XXL Nutrition

BPL split

grestesou

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
55kg
Hallo,
ik zit nu ong maanden 4/5 op een 5x5 icf en wil naar een bpl slit gaan. Die ziet er als volgt uit,
Dag1: rug/abs
Dag2: schouders/borst/traps
Dag3: legs
Dag4: biceps/triceps
Dag5: schouders/borst/traps
Dag6: rust
Dag7: rust

Op dag 5 herhaal ik de groep die het meest achterloopt.
wat zou ik kunnen verbeteren aan dit schema en zijn er nog verder andere tips met bv oefeningen in het schema en wanneer ik de oefeningen moet vervangen?
alvast bedankt.

Ik denk als voorstel voor als eerste verandering geen spiergroepen meer te trainen dan andere spiergroepen. Je het als beginner eigenlijk geen achterlopende spieren omdat alles nog in ontwikkeling is.
Volgende voorstel is van je schema een 3 daagse split te maken en na de 3e training weer beginnen met training 1 en door tellen.
Zo krijg je een wat hogere trainingsfrequentie per spiergroep en zal je meer en beter resultaat krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk als voorstel voor als eerste verandering geen spiergroepen meer te trainen dan andere spiergroepen. Je het als beginner eigenlijk geen achterlopende spieren omdat alles nog in ontwikkeling is.
Volgende voorstel is van je schema een 3 daagse split te maken en na de 3e training weer beginnen met training 1 en door tellen.
Zo krijg je een wat hogere trainingsfrequentie per spiergroep en zal je meer en beter resultaat krijgen.
hoe zou ik de spiergroepen dan indelen bi de 3 daagse split?

Meest gebruikelijke is de push-pull-legs split.
Borst-triceps-front/side schouders
Rug-biceps-rear schouders
benen compleet met eventueel buik. Buik mag overal geplaatst worden.

Minder gebruikt is een antagonisten split. Bij deze split wordt ook wel vaak met supersets getraind.
borst-rug
biceps-triceps (vaak gedaan in combi met schouders)
quadriceps-hamstring + kuiten
Buik waar je maar wilt.

Terug
Naar boven