XXL Nutrition

Born Twitchy gaat VVM kweken

Zijn altijd wel weer tegenstrijdigheden te vinden. Niet alles gelijk geloven. Je moet ook een beetje je eigen waarheid vinden in het BB merk ik wel.

Je eetschema heeft iets van een goed begin, maar is nog niet goed! Te weinig vast voedsel, maaltijden met te weinig eiwitten en te veel vet.

Te veel vet??:eek:

Het is maar 75 gram! Die ene maaltijd is wel teveel vet ja (patat,kroket), maar lijkt me niet dat je dat dagelijks eet. Dan zou je juist op te weinig vetten uitkomen als je dat weglaat.

• Topic Starter Topic Starter
Zijn altijd wel weer tegenstrijdigheden te vinden. Niet alles gelijk geloven. Je moet ook een beetje je eigen waarheid vinden in het BB merk ik wel.

Te veel vet??:eek:

Het is maar 75 gram! Die ene maaltijd is wel teveel vet ja (patat,kroket), maar lijkt me niet dat je dat dagelijks eet. Dan zou je juist op te weinig vetten uitkomen als je dat weglaat.
Daarom eet ik regelmatig chips en/of pinda's :P
Vandaag had ik kipdoner op dus vetten krijg ik zeker genoeg binnen.

Laatst bewerkt:
Het gaat wel om de goede vetten hé;)

pinda's/noten is ok.
:jk: Chips zitten nog redelijk was onverzadigde vetten in maar pinda's zijn idd goed :)

Liefst eet ik een groot stuk rund... :meal:

Moet maar weer eens met mijn vriendin naar het steakhouse nu ik erover nadenk :D

Kwa vast voedsel valt het toch mee? Ik krijg begin van de dag brood bijvoorbeeld niet weg en erg lekker vind ik het niet maar cornflakes en rijst lijkt me toch aardig vast :rolleyes:
Volgens mij was alleen het avondeten in dit geval te vet en viel de rest reuze mee naar mijn idee ???

Wat zou jij adviseren?

Toen ik een instructeur van de sportschool vertelde dat ik rond de 4000kcal/dag zit verbaasde het hem dat ik zo hoog zat :p
Zelf deed hij dacht ik met BB wedstrijden mee dus een standaard 'ik ben instructeur dus ik weet het' figuur is het niet.

Veel van je calorieaantallen zijn te hoog, voorbeelden zijn; banaan, de zilvervliesrijst (waar ook de eiwitten te hoog zijn), whey is aan de hoge kant.
Verder snap ik niet wat je met je avondeten aan het doen bent als je echt aan BB wil doen frieten en kroketten??? Prima voor eens in de zoveel tijd op je smokkeldag, maar verder niet. Je zegt uit deze slechte maaltijd wel 65 gram eiwitten te halen wat mooit kan! De maaltijd erna bevat helemaal geen eiwiten, enkel fruit. Dit betekent dat je gigalang zonder eiwitten komt te zitten. Je tweede maaltijd bevat ook te weinig eiwitten (20 gr.) Je ontbijt is wel oke, en ook de kwark voor het slapen is goed. De zilvervliesrijst is prima, maar fl**ker dr flink meer kip bij, 70 gram is niks, denk eerder aan 200-250 gram. Succes verder met je doelstellingen!!

Veel van je calorieaantallen zijn te hoog, voorbeelden zijn; banaan, de zilvervliesrijst (waar ook de eiwitten te hoog zijn), whey is aan de hoge kant.
Verder snap ik niet wat je met je avondeten aan het doen bent als je echt aan BB wil doen frieten en kroketten??? Prima voor eens in de zoveel tijd op je smokkeldag, maar verder niet. Je zegt uit deze slechte maaltijd wel 65 gram eiwitten te halen wat mooit kan! De maaltijd erna bevat helemaal geen eiwiten, enkel fruit. Dit betekent dat je gigalang zonder eiwitten komt te zitten. Je tweede maaltijd bevat ook te weinig eiwitten (20 gr.) Je ontbijt is wel oke, en ook de kwark voor het slapen is goed. De zilvervliesrijst is prima, maar fl**ker dr flink meer kip bij, 70 gram is niks, denk eerder aan 200-250 gram. Succes verder met je doelstellingen!!
De voedingswaardes van het verschillende voer heb ik uit de excel sheet van op dit forum gehaald en kloppen zover ik weet gewoon (op het eiwitgehalte van de patat na idd).

Heb voor mijn volgende pan rijst 2 keer zoveel kip gekocht, 150gr dus ongeveer per maaltijd. Ik neem meestal een shake tussen de rijstmaaltijd en het avondeten (wat de pot schaft, woon bij mijn ouders dus groente, aardappelen en vlees normaal gesproken) in.
Nogmaals, de tijden die bij de maaltijden staan kloppen niet helemaal, het is geleidelijker verdeeld over de dag.
Daarnaast zijn eiwitten relatief langzaam dus voor lang zonder eiwitten zitten ben ik niet zo bang, mede omdat ik nu aardig boven de 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht eet.
Als ik bijvoorbeeld 40% P, 40% C en 20% F zou eten bij dit aantal kcals ben ik een lopende schetenmachine :scheet:
Wat uiteraard wel een idee kan zijn is fruit in de blender met bijvoorbeeld 250gr kwark en wat melk erin aangezien ik fruit meestal smiddags eet. Lekkere smoothie maken dus :meal:

Patat bakken we meestal zelf, 1, hooguit 2 keer per week en meestal met gewoon groenten en een stuk vlees erbij, moet kunnen vind ik.

Ik wil, als het vet% het toelaat, het grootste deel van dit jaar in de bulk zitten, dit is wat ik nu ongeveer eet (ene dag wat minder en soms meer uiteraard) en wat ik ook nog ff vol kan houden, ook kwa bereiden ;)

Bedankt iig voor de feedback iedereen, I'll keep you guys posted!

De voedingswaardes van het verschillende voer heb ik uit de excel sheet van op dit forum gehaald en kloppen zover ik weet gewoon (op het eiwitgehalte van de patat na idd).

Heb voor mijn volgende pan rijst 2 keer zoveel kip gekocht, 150gr dus ongeveer per maaltijd. Ik neem meestal een shake tussen de rijstmaaltijd en het avondeten (wat de pot schaft, woon bij mijn ouders dus groente, aardappelen en vlees normaal gesproken) in.
Nogmaals, de tijden die bij de maaltijden staan kloppen niet helemaal, het is geleidelijker verdeeld over de dag.
Daarnaast zijn eiwitten relatief langzaam dus voor lang zonder eiwitten zitten ben ik niet zo bang, mede omdat ik nu aardig boven de 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht eet.
Als ik bijvoorbeeld 40% P, 40% C en 20% F zou eten bij dit aantal kcals ben ik een lopende schetenmachine :scheet:
Wat uiteraard wel een idee kan zijn is fruit in de blender met bijvoorbeeld 250gr kwark en wat melk erin aangezien ik fruit meestal smiddags eet. Lekkere smoothie maken dus :meal:

Patat bakken we meestal zelf, 1, hooguit 2 keer per week en meestal met gewoon groenten en een stuk vlees erbij, moet kunnen vind ik.

Ik wil, als het vet% het toelaat, het grootste deel van dit jaar in de bulk zitten, dit is wat ik nu ongeveer eet (ene dag wat minder en soms meer uiteraard) en wat ik ook nog ff vol kan houden, ook kwa bereiden ;)

Bedankt iig voor de feedback iedereen, I'll keep you guys posted!

Jij komt er wel! succes..

BELANGRIJKE VERANDERING IN MIJN TRAINING:

Omdat ik vermoed dat ik wat teveel volume pak per trainingsdag en ik het overzicht op mijn progressie wat uit het oog verlies (heb het idee dat deze op sommige punten stagneert) wil ik wat wijzigen in mijn training.
Ik ben van plan wat meer a la rippetoe te gaan trainen mbt volume en lineaire progressie maar de oefeningen zelf zullen hetzelfde blijven dus gewoon een 4 daagse split die alle starting strength compounds bevat:

Volume:
Momenteel doe ik na 1 a 2 opwarmsets 4 krachtsets van 6 reps. Ik wil dit terugbrengen naar 3 krachtsets van 5 reps.

Gewicht oefeningen:
Ik ga momenteel ook zo zwaar als ik kan (of denk te kunnen) met de oefeningen, ongeacht wat ik de vorige week gedaan had. Ik wil dit nu beter bij gaan houden waarbij ik het gewicht zo een 2,5 tot 5% per week wil gaan verhogen voor iig de focusoefeningen:
- Squats
- Deadlift
- Calf presses
- Pendlay rows
- Power cleans
- Benchpress
- Incline DB press
- Standing military press
- Vertical rows

Dit zijn dus steeds 2 compoundoefeningen per dag (+ kuiten omdat ik die erg achter vind lopen momenteel).
De overige oefeningen zal ik meer gaan zien als ondersteuningsoefeningen.

Voor de focusoefeningen zal gelden:
3 sets van 5 reps bij gelijk gewicht. Indien ik 2 of meer reps van de totaal 15 reps niet haal op het ingestelde gewicht zal ik de week erop het gewicht niet of slechts minimaal verhogen.

Bij de ondersteuningsoefeningen zal gelden:
Volume MOET gehaald worden. Indien dit niet lukt met het ingestelde gewicht zal ik het gewicht direct verlagen om de set af te kunnen maken.

Ik denk dat ik om dit bij te houden een excel sheet ga maken welke ik op de sportschool zal bewaren.

Reacties, (opbouwende) kritiek is uiteraard welkom ;)

Bedankt voor de titelwijziging Modjes :D

Succes met je nieuwe schema,

Hoelang had je, je oude schema ?

Welke oefeningen doe je dan welke dag dat is me nog niet echt duidelijk.

Laatst bewerkt:
Het is goed dat je van schema verwisseld daar niet van. Maar je zal niet oneindig elke dag pr's gaan zetten. Je zult vanzelf wel merken dat je soms achteruit gaat of dat je 2 maanden niet vooruit.

Maar de beste oplossing daarvan is dus variatie ;)

Welke oefeningen doe je dan welke dag dat is me nog niet echt duidelijk.
Het schema is hetzelfde, het volume is alleen iets gewijzigd. Schema heb ik nu iets minder dan 2 maanden waarbij ik enkele kleine veranderingen heb gemaakt in die tijd. Dikgedrukt zijn dus mijn 'focusoefeningen':

Maandag
Borst + Biceps:
- Bench Press
- Dumble press (incline)
- Decline cable flies
- Dips
- Bicep curl
- Hammer curl

Dinsdag
Rug + Triceps:
- Pendlay rows
- Power cleans (5 sets van 3 reps)
- Horizontal cable pull (V-bar)
- Lat pulldown (wide grip)
- French press
- Tricep cable pulldown

Woensdag
Rust

Donderdag
Schouders + buik:
- Military press
- Arnold press
- Upright rows
- Shrugs
- 2 a 3 verschillende buikspieroefeningen

Vrijdag
Benen
- Squats (ATG)
- Deadlift (1 set van 5 reps)
- Lunges
- Leg extensions
- Glute ham raises
- Calf presses (4 sets, voetenstand: 1x|| , 1x\/, 1x/\, 1x||)

Weekend
Rust

Deadlift op benendag bevalt me beter dan op rugdag omdat hij anders botst met de uitvoering van de andere oefeningen door een vermoeide onderrug.

Laatst bewerkt:
Opzich niet verkeerd schema maar waarvoor 1 setje deadliften ?

Mss idee om

Ma = Borst + Biceps
Di = Deadliften + Triceps
Do = Benen + Schouders
Vr = Bovenrug + Buik

Opzich niet verkeerd schema maar waarvoor 1 setje deadliften ?

Mss idee om

Ma = Borst + Biceps
Di = Deadliften + Triceps
Do = Benen + Schouders
Vr = Bovenrug + Buik
Bij starting strength (Rip) is dit ook maar 1 set. Doe dan wel 2 of 3 opwarmsets (50 tot 80% van de werkset).

De volgorde die ik nu doe vind ik fijn en ik denk dat de volgorde die jij noemt bij mij ook niet gaat werken.

Nu ben ik elke keer nog 'vers' voordat ik een hoofdgroep pak waardoor ik de compounds maximaal kan doen.
Bij pendlay rows pak je je onderrug ook al flink, evenals powercleans dus boven en onderrug scheiden gaat niet echt voor mij.
Mijn benenprogramma is overigens te intensief om nog uberhaupt oefeningen toe te voegen ;)

Vandaag weer getrained, helemaal volgens plan:

- BP: 77,5kg. Volgende week wordt dit dus 80kg.
- Incline DB Press: 30kg dumbbells maar laatste rep van de laatste set lukte me net niet. Deze houd ik volgende week op 30kg aangezien mijn BP dan ook omhoog is.
- Decline cable flies: 13,75kg en laatste 2 sets 15kg
- Dips (tot faillure): bij 12 reps gestopt, daarna 10x BW+5kg, 10xBW+10kg

- EZ Barbel curl: 1 warmup set 28kg daarna 3 sets 38kg
- Hammer db curl: 14kg, 16kg, 18kg

Vandaag rugdag volgens plan + bonus PR:

Pendlay rows 72,5kg (3x5)
Power cleans 70kg (5x3)
Hor. cable row Vbar 85kg (3x5)
Lat pulldown wide grip 75kg (3x5)

Inmiddels was ik met een jongen waarvoor ik even spotte met banken aan de praat geraakt en besloten we even te deadliften:
opwarmen: 5x80kg, 5x100kg, 5x120kg
Ging wel goed dus ging ik toppen: 1x140 ging goed, 1x150 (PR!) met de 2e poging en 1x160 net niet, was op kniehoogte dat ik mijn evenwicht iets verloor naar voren waardoor de barbell op de vloer viel naast de matjes maar het zit er zeker in!

French press 35,5kg 2x5 en 38kg 1x5
Tricep cable pushdown 30kg 2x5 en 32,5 1x5

Vannacht heb ik tot half 6 aan een studieproject gewerkt ivm een deadline :(
Om 1 uur wakker gebeld en vervolgens tot kwart voor 3 weer geslapen. Morgen een tentamen waar ik voor moet leren vandaag dus schouders moet ik een dagje uitstellen.
Morgen dus schouders/buik en overmorgen benen.

Vannacht heb ik tot half 6 aan een studieproject gewerkt ivm een deadline :(
Om 1 uur wakker gebeld en vervolgens tot kwart voor 3 weer geslapen. Morgen een tentamen waar ik voor moet leren vandaag dus schouders moet ik een dagje uitstellen.
Morgen dus schouders/buik en overmorgen benen.

+1

Schouders ook uitgesteld vanwege school :fuu:

Morgen dan maar weer als een malle deadliften :D
+ Schouders denk ik en dan zaterdag armen + Bovenrug + zondag benen en buik

Laatst bewerkt:
Had deze foto trouwens nog:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ga binnenkort betere foto's maken waarbij ik wat poses uitprobeer. Er is dan ook beter te zien dat ik echt geen 15% vet heb :)

Vandaag lekkere schoudertraining gedaan en een oefening toegevoegd aan het schema. Uit mijn excel sheet gekopieerd:

Standing military press ____kg tot. ___ 47,5
Arnold press ____________kg/db ____ 22, 2x24
Vertical rows ____________kg tot. __ 48 46,5 44
Front cable raises ________kg/hand __ 7,5
Shrugs bb/db ___________ " _______ bb 3x100
Buikspieroefeningen ______nvt ______ crunch+20kg

2x(..) = 2 sets

Arnold presses is dus 2 sets 2kg boven mijn max gelukt, vertical rows 2,5 tot 5kg meer.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven