AndroidHealthClinic

Bromelaine tegen winderigheid?

Bezoekers in dit topic

ik krijg het al van een minimale inname vezels, pas toen ik wit brood enzo ging eten ging het weg???

en ja bij mij gaat het ook niet over hoor...
 
Maar hoe doe je dat dan met je groenten enzo?
Een flink portie brocolli bevat ook al een hoop vezels.
 
het is het een of het ander;)
ik zou witte rijst enzo eten, zorg dat je bij elke maaltijd een vetbron eet, dan vertraag je de GI
dan zou het toch al minder moeten zijn
 
Beter is het om dan basmatirijst te nemen, die heeft niet de vezels maar wel een andere zetmeelstructuur (langere onvertakte ketens die minder snel afbreekbaar zijn) waardoor de glycemische index een stuk lager wordt.
Bovendien is basmatirijst veel lekkerder dan gewone rijst. Dit niet verwarren met pandanrijst.
 
Me wat eten betreft in allerlei bochten te wringen zie ik eigenlijk niet zo zitten, tenzij het echt niet anders kan...
Ik heb nl in het verleden ook een tijd gebulkt zonder de nare luchten. :P Het is volgens mij echter gekomen sinds ik ben wezen cutten.

Wat dat probiotica betreft, ik heb een maand Yakult gedronken, maar dat hielp geen moer. Zou een betere probiotica misschien wel kunnen helpen?

En wat die enzymen betreft, zijn die pancrease enzymen beter dan bijvoorbeeld dit product?
 
Pancreatische enzymen zijn altijd beter.
Yakult overleeft amper de maag, ik gebruik zelf bij voorkeur Jarrodophilus en als enzymen Jarrozymes.
 
Dan ga ik eerst maar eens de Jarro Dophilus proberen. :)
 
Hmm, ik neem nu zo'n 10 dagen 2 capsules Jarro Dophilus per dag, alleen er is nog bijna niets veranderd. :(
Heeft dit wat langer de tijd nodig, of hebben de bacteriën waarschijnlijk niet zoveel zin, in dit geval?
 
De probiotica helpen vooral als je vaak diarree hebt of juist obstipatie.
Tegen winderigheid heb je enzymen nodig. Bromelaine dus of pancreasenzymen (Jarrozymes bijvoorbeeld).
Die 2 zijn niet aan elkaar gerelateerd. De bacteriën verteren gewoon datgene wat de enzymen hebben laten liggen als je last van winderigheid hebt.
Die 2 samen zijn wel een winnend team voor een gezonde darmflora.

Het lijkt me er eerder op dat je je voedingsschema plotseling veranderd hebt. Ik heb met een low-carb dieet nergens last van.. tot ik weer zetmeel in wat grotere hoeveelheden eet en dan pak ik een enzympil. 't Zelfde zou je krijgen als je van 75g eiwit naar 200g eiwit zou gaan. Daar is bromeline weer geschikter voor.
 
Ik heb met een low-carb dieet nergens last van
niemand heeft er dan last van, low carb rulez:D
 
Dat is te zeggen, als iemand eerder heel erg weinig eiwit of vet at, dan wel. Want dan is er dus een gebrek aan enzymen om eiwit of vet te splitsen. Meestal echter wordt er niet zo gek veel meer eiwit/vet gegeten, althans niet in het begin.

Maar normaal gesproken ben je dus inderdaad bevrijd van de winderigheid. Tot je dus een keertje 'los' gaat en eet waar je zin in hebt.
 
Zoals dus vandaag... gisteren per ongeluk linzen aan kokend water toegevoegd ipv aan koud water. Gevolg: de linzen waren niet goed gaargekookt en het rommelt onderin als een bezetene. Geen enzymen ingenomen omdat ik normaal gesproken nooit last van linzen krijg, nu dus wel. :(

Ga weer terug naar mijn normale reukloze low-carb dieetje.. oef, wat slecht hè!
 
lekkah, nou ja, met kerrie of andere specerijen dan. Van zichzelf zijn ze vrij smakeloos net als bijna alle zetmeelproducten. Zoete aardappels vind ik wel jammie!
 
no offense, maar ik ga deze thread vanavond echt terug lezen met men maten, de eerste posts lig ik nu al krom om....

ontopic: sorry dude kan je niet helpen...

je krijgt wel karma...
 
Maar normaal gesproken ben je dus inderdaad bevrijd van de winderigheid. Tot je dus een keertje 'los' gaat en eet waar je zin in hebt.

Helemaal waar, ik was laatst nog 'los' geweest bij de mac, had daar stuk of 4 bammetjes en een crispy ceasar salad en one large fries op + milkshake.
Damn de hele avond aan een stuk lopen te ruften, echt de 'orkest' bleef maar aan de gang :(
 
Haha, wat een reacties allemaal :D

Ik heb 't nu 4 dagen geprobeerd, met probiotica & de enzymen. (zie links.)
Het is misschien iets verminderd, en ze komen wat later opzetten, maar nog steeds heb 'k er last van. ??? :(
 
ik heb heel me leven last van scheten, kga flink wat ananas eten
kijken of het helpt;)
 
Haha, wat een reacties allemaal :D

Ik heb 't nu 4 dagen geprobeerd, met probiotica & de enzymen. (zie links.)
Het is misschien iets verminderd, en ze komen wat later opzetten, maar nog steeds heb 'k er last van. ??? :(
zolang je vezels blijft eten zal het spijtig genoeg niet overgaan...
 
Back
Naar boven