Fitness Seller

borst trainen

yannickoz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
83kg
Beste bbers

ik train 1x in de week me borst:
Bankdrukken
Schuindrukken(smith)
Incline dumbbell press
en platte flyes.
alles train ik met opbouwend gewicht 12-10-8 bankdrukken 14-8-6

is dit goed?

Oefeningen zijn prima voor de borst, rep / set range zelf bepalen. Als het maar rond de koers van 30 ligt (3x10)

Ik zou het schuine bankdrukken in smithmachien vervangen door een andere oefening.
De manier waarop je sets doet is een keuze dat je maakt en van je doel afhangt. Je moet gewoon zien waar je zelf het beste op reageert en liefst mee werkt;)

En train je borst alleen tijdens deze training? Want dan zou ik er nog een oefening bij doen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou het schuine bankdrukken in smithmachien vervangen door een andere oefening.
De manier waarop je sets doet is een keuze dat je maakt en van je doel afhangt. Je moet gewoon zien waar je zelf het beste op reageert en liefst mee werkt;)

En train je borst alleen tijdens deze training? Want dan zou ik er nog een oefening bij doen.

Ik train borst en bicep op woensdag.. ooit doe ik op vrijdag (Schouder/been) nog een borst oefening erbij..
Maar na bankdrukken, schuindrukken, en dips en flyes heb ik niet meer zoveel kracht over voor een andere oefening vandaar dat ik dit niet doe..

Laatst bewerkt:
als je er biceps nog bij traint zou ik het laten;)

Eens met Metalfreack, incline in de smitmachine laten vervallen (2 massa oefeningen is wel genoeg). Vlak benchen afwisselen met dumbbell benchen, en incline bench met incline dumbbell bench. Doe er een mooie kabel of dumbbell oefening bij voor boven- of onderkant borst.

Vlak benchen afwisselen met dumbbell benchen?

Ja als je bodybuilding gericht traint is het prima om deze oefening af te wisselen. De ene week met dumbbells en de andere met de halter.

maar zo ga je toch niet snel vooruit met bandrukken.. ik druk nu 95k als ik dit een week niet doe ga ik gelijk achteruit..

Ik merk daar niks van, ik train powerlifting gericht dus eigenlijk alleen met de halter. Maar als ik eens een week met dumbbells druk heb ik de week erop echt geen mindere bench.

Het ligt dus ook aan het doel wat je hebt. Wil je een grote borst of wil je een zo hoog mogelijke bench hebben.

hmm daar heb je een punt:P

Terug
Naar boven