MuscleMeat

Borst training

fanatiekeling

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
98kg
Vetpercentage
17%
Hallo DBB'ers.

Ik heb vandaag mn borst getraint met een andere techniek.
Ik train ongeveer een jaar en bij bankdrukken baal ik elke keer weer, het is net of mijn armen zwaar overpowerd zijn en ik heb niet veel krachtprogressie zoals zoveel wel hebben.

Nu heb ik net gebenchd met mijn schouders echt bij elkaar gedrukt, wat ik normaal ook wel een beetje doe maar nu zoals op veel filmpjes. Nu merk ik dat ik mijn borst tijdens de training al voel branden en soort doof gevoel in krijg betekent dit dat ik het nu eindelijk goed door heb. Ook concentreer ik mij nu echt op mijn borst het zogenaamde mind muscle connection, eerst was mijn eerste prioriteit het gewicht gewoon omhoog drukken ,ik focus me nu echt op de spier om um helemaal te slopen.

Mijn vraag is zal mijn kracht nu ook sneller vooruitgaan nu ik echt de spier train inplaats van me druk te maken om het gewicht. Het viel me ook op nu ik echt mijn focus op de doelspieren hat ik ook niet zoveel reps kon maken als ik normaal doe.

Ik ben van 5x5 naar 3 setjes gegaan en tussen 12 en 8 herhalingen proberen te blijfen, ik doe nu met 60 kilo 12-10-8 en nu ik vandaag trainde perste ik het laatste setje er maar 5 uit.

Mijn vraag is doe ik het nu goed en zal mijn progressie nu is wat sneller verlopen?

Alvast bedankt.

Of je kracht sneller vooruit gaat als je in hogere reps gaat dat weet ik niet maar als jij je techniek verbert lujkt het me logisch dat je meer progressie boekt

Je zal eerst je techniek op orde moeten krijgen, zoals je nu ondervonden hebt. Daarnaast raad ik je aan je bezig te houden met het op spanning houden van je spieren, daarna met gewichten.

Q

Het is logisch dat het gewicht dat je kunt pakken nu iets daalt, omdat je nu meer gewicht van je zwakkere borst laat afhangen. Ik denk dat je borst opzichzelf nu wel sneller vooruit gaat en uiteindelijk zul je op een sterkere bench uitkomen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt mannen, ik denk dat ik er eindelijk achter ben wat er mis was.

Want ik zat is na te denken toen ik ng 5x5 deed pakte ik bij staande military press 40kilo terwijl ik 70 kilo bench dus als ware 40 kilo schouder dan nog tricep en dan pas mijn borst. Dus wat gebeurde er bij het bankdrukken telkens, ik gooi die gewichten op de stang tot 70 kilo dan begin ik te drukken en vervolgens kwamen mijn schouders en tricep vol voorop in de oefening. Dus mijn schouders beginnen te verzuren omdat die bijna alles opvangen en ze het gewicht niet aankunnen waardoor ik dus faal en weinig progressie boek omdat mijn borst niet eens genoeg is aangesproken. Nu ik mijn houding heb aangepast en mijn schouders het dus niet begeven en triceps ook niet doet mijn borst dus het meeste werk zoals het hoort neem ik aan. En zal ik natuurlijk ook normale progressie maken nu, klinkt vrij logisch eigenlijk.

Ik loop er een al een poos mee te klooien, en ik was best sterk voordat ik trainde al. Maar ik denk dat ik gewoon sterke schouders heb want als ik back double biceps doe heb ik flinke schouders terwijl ik die in het begin altijd negeert heb en niet getraint.

Wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Iemand?

Terug
Naar boven