatten @ DBB heb je helemaal gelijk. Vergeet niet dat er natuurlijk niet zoveel spier onder zit om te kunnen zien :sad:
Zal wel vragen of er een 7 punts meting gedaan kan worden als dit veel uitmaakt en anders is de progressie alsnog goed te meten via de 4 punts.

Zou je een foto'tje van jezelf kunnen posten? Ben wel benieuwd hoe 10kg (spier) zwaarder dan ik ben eruit ziet aangezien dat mijn streven voor 2010 is :D

Jammer van de 3 jaar aankloten.

Eerlijk is dit voor 3 maand clean bulk niet slecht , je ziet duideiljk vooruitgang.

Alleen benen 56cm.. Mijn benen sucken en zijn slechts 62-63cm.

Dus iig daar zeker aan werken :). Gewoon een jaar knallen, goede cleanbulk en dan nog eens je progressie bekijken!

Ik lees wat domme posts van jou, maar dit is de beste post van 2010!
Ga zo door!
Is dat laatste tegen hem of mij? ;)
Jammer van de 3 jaar aankloten.

Eerlijk is dit voor 3 maand clean bulk niet slecht , je ziet duideiljk vooruitgang.

Alleen benen 56cm.. Mijn benen sucken en zijn slechts 62-63cm.

Dus iig daar zeker aan werken :). Gewoon een jaar knallen, goede cleanbulk en dan nog eens je progressie bekijken!
Als ik bekijk wat er mogelijk was is het idd verspilde tijd maar die is niet terug te halen he :rolleyes:

Mijn benen zijn volgens mij al aardig vooruit gegaan in deze tijd en ogen imo redelijk in verhouding. Ik beul ze elke vrijdag volledig af, heb het gehele weekend pijn wanneer ik ga zitten dus meer dan dit kan ik er niet aan doen ben ik bang :dunno:
Oja, dinsdag pak ik ze ook nog licht mee met power cleans en deadlift.
Over een maandje weer meten, kijken hoe het verlopen is.

Nu ga ik schouders + buik aanpakken :lifter:

Heb zojuist het voedingsschema-programma'tje gedownload en voor vandaag ingevult en moet zeggen dat ik wel tevreden ben met de waardes. Door mijn shakes doe ik een soort nesquick achtig chocoladepoeder maar dat stond niet in de lijst dus heb ik 15gr dextrose ingevuld aangezien veel van die poeders uit cacao + dextrose bestaan. Gisteren had ik hetzelfde gegeten maar dan ipv patat en een kroket een groot bord chicken tonight :meal:

Hoe kan ik dit bestand invoegen zodat je het bestand zelf te zien krijgt, weet iemand dat?

Kwam vandaag uit op 4000kcal terwijl ik volgens de harri-benedict en katch-mcardle methode in de bulk op slechts 3200kcal hoef te zitten
confused.gif
PCF volgens mij dik in orde:
P = 27% (= 260gr dus ruim voldoende)
C = 56%
F = 17%

Heb ook het idee dat ik alweer wat droger begin te worden als ik zo in de spiegel kijk, iig droger dan ik lijk op de foto's :D
Misschien omdat in de badkamer waar de pics genomen zijn het licht grotendeels van voren (vanaf de spiegel) komt.

Bijlagen

^^
Je maaltijd van 16.00 uur is wat magertjes. Probeer alles gelijk te verdelen. Verder vind ik dat je vrij goed bezig bent. Je zit aardig hoog boven onderhoud. Dat blijkt ook uit de kg's die je aangekomen bent.

^^
Je maaltijd van 16.00 uur is wat magertjes. Probeer alles gelijk te verdelen. Verder vind ik dat je vrij goed bezig bent. Je zit aardig hoog boven onderhoud. Dat blijkt ook uit de kg's die je aangekomen bent.
De tijden kloppen niet echt met de tijden dat ik het eet maar had het niet in het schema veranderd. De 1400 maaltijd neem ik meestal tussen 3 en 4 en dan om 5 uur als tussendoortje een shake of ik ga trainen om die tijd en neem om 6 uur een shake, half uurtje voor ik ga avondeten.
De bak rijst die ik eet is 125gram ongekookt gewicht dus een flinke maaltijd als ik bekijk wat 'normale' mensen eten. Als ik tussendoor trek krijg neem ik meestal een paar eierkoeken, 70gr pinda's of als ik er zin in heb een broodje kipdoner :D dus dan zit ik dik boven de 4000kcal.

Dat ik het nu las is het meer dan ik dacht maar als ik echt lager dan 3500kcal zit heb ik het idee dat ik niet aankom. Weekje niet optimaal eten en ik ben een halve kg lichter terwijl ik normaal in die tijd minstens een halve kg aankom ???
Vetter word ik naar mijn idee ook niet dus ik heb een hoog metabolisme of ik schijt de helft gewoon weer uit :toilet:

Door mijn drinkfles voor tijdens het trainen doe ik trouwens 60-80gr dextrose, iets minder dan calorieen die ik dan verbrand.

Ok dan is het prima hoor. Als je even een weekje minder eet ben je natuurlijk lichter doordat er minder voedsel in je maag zit +evt minder vocht. Wegen kun je naar mijn idee beter 1x per maand doen anders krijg je alleen maar een verkeerd beeld.

Maar als je niet vetter word kun je prima zo doorgaan. Alleen kan die 7 kg nooit alleen spiermassa zijn. Ik neem aan dat je vanaf die periode begonnen bent met goed te eten, dan kan dat het verklaren. Dus lekker doorgaan zo, en zie je dat je een stuk vetter begint te worden kun je altijd nog je calorieinname verlagen of meer cardio gaan doen.
Beter iets teveel eten dan te weinig want dan ben je voor jan lul bezig.

Laatst bewerkt:
Ok dan is het prima hoor. Als je even een weekje minder eet ben je natuurlijk lichter doordat er minder voedsel in je maag zit +evt minder vocht. Wegen kun je naar mijn idee beter 1x per maand doen anders krijg je alleen maar een verkeerd beeld.

Maar als je niet vetter word kun je prima zo doorgaan. Alleen kan die 7 kg nooit alleen spiermassa zijn. Ik neem aan dat je vanaf die periode begonnen bent met goed te eten, dan kan dat het verklaren. Dus lekker doorgaan zo, en zie je dat je een stuk vetter begint te worden kun je altijd nog je calorieinname verlagen of meer cardio gaan doen.
Beter iets teveel eten dan te weinig want dan ben je voor jan lul bezig.
Ik ben vanaf toen idd goed/veel gaan eten ja dus waar het gewicht precies vandaag komt weet ik idd niet.
Wegen doe ik gewoon elke keer dat ik de sportschool binnen loop en schrijf ik alleen op bij de progressiefoto's. Natuurlijk scheelt het per keer soms een halve kg maar ik krijg wel een beeld van dat het idd vooruit gaat wat me motiveert.

Indien ik vetter begin te worden ga ik idd met cardio beginnen maar dat is voorlopig denk ik niet nodig :)

Ik ben off naar de sportschool, kijken of de 100kg ATG squats lukken.
Laatst een setje 90kg gedaan wat aardig ging, heb er zin in en grenzen moeten worden verlegd :D

Je eetschema heeft iets van een goed begin, maar is nog niet goed! Te weinig vast voedsel, maaltijden met te weinig eiwitten en te veel vet.

Je eetschema heeft iets van een goed begin, maar is nog niet goed! Te weinig vast voedsel, maaltijden met te weinig eiwitten en te veel vet.
Kwa vast voedsel valt het toch mee? Ik krijg begin van de dag brood bijvoorbeeld niet weg en erg lekker vind ik het niet maar cornflakes en rijst lijkt me toch aardig vast :rolleyes:
Volgens mij was alleen het avondeten in dit geval te vet en viel de rest reuze mee naar mijn idee ???

Wat zou jij adviseren?

Toen ik een instructeur van de sportschool vertelde dat ik rond de 4000kcal/dag zit verbaasde het hem dat ik zo hoog zat :p
Zelf deed hij dacht ik met BB wedstrijden mee dus een standaard 'ik ben instructeur dus ik weet het' figuur is het niet.

Heb net enkele PR's gezet:
- Squat van 5x 90kg (fractie onder parallel) verbeterd naar 4x 100kg full ROM door mezelf ff te pushen :evil2: Daarna nog 2 sets van 6 en 5 reps met 90kg (full ROM)
- Deadlift van 2x 130kg verbeterd naar 3x140kg, loopt naar mijn idee nog teveel achter.
De grote 3 wil ik namelijk echt omhoog hebben :fire:

Nette Training,

Waarvoor neem je 2x 15gram dextrose in de middag ? Neem aan dat je dan niet behoefte hebt aan snelle suikers, vervang dat door iets met complexe kh en eiwitten.

+ Na de training is het ook niet nodig de dextrose. Stond nog topic over

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/snelle-suikers-echt-nodig-231573/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f135/eerst-dextrose-later-aminos-na-training-226046/

Voor de rest is het een hele nette progressie voor die 3 maanden.

Succes!
Ik drink door mijn shake altijd iets van 20-30gr. chocolademelkpoeder (nesquick idee) maar dat stond niet in de lijst.
Tijdens de training zelf gooi ik 60gr. dextrose door mijn drinkfles, net even wat extra energie en is lekker :)
Tijden in die sheet klopten niet helemaal, ging me er meer om dat ik wilde weten hoeveel ik op een dag at kwa voedingstoffen.

Terug
Naar boven