MuscleMeat

bovenborst thuis

axcli

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

is er een goede opdruk oefening voor de bovenkant van je borst?, want ik train thuis.

Ik zat te denken aan opdrukken maar dan je benen zegmaar iets intrekken zodat je reet zeg maar beetje de lucht insteekt, ditzelde doe je als je incline dummbel/bench press doet maar dan op een bankje:p

Mochten jullie nog goede oefeningen hebben dan hoor ik het graag:D

bedankt!

Ik heb hetzelfde probleem, geen schuin bankje beschikbaar.
Military press helpt hier ook, heb ik vernomen. En verder wissel ik mijn BP vaak af met flys. Maar een echte oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. ;)

waarom leg je benen niet op een hoog bankje, hoe verticaler, hoe meer je op bovenkant drukt

Op bed leggen ofzo inderdaad. Verder zit er een kleine carry-over in military press/seated dumbbell press, dus schouders en borst op dezelfde dag doen is mijn advies.

Ik sta met m'n buik naar de muur toe met m'n benen zo hoog mogelijk in handstand. Als dit te makkelijk wordt kan je rugzak aandoen + gewicht. Military press neemt bovenkant borst ook voor een stukje mee.

Ik sta met m'n buik naar de muur toe met m'n benen zo hoog mogelijk in handstand. Als dit te makkelijk wordt kan je rugzak aandoen + gewicht. Military press neemt bovenkant borst ook voor een stukje mee.

Vraagje... Merk je bij dit soort bodyweight oefeningen nog een beetje dat je massa aanzet?

Vraagje... Merk je bij dit soort bodyweight oefeningen nog een beetje dat je massa aanzet?

In het begin dat ik ze deed wel nog maar na een tijdje kun je bv makkelijk 15x chinnen of 15x dippen of andere bodyweight oefeningen beginnen dan te licht te worden om nog progressie te maken. Daarom voeg ik bij elke bodyweight oefening extra gewicht. En zo blijf ik progressie zien.;)

Terug
Naar boven