AndroidHealthClinic

Borst ligt gedeeltelijk achter op de rest van mijn spieren

• Topic Starter Topic Starter
Nou, net zoals bij mijn fitnesscentrum, iedereen zegt wat anders. Dus ik zal zelf wat moeten proberen?
Ik denk eigenlijk niet dat mijn triceps de zwakke schakel zijn, maar ik kan er natuurlijk altijd aan werken, het zal er natuurlijk niet slechter op worden!
Maandag krijg ik mijn voedingsschema, dat zet ik dan ook op het forum en dan ben ik zeer benieuwd wat jullie hiervan zeggen. En dan kan ik weer aan de slag!:D

Laatst bewerkt:
Het lijkt me nogal logisch dat hoe 'closer' de grip hoe meer de triceps worden aangesproken.. CGBP;)

Nou, net zoals bij mijn fitnesscentrum, iedereen zegt wat anders. Dus ik zal zelf wat moeten proberen?
Ik denk eigenlijk niet dat mijn triceps de zwakke schakel zijn, maar ik kan er natuurlijk altijd aan werken, het zal er natuurlijk niet slechter op worden!
Maandag krijg ik mijn voedingsschema, dat zet ik dan ook op het forum en dan ben ik zeer benieuwd wat jullie hiervan zeggen. En dan kan ik weer aan de slag!:D

bij welk gedeelte van de rep loop je klem op de bench overigens, daaruit zou je evt ook de boosdoener kunnen vinden.

heb ik ook last van .-

bij welk gedeelte van de rep loop je klem op de bench overigens, daaruit zou je evt ook de boosdoener kunnen vinden.

Het lijkt mij dat je met de rep gewoon de groep herhalingen bedoeld toch? Nou dat is de 6 of de 4 (massatraining 8-8-6-4)
ik begin 45kg 8x
dan 50kg 8x
50kg 6x (hier kan ik al niet zwaarder, anders haal ik de 6 niet, als ik een goeie dag heb dan wel)
55kg 4x of soms 60kg, dat ligt er maar aan of ik mijn dag heb :(

Het aantal kg's hierboven staat allang vast zo... Zou ik over mijn maximum heen moeten gaan? Dus dat ik zwaarder erop gooi bij de bijv. 6 herhalingen al en dat mijn maat gewoon leid en beetje mee helpt waar nodig? Zou dit kunnen helpen?

ik bedoel op welk punt tijdens een enkele rep, onderin de beweging of bovenin.

onderin, sorry, ben nog niet zo up-to-date met die fitness benamingen:p

Wil je dat ik dan een filmpje ervan maak??

het is beter om dat stel nou dat etc weg te laten want je borst uitschakelen is gewoon no go en maakt elke stel nou dat overbodig

als je daarmee bedoelt dat je onder armen gewoon loodrecht op de vloer staan is dat hetzelfde als bij een goed uitgevoerde basic bench press.

wat ik bij de meeste mensen zie met dumbbell drukken die een dergelijke houding hanteren een vrij smalle greep hanteren en de ellebogen relatief dicht bij de romp hebben wat juist voor MEER triceps activiteit zorgt.

je kan je pecs en triceps niet uitschakelen in een dumbbell of barbell bench press, deze zullen altijd gebruikt worden.

nop, ik hebzelf behoorlijk overpowerende triceps in vergelijking tot de chest en toch ben ik beter in dumbbell drukken.

Wat ik probeerde te zeggen is dat de triceps meer doen bij bankdrukken dan bij dumbbell press. De uitleg sucks een beetje ;) Echter als je bij dumbbell drukken de dumbbells dichter bij elkaar houdt zoals jij waarschijnlijk doet dan gaat mijn verhaal niet op.

@ Bob K,

met dumbbell drukken moet je toch je boven armen en onderarmen in een hoek van ca. 90graden houden, die je in de weg naar boven langzaam naar binnen werkt toch? Sorry uitleg is nogal bagger, maar ik hoop dat je het begrijpt:p

En als je het nou zo bekijkt; Als je een licht gewicht zou hebben en je zou je borstspieren uitschakelen, dan kan je nog met je triceps je armen strekken en beweegt de barbell van de borst af aangezien je handen vanaf de grond gezien altijd hoger zijn dan je schoudergewricht.

Alleen als je de stang los zou laten. Zolang je de stang vast houd gaan je armen nergens heen., Je arm kan namenlijk bij BBP alleen maar strekken als je bovenarm naar binnen komt en dat lukt je niet door je arm te strekken. Zelfs niet als je het met een bezemsteel zou proberen!

Hoe je het ook probeert te draaien en keren. Feit blijft dat bij DBP de triceps appart werkt (wat strekken van de arm aangaat) terwijl er bij BBP synergie is (bovenarmen komen naar elkaar toe dus arm moet strekken anders is er totaal geen beweging meer verhaal).

Feit blijft dus dat de triceps bij DBP meer kracht moet leveren en een sterkere en een hogere DBP dus en sterkere triceps betekend.

---------- Toegevoegd om 19:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:47 ----------

Wat ik probeerde te zeggen is dat de triceps meer doen bij bankdrukken dan bij

Relatief gezien doet de triceps bij BBP minder dan bij DBP. Maar doordat je hoger gewicht gebruikt kan de totaal belasting gelijk zijn, nooit meer. Fail is fail en wat dat aangaat kan bij de BBP de borst je armen door een punt heen rekken waar de triceps bij DBP falen (synergieverhaal vs alleen werkend verhaal)

---------- Toegevoegd om 19:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:50 ----------

Het lijkt me nogal logisch dat hoe 'closer' de grip hoe meer de triceps worden aangesproken.. CGBP;)

Dat heeft meer met de hoek romp/bovenarm te maken dat de grip op zich. Bij de CGBP voor triceps probeer je je bovenarmen zo dicht mogenlijk bij je romp te houden waardoor de borst minder doet en de triceps meer moet doen (zelfde synergie verhaal als bij bankdrukken vs dumbbelldrukken)

Borst ligt altijd achter, geen stress ;)

Terug
Naar boven