AndroidHealthClinic

borsttraining

NickyDP

Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
gisteren chest getraind maar echt geen work-out gevoel gehad bij de borststreek , nochtans gewicht verhoogd met 5kg om de work out beter te voelen .
wel had ik het gevoel van een overbelasting op de schouder en denk dat ik te veel op mijn schouder had gecheat . vandaag wel een stram gevoel op de borst maar ik heb liever dat ik na een training alle spieren voel die ik heb aangepakt en niet enkel wat stram daags nadien .
wel doe ik de bench press , dumbbell press en fly's flat en dacht ik er over om deze anders aan te pakken om de borst beter te isoleren zoals : bench press flat , dumbbell press incline en fly's decline uit te voeren om minder te cheaten met de schouders . iemand suggestie's ?? thanx

DOMS (het gevoel dat je beschrijft) is geen indicator voor 'n goeie workout.
Kies een programma, blijf erbij en voeg gradueel gewicht toe in plaats van spontaan te panikeren.

Ik voel al lange tijd geen DOMS meer en ik vind het beter zo.

Qua oefeningen zou een bench press / incline press en flyes moeten voldoen. Flyes isoleren de borst wat meer dan presses. Maar ik heb eerder het idee alsof het aan je uitvoering ligt en niet aan de oefeningen.

Wat ik zelf heb geleerd en wat ook voor mij werkt, is borst naar voren drukken en schouderbladen naar elkaar toe. Dan gaan je schouders ook naar achteren staan, waardoor je meer nadruk legt op de werking van de borst.

• Topic Starter Topic Starter
ok thanx voor de input .

Probeer eens wat anders. Negatief trainen? Meer herhalingen? Ik train nu al een flinke tijd maar ik heb nog steeds het de pomp en het verzuren.

Als je voelt dat je je schouder belast, ga dan wat lager in kg en zorg dat je de oefening goed uitvoert.

Go!

Qua oefeningen zou een bench press / incline press en flyes moeten voldoen. Flyes isoleren de borst wat meer dan presses. Maar ik heb eerder het idee alsof het aan je uitvoering ligt en niet aan de oefeningen.

Wat ik zelf heb geleerd en wat ook voor mij werkt, is borst naar voren drukken en schouderbladen naar elkaar toe. Dan gaan je schouders ook naar achteren staan, waardoor je meer nadruk legt op de werking van de borst.

Dit.

ok vandaag terug borst getraind zoals beschreven hierboven , nu had ik nog eens het gevoel dat ik ze goed heb aangepakt , nogmaals thanx voor de info

ok vandaag terug borst getraind zoals beschreven hierboven , nu had ik nog eens het gevoel dat ik ze goed heb aangepakt , nogmaals thanx voor de info

Mooi man! Misschien nog een tip voor flyes waar ik veel van merk. Niet simpelweg de gewichten naar elkaar toe brengen, maar proberen tijdens de gehele beweging je te focussen op het aanspannen van je borstspieren.

op jullie aanraden had ik de focus op de spieren gelegd die ik trainde en de reps trager met wat minder gewicht en ook geconcentreerd uitgevoerd ,met resultaat .
totaal verkeerd bezig geweest om zo veel mogelijk gewicht de lucht in te jagen niettegenstaande de sticky's daar wel duidelijk over waren , soms krijgt de macho de bovenhand dan het gezond verstand .

graag zou ik de buikspieroefeningen nog wat willen varieren ik doe nu crunches ,abs rol met barbell,en hanging leg raise , planks .
misschien nog wat input ? thanx

mind muscle connection is voor mij een golden tip geweest om de borst goed te gaan voelen en afc de tips hierboven hebben me ook geholpen. (had zelf ook een soort gelijke topic geopend.)

Zoek eens: weighted abs excersises op youtube op en je vind een hoop leuke oefeningen ;)

guillotine press all the way! (+ dips en flyevariant)

Mooi man! Misschien nog een tip voor flyes waar ik veel van merk. Niet simpelweg de gewichten naar elkaar toe brengen, maar proberen tijdens de gehele beweging je te focussen op het aanspannen van je borstspieren.

Idd denk dat iedereen deze fout in het begin maakt. Je voelt het dan goed in de armen en niet in de chest.
Zoals jij het beschrijft herken ik het idd.:cool:

wat ook nog soms wil helpen is proberen jezelf verder in het bankje omlaag te drukken i.p.v. het gewicht omhoog.

Snel gelezen, weet niet of 't hierbij staat. Wil je schouders zoveel mogelijk wegwerken bij borst-oefeningen ga dan decline oefeningen doen, omlaagliggend dus. Denk hierbij aan Decline Flyes, Decline Presses en Decline Smith Press. Je gooit je schouders naar achter, en schakel je dus zoveel mogelijk uit.

Ik probeer altijd even de specifieke spiergroep die ik ga trainen een paar keer goed aan te spannen en de spanning erop te houden, en dan de oefening doen. Mind-muscle focus.

owkei hier kan ik weer een tijdje mee verder nogmaals thanx voor alle info .

Terug
Naar boven