XXL Nutrition

Borst loopt achter

LiftHeavyBrah

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
hallo, ik train nu al ongeveer een half jaartje a drie kwart jaar, en me borst is veel kleiner in vergelijking met mijn trainingspartner, en de rest van mijn lichaam. ik weet dat het deels genetisch is en aanleg, maar is er iets, of bepaalde split dat mijn borst wat vooruit helpt?

mijn schema is:
maandag borst tricep onderarm
dinsdag benen schouders
woensdag rug tricep onderarm
donderdag rustdag (soms abs en cardio)
vrijdag tricep bicep abs
weekend rust

op borst dag doe ik altijd bank drukken (95kg 5x) 1RM 105
incline en decline benchpress 90kg 5x
cable flys 30kg 8x per arm (kan idd meer maar ivm met linkerschouder ben ik het een beetje aan het opbouwen

ben een beginner zoals je kunt zien, mvg.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoeveel je eet, maar wss eet je gewoon te weinig. Meer eten dus!

wel nette gewichten ouwe. Als de rest wel groeit maar je chest niet dan zijn er 2 opties.

- je vorm is verkeerd/ je doet je oefeningen niet goed.
- genetisch bepaald

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet niet hoeveel je eet, maar wss eet je gewoon te weinig. Meer eten dus!
ik eet genoeg want de rest van mijn lichaam groeit mee.

wel nette gewichten ouwe. Als de rest wel groeit maar je chest niet dan zijn er 2 opties.

- genetisch bepaald

ik denk dat mijn vorm wel goed is, ik en mijn trainingspartner doen precies het zelfde en als een van ons afwijkt van vorm dan corrigeerd de ander. misschien toch genetisch maar daar is toch wel wat aan te doen?:(

Film je bp eens, en laat ons oordelen

Weet haast wel zeker dat jij niet fatsoenlijk kan dumbellflyen met 30kg. Waarschijnlijk kijk jij gewoon wat teveel naar het gewicht wat je tilt.

Waarom 3x triceps als je de rest maar 1x doet? Ga dan 2x borst doen als je denkt dat die achterloopt.

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:51 ----------

ik eet genoeg want de rest van mijn lichaam groeit mee.

ik denk dat mijn vorm wel goed is, ik en mijn trainingspartner doen precies het zelfde en als een van ons afwijkt van vorm dan corrigeerd de ander. misschien toch genetisch maar daar is toch wel wat aan te doen?:(

Wie zegt dat je training partner het goed doet?

Film je bp eens, en laat ons oordelen
ik zal vrijdag een filmpje maken en posten

Weet haast wel zeker dat jij niet fatsoenlijk kan dumbellflyen met 30kg. Waarschijnlijk kijk jij gewoon wat teveel naar het gewicht wat je tilt.
ik zal het in het filmpje stoppen

Waarom 3x triceps als je de rest maar 1x doet? Ga dan 2x borst doen als je denkt dat die achterloopt.
ik zat eraan te denken om vanaf nu vrijdag niet bicep tricep abs te maken maar borst bicep abs

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:51 ----------

Wie zegt dat je training partner het goed doet?
dat is ook zo, maar dan nog heeft hij een veel grotere chest dan mij:(

---------- Toegevoegd om 10:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:01 ----------

mijn fout, ben nog niet echt bekend met de termen, ik heb het opgezocht en bedoel cable fly's, zal het ff editten in de 1ste post

komt wel met de jaren, probeer 2 maal de week

- genetisch bepaald

Dit. Of hij reageert niet goed genoeg op de repranges/oefeningen/sets die hij momenteel doet.

@ts: je schema vind ik niet goed. Te weinig rust voor overlappende spiergroepen en weinig logica.

- maandag en dinsdag bijt elkaar, omdat je schouders op maandag ook al aangesproken worden met borst (met name de voorste kop). En, als je presses doet voor schouders, is dit een dubbele belasting tov maandag.

- 3 x triceps per week is teveel van het goede. Daarnaast pak je ook je triceps mee, als je zwaar prest voor schouders op dinsdag, waarbij je ze dus niet genoeg rust zou gunnen.

- 5 reps op zowel flat bench en dan ook incline/decline heeft weinig toegevoegde waarde voor spiergroei. Je kan 5 voor flat bench er prima in houden, leuk voor kracht en als je daar progressie mee maakt maar voor incline/decline zou ik toch ergens tussen de 8 en 15 reps gaan zitten.

Ook zou ik persoonlijk hoger in reps gaan met fly's, 8 reps lijkt me niet echt prettig maar dat is persoonlijke voorkeur.

- misschien is 2 x per week borst een idee, waarbij je genoeg rekening houdt met rust (ook voor schouders) tussen workouts en je 2 x per week een ander borst schema hebt. Soort A en B schema. En omdat je met zware presses voor borst automatisch ook triceps meepakt hoef je die niet zo belachelijk frequent te trainen. Voor de balans dan ook 2 x per week rug, waarbij je ook biceps weer mee pakt.

Zoek even op Upper/Lower splits of anders Push/Pull/Legs splits. Bovenstaande aanwijzingen zijn daar goed in te verwerken. Zijn heel veel schema's met uitleg van te vinden waarbij elke beginner (mits je genoeg eet en je voeding in orde is) goede gains op kan maken.

Edit, ik vergeet het belangrijkste: geduld!!!

Dit. Of hij reageert niet goed genoeg op de repranges/oefeningen/sets die hij momenteel doet.

@ts: je schema vind ik niet goed. Te weinig rust voor overlappende spiergroepen en weinig logica.

- maandag en dinsdag bijt elkaar, omdat je schouders op maandag ook al aangesproken worden met borst (met name de voorste kop). En, als je presses doet voor schouders, is dit een dubbele belasting tov maandag.

- 3 x triceps per week is teveel van het goede. Daarnaast pak je ook je triceps mee, als je zwaar prest voor schouders op dinsdag, waarbij je ze dus niet genoeg rust zou gunnen.

- 5 reps op zowel flat bench en dan ook incline/decline heeft weinig toegevoegde waarde voor spiergroei. Je kan 5 voor flat bench er prima in houden, leuk voor kracht en als je daar progressie mee maakt maar voor incline/decline zou ik toch ergens tussen de 8 en 15 reps gaan zitten.

Ook zou ik persoonlijk hoger in reps gaan met fly's, 8 reps lijkt me niet echt prettig maar dat is persoonlijke voorkeur.

- misschien is 2 x per week borst een idee, waarbij je genoeg rekening houdt met rust (ook voor schouders) tussen workouts en je 2 x per week een ander borst schema hebt. Soort A en B schema. En omdat je met zware presses voor borst automatisch ook triceps meepakt hoef je die niet zo belachelijk frequent te trainen. Voor de balans dan ook 2 x per week rug, waarbij je ook biceps weer mee pakt.

Zoek even op Upper/Lower splits of anders Push/Pull/Legs splits. Bovenstaande aanwijzingen zijn daar goed in te verwerken. Zijn heel veel schema's met uitleg van te vinden waarbij elke beginner (mits je genoeg eet en je voeding in orde is) goede gains op kan maken.

Edit, ik vergeet het belangrijkste: geduld!!!
hallo, dankjewel voor je feedback, ik had er idd nog niet zo naar gekeken. wat als ik nou op maandag chest tricep schouder doe, en dinsdag benen onderarmen, is dat een goed idee? en ik heb er ff over nagedacht ik ga voortaan vrijdag ipv bicep tricep abs, chest en rug doen, en dan andere oefeningen dan als ik maandag doe.
mijn voeding is op punt,
mvg

Terug
Naar boven