AndroidHealthClinic

Britse generaal noemt oorlog in Irak hopeloos

Sport2000

Freaky Bodybuilder
Waardering
29
Britse generaal noemt oorlog in Irak hopeloos
Uitgegeven: 3 mei 2007 23:57

AMSTERDAM - De Verenigde Staten en hun bondgenoten moeten de nederlaag in Irak toegeven en het land verlaten voordat meer soldaten worden gedood. Dat heeft de gepensioneerde Britse generaal Michael Rose donderdag gezegd.

De Irakezen staan in hun recht bij hun pogingen om de buitenlandse troepen uit het land te verjagen, aldus Rose.

Nederlaag

De soldaten in Irak hebben hem verteld dat de oorlog hopeloos is en nooit gewonnen kan worden, verklaarde Rose tegenover de BBC. Op de vraag of het Westen de nederlaag moet toegeven antwoordde de voormalige generaal: "Natuurlijk."

Rose, een voormalig commandant in Bosnië, heeft een boek geschreven, getiteld Washington's War: From Independence to Iraq. Hij wil dat premier Tony Blair wordt afgezet vanwege zijn rol in de oorlog.

nu.nl

ik wist al langer dat die shizzle zinloos is, bende dikkoppen ook

• Topic Starter Topic Starter
is weer een ander geluid dan dat wat bush laatst liet horen;
"Amerika heeft de irak-oorlog gewonnen!"
die oorlog heeft imo alleen maar meer ellende veroorzaakt:mad:

is weer een ander geluid dan dat wat bush laatst liet horen;
"Amerika heeft de irak-oorlog gewonnen!"
die oorlog heeft imo alleen maar meer ellende veroorzaakt:mad:

Ik vraag me toch af hoe het komt dat iemand met down , president van Amerika kan worden :scratch:

Wat mij betreft mogen ze daar ala minuut weer weg. Wat zeg ik ze hadden er nooit mogen zijn.

Laatst bewerkt:
Gelijk heeft hij,wat zitten die gasten daar nu te doen? Bush had beter dat geld in zijn eigen volk geinvesteerd,had hij die 'war on terror' met kleine doordachte en snelle acties gedaan had bij bin laden waarschijnlijk al maar hij moest weer heel de boel overnemen,idioot.

Tja, de afzetting van de dictator was niet verkeerd... Wel wat er daarna is gebeurd. Maar ook is het starten van de oorlog onvoldoende goed voorbereid. Het komt er gewoon op neer dat de leiding maar ook het hele militaire deel grote fouten heeft gemaakt en daar zie je nu de gevolgen van. Grote groepen van de bevolking werken er gewoon niet mee en die krijg je ook nooit mee. Beste is om Irak de problemen zoveel mogelijk zelf te laten oplossen, maar helemaal in de steek laten nu, wat denken jullie dat er dan gaat gebeuren? Minder aanslagen? Geloof het maar niet.

Tja, de afzetting van de dictator was niet verkeerd... Wel wat er daarna is gebeurd. Maar ook is het starten van de oorlog onvoldoende goed voorbereid. Het komt er gewoon op neer dat de leiding maar ook het hele militaire deel grote fouten heeft gemaakt en daar zie je nu de gevolgen van. Grote groepen van de bevolking werken er gewoon niet mee en die krijg je ook nooit mee. Beste is om Irak de problemen zoveel mogelijk zelf te laten oplossen, maar helemaal in de steek laten nu, wat denken jullie dat er dan gaat gebeuren? Minder aanslagen? Geloof het maar niet.

:thumbup: je slaat de spijker op zn kop.
Er is nu al soort burgeroorlog als er geen controles meer zijn etc reken maar dat het 1 grote chaos word.
Probleem is ook dat ze geen consensus willen aangaan. oftwel eeuwigdurend probleem.

Terug
Naar boven