XXL Nutrition

Borst oefeningen

wiebe02

Novice
Waardering
0
goed nu had ik even een vraag:
ik ben nu sinds januari bezig met kracht training en alles gaat wel aardig volgens schema zoals ik het graag zie behalve mijn borst. ik ben vrij lang en heb eerder nooit aan schuindrukken gedaan omdat ik dacht dat je borst 1 gehaal was....

nu zoek ik dus echt een goede manier om je borst "wakker" te maken en het sterker te maken. want ik ben er niet te vreden over! dus ik zou graag van mensen wat trainings methode's en oefeningen willen weten die echt zwaar zijn, of heel goed aan slaan!

groeten

wieb

Incline dumbbells en incline flyes

• Topic Starter Topic Starter
ja die ken ik al, doe ik zowieso...standaard oefeningen doe ik altijd wel..maar iets uitgebreider antwoord graag...;) hier kan ik ook niet zoveel mee:P

• Topic Starter Topic Starter
alleen m boven kant

wiebe02 zei:
ja die ken ik al, doe ik zowieso...standaard oefeningen doe ik altijd wel..maar iets uitgebreider antwoord graag...;) hier kan ik ook niet zoveel mee:P

Nou ja, benchpress / incline dumbbell / incline flyes dat is al een compleet borst schema.
verder kun je zelf wel met dit schema stoeien (plat dumbbells/incline bp plat flyes etc)

als er kabels zijn kun je ook cable flyes doen en misschien dippen?

dippen is meer onderkant zou ik er even uitlaten. loopt het bovenkant flink achter raad ik je aan enkel incline te pakken. ik heb het ook een tijdje gehad dat de bovenkant achter bleef en heb enkel incline borst gedaan. nu is het bijgetrokken al blijft het moeilijker te stimuleren.

ah dat dippen specifiek voor onderkant borst is wist ik niet :)
dacht dat je de gehele borst er mee kunt trainen.
Dan idd effe weg laten nog.

Gewoon allerhande presses en flyes doen. Veel variëren, goed eten en dan zal je borst wel groeien.

Magistrator zei:
Uhm ja, "gewoon allerhande", dan zit er vast wel ééntje bij die je nodig hebt, of niet Willem9? :rolleyes:

Je hebt ze allemaal nodig, magistraat.
En als dat je enige bijdrage is aan dit topic, kan je beter je bek houden.

Gewoon allerhande presses en flyes doen. Veel variëren, goed eten en dan zal je borst wel groeien

als dit in de zin is van ook decline dan ben ik het niet helemaal met je eens, zo krijgt hij zn borst nooit in proporties.

Gewoon alles incline doen.. 30 graden.

Push-ups wide doen!!!
Ga met je handen op een verhoog steunen en druk je dan een aantal keer op, dit zal je gegarandeerd helpen!

flyes idd.. maar let goed op dat je jezelf niet overschat..
een fly kan serieus wat schade doen als je teveel kilo omhoog sleurt..

Gewoon basis houden...
Bench press, dumbbell press, flyes moet voldoen (incline, flat of decline)

willem9 zei:
Je hebt ze allemaal nodig, magistraat.
En als dat je enige bijdrage is aan dit topic, kan je beter je bek houden.
Ja maar lieve schat, hij zegt toch duidelijk dat zijn upper-pecs achterlopen t.o.v. zijn lower-pecs. Is het dan niet verstandig om hem oefeningen te geven specifiek voor de bovenkant van zijn borst?

Incline press zoals Demonsquad aangaf is het meest logisch. Wiebe02 zegt echter dat hij deze oefening al doet, dus lijkt me het advies van Shutterspeed goed, namelijk om 'flat' en 'decline' wat te minderen, zodat het wat beter in evenwicht komt.

Terug
Naar boven