MastaguyB
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 99
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 110kg
Zwakker progressie imo. Ga gewoon bulken ipv bitchy bulken.
hij is net 3 maand serieus bezig en heeft 7 kg gegained.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zwakker progressie imo. Ga gewoon bulken ipv bitchy bulken.

Ik vond het ook een aparte opmerking maar ik denk dat hij bedoelt dat clean bulken minder goed is dan 'gewoon' bulken.hij is net 3 maand serieus bezig en heeft 7 kg gegained.![]()
Beetje vet ben ik zo kwijt maar als het tussendoor richting de 15% gaat doe ik een tussentijdse cut.
]
gewoon een kwestie van een goed eetschema maken en dan kan het zeker goed werken.Ik houd nu hetzelfde eetpatroon als de afgelopen 3 maanden aan en zie wel hoe het loopt wat betreft kg's en BF%.uhm wil niet veel zeggen maar volgens mij zit je al ongeveer op 14/15 % vet percentage aan je pics te zien. Clean bulken kan trouwens ook gewoon prima werken hoor niet alle mensen hebben zin om met een plofkop rond te lopen, je gaat misschien iets langzamer spiermassa aankomen dan mensen die als een gek gaan bulken maar het brengt toch veel voordelen met zich mee en je hoeft ook een stuk minder te cutten of misschien zelfs niet te cutten waar veel mensen toch wat spiermassa weer mee kwijtrakengewoon een kwestie van een goed eetschema maken en dan kan het zeker goed werken.

Ik houd nu hetzelfde eetpatroon als de afgelopen 3 maanden aan en zie wel hoe het loopt wat betreft kg's en BF%.
Indien ik in BF% stijg zal ik er om de training bijvoorbeeld wat cardio bij doen of wat kortere pauzes nemen tussen de sets.
Op de foto uit de eerste post waar 11% onder staat was het toch echt een BF van 11% gemeten met huidplooimeter (4 punts meting). Misschien dat de foto's door de kwaliteit een iets vertekend beeld geven maar als ik foto's van mensen met een BF% van 15% bekijk zie ik echt duidelijk verschil met mezelf.
Zondag wordt er weer gemeten dus dan post ik uiteraard het resultaat![]()
ik sta nu op 10 % met 7 punts meting maar ik sta echt wel een stuk droger zie geen aders en amper abs bij jou 11 % foto + je hebt nog wat zwembandjes mja
Dat veel mensen hun BF% verkeerd inschatten @ DBB heb je helemaal gelijk. Vergeet niet dat er natuurlijk niet zoveel spier onder zit om te kunnen zienveel mensen schatten hun vet percentage wat te laag in op dit forum hoor dus daar moet je niet echt naar kijkenik sta nu op 10 % met 7 punts meting maar ik sta echt wel een stuk droger zie geen aders en amper abs bij jou 11 % foto + je hebt nog wat zwembandjes mja
![]()

Ik lees wat domme posts van jou, maar dit is de beste post van 2010!Cleanbulken werkt niet ga gewoon zwaar vreten en zwaar trainen.![]()
Is dat laatste tegen hem of mij?Ik lees wat domme posts van jou, maar dit is de beste post van 2010!
Ga zo door!

Als ik bekijk wat er mogelijk was is het idd verspilde tijd maar die is niet terug te halen heJammer van de 3 jaar aankloten.
Eerlijk is dit voor 3 maand clean bulk niet slecht , je ziet duideiljk vooruitgang.
Alleen benen 56cm.. Mijn benen sucken en zijn slechts 62-63cm.
Dus iig daar zeker aan werken. Gewoon een jaar knallen, goede cleanbulk en dan nog eens je progressie bekijken!

De tijden kloppen niet echt met de tijden dat ik het eet maar had het niet in het schema veranderd. De 1400 maaltijd neem ik meestal tussen 3 en 4 en dan om 5 uur als tussendoortje een shake of ik ga trainen om die tijd en neem om 6 uur een shake, half uurtje voor ik ga avondeten.^^
Je maaltijd van 16.00 uur is wat magertjes. Probeer alles gelijk te verdelen. Verder vind ik dat je vrij goed bezig bent. Je zit aardig hoog boven onderhoud. Dat blijkt ook uit de kg's die je aangekomen bent.
dus dan zit ik dik boven de 4000kcal.

Ik ben vanaf toen idd goed/veel gaan eten ja dus waar het gewicht precies vandaag komt weet ik idd niet.Ok dan is het prima hoor. Als je even een weekje minder eet ben je natuurlijk lichter doordat er minder voedsel in je maag zit +evt minder vocht. Wegen kun je naar mijn idee beter 1x per maand doen anders krijg je alleen maar een verkeerd beeld.
Maar als je niet vetter word kun je prima zo doorgaan. Alleen kan die 7 kg nooit alleen spiermassa zijn. Ik neem aan dat je vanaf die periode begonnen bent met goed te eten, dan kan dat het verklaren. Dus lekker doorgaan zo, en zie je dat je een stuk vetter begint te worden kun je altijd nog je calorieinname verlagen of meer cardio gaan doen.
Beter iets teveel eten dan te weinig want dan ben je voor jan lul bezig.

Kwa vast voedsel valt het toch mee? Ik krijg begin van de dag brood bijvoorbeeld niet weg en erg lekker vind ik het niet maar cornflakes en rijst lijkt me toch aardig vastJe eetschema heeft iets van een goed begin, maar is nog niet goed! Te weinig vast voedsel, maaltijden met te weinig eiwitten en te veel vet.

Daarna nog 2 sets van 6 en 5 reps met 90kg (full ROM)
Ik drink door mijn shake altijd iets van 20-30gr. chocolademelkpoeder (nesquick idee) maar dat stond niet in de lijst.Nette Training,
Waarvoor neem je 2x 15gram dextrose in de middag ? Neem aan dat je dan niet behoefte hebt aan snelle suikers, vervang dat door iets met complexe kh en eiwitten.
+ Na de training is het ook niet nodig de dextrose. Stond nog topic over
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/snelle-suikers-echt-nodig-231573/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f135/eerst-dextrose-later-aminos-na-training-226046/
Voor de rest is het een hele nette progressie voor die 3 maanden.
Succes!