AndroidHealthClinic

"Isaf wint oorlog in Afghanistan' volgens ISAF-commandant John Allen.

Bezoekers in dit topic

Omdat als Rusland en China rechtstreeks Amerikaanse troepen aanvallen, er een WOIII zal beginnen en dat is voor niemand voordelig. Daar komt nog bij dat ze economisch veel te afhankelijk zijn van elkaar.

Wederzijdse economische voordelen lijkten me de beste vredeshandhavers.


Maar ik ga stoppen met reageren op jouw posts. Ik kan de posts die je neerzet in andere topics onmogelijk serieus nemen als je totaal geen basis van politiek inzicht hebt.

Waarom in godsnaam zouden Rusland en China ****ing Afghanistan verkiezen boven Amerika? :roflol:

Gekker moet het niet worden :roflol::roflol:
 
D77 zegt dat die baardapenlanden bevriend zijn met Rusland en China?

Als mijn vriend wordt aangevallen, dan zou ik die helpen, iets wat Rusland en China niet doen. Moesten Rusland en China echt hun vrienden zijn, dan zou Amerika al lang terug in Amerika zitten

Hahaha...
Het lijkt mij hoogstwaarschijnlijk dat je vrienden hebt.
Uiteraard tellen je imaginery vrienden niet mee he;)
En ten tweede lijk jij mij een type wat als eerste weg rent bij de geringste gezeik.
 
Ligt eraan wat men verstaat onder winnen, het aantal doden aan iraakse kant bedraagt naar schatting 800.000 tot 1.200.000 doden, de US zit rond de 4000.

In dit opzicht hebben ze wel gewonnen, het ten val brengen van het regime van saddam hoessein, en het stoppen van terrorisme en massavernietigingswapens (die nooit gevonden zijn) is het doel geweest tijdens de inval.En ik denk dat je dat doel alleen kan bereiken als er ook mensen zijn in het eigen land die hieraan kunnen helpen/meewerken.De US kan moeilijk eeuwig in die landen verblijven.

Olie is hierbij ook een groot woord.

Het doel om Irak binnen te vallen was massa vernietigingswapens die nooit zijn gevonden. Hoessein is ten val gebracht maar zijn leger en hij waren amateurs.

Toen is tevens de strijd tegen de (radicale) islamieten opgelaaid waarbij men in Irak nu nog steeds in een oorlog zitten temeer het weer een sjiit-sunniet-alqaida verhaal is daar.

Je bent dan toch geen winnaar ? Je brengt dan toch juist instabiliteit die over de hele wereld tot kritiek heeft geleid en die mogelijk heeft geleid tot een nieuw generatie jihad vechters (zijn nu meer brandhaarden dan ooit).


Het is onmogelijk om 'te winnen' in landen waar iedereen fel gekant is tegen westerse waarden.
 
Laatst bewerkt:
Karzai noemt oorlog tegen terrorisme in Afghanistan zinloos

''De Afghanen vragen de NAVO het doel van de zogenaamde oorlog tegen terrorisme te definiëren. Want na een decennium vragen ze zich af waarom in deze oorlog in hun land de gestelde doelen nog niet zijn behaald'', zei de woordvoerder van Karzai.

De oorlog tegen terrorisme die de NAVO voert in Afghanistan is 'zinloos en onverstandig'. Dat heeft een woordvoerder van de Afghaanse president Hamid Karzai dinsdag gezegd.

De Afghaanse president beschuldigde de internationale troepenmacht er onlangs ook van samen te spannen met de Taliban om ook na het einde van de gevechtsmissie in 2014 militairen in Afghanistan te kunnen houden.[b/] De NAVO eiste daarop erkenning voor het bloed dat is vergoten door de buitenlandse militairen in Afghanistan.


http://www.nu.nl/buitenland/3374379/karzai-noemt-oorlog-in-afghanistan-zinloos.html

Dat is de grote baas van Afghanistan, het land dat we 'willen opbouwen'. Waar miljarden heengaan....
Nu blijkt weer hoe corrupt de instabiel deze pion is, ik heb het al vaker gezegd. Karzai is aan de macht kunnen komen doordat het Westen heeft ingegrepen en de Taliban heeft verdreven daar en nu wordt het Westen gewoon in de zeik genomen door deze man.



In Irak hetzelfde, daar zit gewoon een andere crimineel op de troon waar Saddam Hoessein ooit zat.
 
greaterisrael.gif


Dit zou een oplossing kunnen zijn
 
Meneer Karzai die met hulp van NAVO president is geworden en nog leeft heeft alweer kritiek op de NAVO:

http://www.sueddeutsche.de/politik/...-schwere-vorwuerfe-gegen-den-westen-1.1637331

http://nos.nl/artikel/490989-karzai-navo-faalt-in-afghanistan.html

President Karzai van Afghanistan heeft de NAVO een gebrek aan daadkracht en strategie verweten. In een interview met de Süddeutsche Zeitung zegt Karzai dat de NAVO niets heeft gedaan tegen de trainingskampen van terroristen in het land.

Karzai beklaagt zich verder over de "respectloze" manier waarop zijn regering door het Westen wordt behandeld. "We willen worden behandeld als bondgenoten en niet als een voorwerp", zegt hij.

Blijf het vermakelijk vinden hoe Karzai nu (nu de Westerse troepen langzaam uit zijn land vertrekken) elke week wel kritiek heeft op de NAVO en alles daaromheen. Prachtig voor al die landen en politici en mensen die pro-oorlog waren om 'democratie en vrede' te brengen.

Je zoon of dochter (soldaten) zal maar gestorven zijn in Afghanistan voor zo'n man en zo'n volk dat nu zegt: u heeft gefaald, u deed het fout.
 
Meneer Karzai die met hulp van NAVO president is geworden en nog leeft heeft alweer kritiek op de NAVO:

http://www.sueddeutsche.de/politik/...-schwere-vorwuerfe-gegen-den-westen-1.1637331

http://nos.nl/artikel/490989-karzai-navo-faalt-in-afghanistan.html



Blijf het vermakelijk vinden hoe Karzai nu (nu de Westerse troepen langzaam uit zijn land vertrekken) elke week wel kritiek heeft op de NAVO en alles daaromheen. Prachtig voor al die landen en politici en mensen die pro-oorlog waren om 'democratie en vrede' te brengen.

Je zal maar gestorven zijn in Afghanistan voor zo'n man en zo'n volk. (daar komt het uiteindelijk op neer).

Inderdaad, dat zie je met al die volken daarzo. Zelfde geldt met Libië en nu ook met Syrië. Een groot deel van de bevolking was/is tegen het westen, maar toen ze afgeslacht werden en afgeslacht worden door hun eigen bevolking en regering, riepen ze om het westen. Smeekbedes zat, Frankrijk of Amerika is nog niet weg en ze gaan alweer haten. Ondankbaarheid ten top, ik zou zeggen: Bom er op
 
'Spookmiljoenen van CIA naar Afghaanse president Karzai'

KABUL, Afghanistan — For more than a decade, wads of American dollars packed into suitcases, backpacks and, on occasion, plastic shopping bags have been dropped off every month or so at the offices of Afghanistan’s president — courtesy of the Central Intelligence Agency.

All told, tens of millions of dollars have flowed from the C.I.A. to the office of President Hamid Karzai, according to current and former advisers to the Afghan leader.

“We called it ‘ghost money,’ ” said Khalil Roman, who served as Mr. Karzai’s deputy chief of staff from 2002 until 2005. “It came in secret, and it left in secret.”

Moreover, there is little evidence that the payments bought the influence the C.I.A. sought. Instead, some American officials said, the cash has fueled corruption and empowered warlords, undermining Washington’s exit strategy from Afghanistan.

“The biggest source of corruption in Afghanistan,” one American official said, “was the United States.”

http://www.nytimes.com/2013/04/29/w...s-cash-to-afghan-leaders-office.html?hp&_r=1&

http://www.nu.nl/buitenland/3409952/spookmiljoenen-van-cia-afghaanse-president-karzai.html

Groot nieuws over de vergeten oorlog. Geld, miljoenen voor steun en nu snap ik waarom Karzai pas recentelijk zijn ware gezicht heeft laten zien tegenover NAVO, VS enzo. Hij krijgt geen geld meer.

Ohja, oorlog nog steeds niet gewonnen....integendeel.
 
Als het de Soviets niet lukt, lukt het de navo al helemaal niet.
 
Ondertussen in Afghanistan:

At-least Seven US soldiers serving with the International Security Assistance Force (ISAF) have
been killed in two separate attacks in Afghanistan, according to US and
Afghan officials.

5 IED en 2 door Afghaanse soldaat.



Afghan President Hamid Karzai called on the Taliban on Saturday to fight Afghanistan's enemies in what was widely seen as a swipe against Pakistan days after the neighbors' security forces clashed on their border.

http://news.yahoo.com/karzai-urges-taliban-fight-afghan-enemies-pakistan-clash-085832418.html

Ah straks gaat Karzai nog samenwerken met de Taliban, waar de VS jarenlang tegen vocht en waar duizenden Westerse doden voor zijn gevallen. Hehehe
 
Back
Naar boven