XXL Nutrition

Borst wil niet groeien

munishh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
76kg
Hallo allemaal,

Ik heb eens al een topic hierover gelezen maar toch wil ik meer duidelijkheid.
Mijn borst wil maar niet groeien, eerst begon die echt groot te worden maar de laatste tijd zie ik niet zoveel verschil.
Ben ongeveer een half jaartje bezig en denk niet dat de grens nu al is bereikt.
De armen en benen daarin tegen worden wel groter.
Nu probeer ik al 4 weken de dumbell benchpress en hoop dat mijn borst hierdoor wel kan groeien.
Weten jullie misschien hoe of wat?

Alvast bedankt!

Je ziet bij jezelf toch niet of je groeit omdat het allemaal zo langzaam gaat en je jezelf elke dag ziet. Geen paniek, komt vast goed.

• Topic Starter Topic Starter
Je ziet bij jezelf toch niet of je groeit omdat het allemaal zo langzaam gaat en je jezelf elke dag ziet. Geen paniek, komt vast goed.
Ja daar heb je gelijk in,maar meestal weet ik het door mijn shirts en broeken.
De meeste broeken passen niet meer en bij de mouwen word het ook steeds strakker.
Maar mijn borst komt niet echt naar voren dus ik oordeel vanuit dat.
Hopelijk komt het wel goed ja.

Ja daar heb je gelijk in,maar meestal weet ik het door mijn shirts en broeken.
De meeste broeken passen niet meer en bij de mouwen word het ook steeds strakker.
Maar mijn borst komt niet echt naar voren dus ik oordeel vanuit dat.
Hopelijk komt het wel goed ja.

borst en rug gaan vaak groeien wat ook kan resulteren in dat het shirt bij de armen strakker gaat zitten.
Maar heb geduld, meeste denken vaak dat borst niet goed mee groeit.
Misschien dat je verkeerd doet pressen, ipv borst de schouder te veel laat mee werken maar dat kan ik zo niet zeggen.

• Topic Starter Topic Starter
Dat zou zeker ook kunnen.
Ik hoop dat het wel snel begint te komen maar misschien moet ik toch echt geduld hebben.
De techniek is wel goed volgens mij, ik probeer met het pressen niet teveel naar boven te gaan en meer naar onder zodat ik mijn borst meer gebruik.
Ik gebruik nu ook nog zwaardere gewichten misschien dat het ook helpt.

Om de 6 weken wisselen van schema bijv: 6 weken dumbells 6 weken bankdruk afwisselen

^slaat nergens op

Hallo allemaal,

Ik heb eens al een topic hierover gelezen maar toch wil ik meer duidelijkheid.
Mijn borst wil maar niet groeien, eerst begon die echt groot te worden maar de laatste tijd zie ik niet zoveel verschil.
Ben ongeveer een half jaartje bezig en denk niet dat de grens nu al is bereikt.
De armen en benen daarin tegen worden wel groter.
Nu probeer ik al 4 weken de dumbell benchpress en hoop dat mijn borst hierdoor wel kan groeien.
Weten jullie misschien hoe of wat?

Alvast bedankt!
In het begin groei je altijd het snelst.

Mss ben je zo snel bijgekomen dat je voeding achterloopt en meer moet eten? Meer rusten? Zwaarder trainen?

Fotos maken om de zoveel tijd is de beste manier om te vergelijken want zoals gezegd, als je jezelf elke dag in de spiegel ziet ga je geen vooruitgang zien.

Bij sommige mensen zijn de schouders redelijk dominant bij de flat benchpress, zelfs met goede techniek.
Imo stimuleer je de borst daarom veel meer met decline pressen en cable flyes.
Als het dan nog niet groeit moet je goed kijken naar de frequentie, volume, intensiteit.
Voeding zal wel goed zitten als de rest wel groeit..

Misschien eens proberen wat Dante van DC hiervoor aanbeveelt.
Maar kom je dan wel bij in gewicht? Want als dat niet het geval is scheelt er gewoon iets anders.

Anders ff pic plaatsen, dan kunnen wij aangeven of ze achterlipen o.i.d

Begin een keer met fly's ipv bv een dumbell press, dit heeft mij goed geholpen.
Ook ben ik borst/biceps gaan doen omdat me armen achter liepen op me borst, door triceps apart te pakken zijn deze ook vooruit gegaan > hogere benchpress

Terug
Naar boven