MuscleMeat

Brinta of havermout

Casparr

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Maakt het heel erg veel uit wat je neemt( ok ik weet dat het qua kcal flink verschil zit) maar havermout is gewoon zo vies:S

Niet zeuren, gewoon brinta en havermout samenpleuren!

• Topic Starter Topic Starter
haha dadt zal raar smaken:p

Maakt niet uit gewoon wat whey bij je Brinta nemen shaken en in een keer achterover slaan. Is een prima ontbijt hoor.

Yep, whey-shake klaarmaken daar een klets havermout bij en 10-tal minuutjes laten wellen. Lekker en voedingrijk.

Die "brinta" waar jullie het in Nederland over hebben ken ik hier ab-so-luut niet...
a020.gif

Ahh gossie....

Ik ben meer voor havermout, meng het met mijn eiwitten. Krijg je zo'n pap al la coleman, and if it works for Ronnie!

Qua voedings bouwstenen verschilt het niet veel maar brinta heeft een hogere GI index dan Havermout zodat het de glucosespiegel sterk verhoogd.

Om die reden (insuline stabiel houden) is dus havermout toch beter!

brinta 100 gr. 366 12.0 74.0 2.5
havermout 100 gr. 363 13.0 62.0 7.0

• Topic Starter Topic Starter
is het anders mischien een idee om havermout met stroop te mengen of wordt het dan te zoet

Dat "brinta" gedoe op welke manier beinvloed dat je lichaam ?
Welke bouwstenen levert dat ? Of gebruiken jullie dat gewoon al opvulling ?

Heb je het nodig of kan je het met gemak schrappen.

Havermout. En dan laten koken met water, zodat het lekker dik wordt. Uiteraard met rozijnen, honing en kaneel. :meal:

Maakt niet uit gewoon wat whey bij je Brinta nemen shaken en in een keer achterover slaan. Is een prima ontbijt hoor.

Yep, whey-shake klaarmaken daar een klets havermout bij en 10-tal minuutjes laten wellen. Lekker en voedingrijk.

Die "brinta" waar jullie het in Nederland over hebben ken ik hier ab-so-luut niet... http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/a020.gif

euhm.. brinta en havermout moet je eerst koken, anders word het niet opgenomen

ik zou het niet samen met je whey koken.. bij hoge temperaturen denatureren eiwitten namelijk. Dat maakt over het algemeen niet zoveel uit (vlees enzo verhit je ook), maar ik weet niet precies of het voor de opname van whey niet uitmaakt als de structuur verandert.

waarom je brinta en havermout zou moeten koken, mag je mij ook weleens uitleggen, klinkt niet bepaald geloofwaardig. Wat wordt er dan met de brinta en havermout gedaan in je maag als het niet gekookt is? Kan je maag het dan niet verteren? EXPLAIN

Ik neem altijd 300ml melk, 50gr havermout en 40gr whey (in de ochtend water ipv melk) en dan in de blender, worden het hele kleine mini stukjes. Je moet het wel even laten blenden, want als het niet klein genoeg is gaat het op de bodem liggen.

Succes :D

brinta in lauw water of melk en meteen opeten, havermout doe ik in gekookt water en laat ik ff wellen.

d

Terug
Naar boven