AndroidHealthClinic

Buikje & los(ser) vel na zwangerschap

Bezoekers in dit topic

eefjah

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
44
Waardering
2
Lengte
1m67
Massa
75kg
Vetpercentage
29%
Hallo !

Ik ben nieuw op het forum, maar lees af & toe eens mee..
Graag wil ik zelf ook een paar tips om terug "strak" te worden.

Ik ben 22jaar jong & mama van een dochtertje (ondertussen 18maanden). Tijdens mijn zwangerschap kwam ik 26kg bij. Toen Demi 6 maanden was ben ik stilletjes terug beginnen sporten (ik had een keizersnede ondergaan dus moest rustig opbouwen). Ondertussen ben ik ongeveer 31kg kwijt & ja ik zit met los vel.. Op mijn benen, buik & taille zit ik met striemen, de huid is daar dus aardig uitgezet tijdens de zwangerschap. Krijg ik dit nog strak ? Ook aan mijn armen wil ik iets doen, ze zijn nu 33cm & ik had ze graag een stuk slanker & gespierder..

Is er iemand die me tips kan geven ?

Dank u!!
 
echt strak krijg je het nooit meer, ik zou gewoon lekker hard beginnen sporten en dieten, in die zin verschil je niet van iemand die gewoon slanker en steviger wil worden. Andere principes lijken me daarvoor niet aangewezen.

Aad ~ Doix
 
Hmm oké, maar tis geen echte hangbuik.. Tis zo een buikje dat je niet kan intrekken (klinkt dat logisch :s) Mijn buikomtrek is 92cm & ik zou er nog graag min 10cm afdoen !

Heeft er iemand een voedingsschema voor mij ?
Ik worstel echt met eetgewoontes..
Ik heb havermout geprobeert 's morgens (zelfs met kaneel) maar ik kon dat echt niet afslikken, het kwam me gewoon terug op.. Ik heb wel Brinta in huis gehaald, ga dat eens proberen. Ik dronk ook altijd een half glaasje citroensap, ga er terug mee beginnen.
Ik las ook net dat je voor het slapengaan kwark moet eten.. Ik heb hier de potjes van de aldi staan "jogging, mager & licht" maar er zitten toch 11g koolhydraten in..

Jaa er is werk aan..
 
Hoe veel tijd kan je vrij maken om te fitnessen per week?
Hoe is die 21% vetpercentage gemeten?

Ik krijg ook geen havermoutpap binnen, ik zal je zometeen een recept geven voor havermoutkoekjes die je als ontbijtkoek kan eten.
 
Die is gemeten met een vetmeter die je in de handen houdt.. Ik heb een weegschaal die ook het vet% meet, maar die geeft meer aan.

Qua tijd, ik moet toegeven dat ik de laatste 3 maanden echt geen tijd heb vrijgemaakt, druk op het werk, laat thuis, huishouden & gezin is een drukke bezigheid op zich.
Vanaf maandag ga ik me terug 3x een 1,5u in het zweet zetten.
 
Om te beginnen zou ik eerst het sporten in jouw dagelijkse leven gaan inpassen. Een kleintje vraag ook veel tijd dus daar waar jij jezelf structuur kan geven qua sporten zou ik daar voor gaan nu. Je hebt werk, een kindje en huishouden dus even passen en meten.

Dan moet je niet vergeten dat het eerste jaar de hormonen nog lekker door het lijf jagen al dan niet in lichte mate.

Een keizersnede heeft verschillende resultaten bij vrouwen. De een krijgt uiteindelijk weer een nette buik en de ander niet. Dan kan je sporten tot je een ons weegt maar zal niets helpen. De navel is een goede richtlijn. Deze is of netjes rond of boven- en onderzijde äangetrokken ( strakke buik en vel) of net als een glimlach ( beetje deze vorm:D dus). Dan heb je vel over als je zeker weet alle dieptes van de buikspierlagen zeg maar hebt getraind.

Vel over kan je ook van boven zijkant heupbot vastpakken. Het hoeft allemaal niet op te vallen maar goed. Dan kan je sporten tot je erbij neer zal vallen maar krijg je het niet goed.

Nu ben je nog vrij jong en is jouw huid nog zeer elastisch. Je bent al in korte tijd meer afgevallen dan je was aangekomen tijdens de zwangerschap. Wees dan nu heel voorzchtig en zorg dat het minder hard gaat. Want hoe jong je ook bent, jouw huid kan het anders niet bijhouden en dat zou zonde zijn.
 
Hmm oké, maar tis geen echte hangbuik.. Tis zo een buikje dat je niet kan intrekken (klinkt dat logisch :s) Mijn buikomtrek is 92cm & ik zou er nog graag min 10cm afdoen !

Heeft er iemand een voedingsschema voor mij ?

er staan massa's schema's hier op het forum.

Helaas zijn schema's persoonlijk. Ze zijn afhankelijk van je gewicht en vetpercentage, maar ook van je activiteitsniveau. Waar ik van af val kom jij misschien nog wel van aan. Het is een klein beetje een precisie-wetenschap en dan nog persoonlijk ook, want de een houdt van brinta en de ander wordt al ziek bij het idee (*steekt hand op*)

Verder is WAT je moet eten niet zo schokkend.. luister maar naar je moeder, of misschien nog wel beter je oma. Eet je fruit, eet je vlees, niet altijd maar zoetigheid op je brood... Sterker nog, ik zou de inname van koolhydraten willen matigen ten gunste van de rest (met name eiwit). Neem eens een aardappel minder, niet een giga bord met rijst met veel saus en veel te weinig groente, maar veel groente, weinig saus en weinig (tot geen) rijst.

Ik worstel echt met eetgewoontes..

Erkennen dat je een probleem hebt is de eerste stap.. nu de rest nog.

Ik heb havermout geprobeert 's morgens (zelfs met kaneel) maar ik kon dat echt niet afslikken, het kwam me gewoon terug op.. Ik heb wel Brinta in huis gehaald, ga dat eens proberen. Ik dronk ook altijd een half glaasje citroensap, ga er terug mee beginnen.
Ik las ook net dat je voor het slapengaan kwark moet eten.. Ik heb hier de potjes van de aldi staan "jogging, mager & licht" maar er zitten toch 11g koolhydraten in..

Jaa er is werk aan..

Niets MOET. Je valt niet af van kwark.

Kwark is alleen maar handig omdat het goedkoop is, veel eiwit bevat, en verder vrij weinig calorieën. Maar het is stukken beter dan een bak ijs of een reep chocolade als toetje. Maar als je kwark bovenop je eetschema gaat eten ga je dus meer eten... je kunt kwark alleen toevoegen als je ergens anders in je schema iets weg haalt.

Begin eens 3 dagen een beetje constant te eten. Weeg alles en schrijf op wat en hoeveel je eet. Pak er een calorie-tabel bij om te berekenen hoeveel calorieën je per dag binnen krijgt. Grote kans dat je zelf al ruimte voor verbetering ziet.
 
Heel herkenbaar, ik heb 2 kinderen en kwam bij beiden 18 kg aan (misschien zelfs iets meer, want in de laatste week niet meer gewogen). Ik ging van 64 naar 82 KG en daar werd mijn buik niet vrolijk van... Na de eerste kwam alles wonderwel weer in model zonder dat ik er echt veel voor hoefde te doen, ook mijn huid. Bij de tweede was het een heel ander verhaal.... Ik kreeg striemen op mijn buik, gelukkig alleen onder mijn navel. (Ik heb echt zitten janken toen ik dat zag) Want die striemen heb je levenslang, hoewel ze gelukkig wel vervagen in de tijd. Ik heb alle (dure) cremes al geprobeerd, maar helemaal weg gaan ze niet en de huid is gewoon minder elastisch rond die strepen. Mijn jongste dochter is nu 4 jaar oud en ik woog in december nog 73,5 kg. Per januari ben ik fanatiek begonnen met het aanpassen van mijn eetgedrag en fitness en cardio (3 a 4 keer per week) Het gaat goed en ik weeg nu nog maar 67 kg. Ook ik had zo een buikje dat je niet kan intrekken, maar die is nu nagenoeg weg ! Er is dus hoop !! (nu heb ik gelukkig ook niet heeeel veel strepen) Het enige jammere is dat als ik voorover hang, ik nog wel een "lubberbuikje" heb en als ik die intrek (nog steeds voorovergebogen) zie je onder mijn navel echt zo een ouwe wijven huid, door die strepen en doordat je ziet dat het uitgerekt is geweest. De huid gaat gewoon niet strak "mee" . Maar als ik rechtopsta is het nauwelijks te zien. Ik ben nog niet waar ik wezen wil, dus ga voorlopig lekker door met sporten. Ik hoop dat het nog zal verbeteren en dat de huid zich nog verder zal aanpassen. ALs ik zie wat ik in die drie maanden al bereikt heb, heb ik goede hoop !! Ik zou zeggen: GO FOR IT !! (en jij bent nog lekker jong, dat ik ook een voordeel)
 
Allemaal heel leuke reacties !

Ik ga proberen een eetdagboek bij te houden. Heb dat in het verleden nogal geprobeerd, maar na een week vergat ik het dan alweer..

Eten jullie dan altijd zonder saus ? En wat met frieten ?? Hier is het zaterdag frietendag.. De ene week neem ik frieten, de andere week een fishburger.. En als we allebei laat werken is het soms rap iets halen. Misschien eens een goed kookboek aanschaffen met snelle & gezonde gerechten =)

Qua sporten, normaal ga ik 3x per week rond 20u (als Demi slaapt).. Maar zo laat heb je meestal de energie niet meer, dat is het probleem.. Alhoewel, nu het terug langer dag is, is het anders !

Bedankt voor de hoop "A3N".. Helaas striemen gaan niet weg.. Ik ga wel de bio-oil eens proberen, deze zou goed zijn voor vanalles.. Je krijgt 'm bij kruidvat.
Wat doe je van beweging ? Ik ga voorlopig beginnen met cardio & een half uur krachttraining. Daarna eventueel de lessen podypump terug hervatten..
Moet wel zeggen dat je aardig wat kilo's verloren bent op korte tijd ! Petje af !
Veel succes !!
 
Ready for bodyshots ?

Oke, hier ga ik..



Mijn buik ging van 110cm naar 91cm
 
Laatst bewerkt:
Doe mij zoon buik!
Heb zelf heel erg last van striemen ( en nee heb geen kids :() en vind bio oil echt niet werken.
Heb het een aantal maanden gedaan en het deed geen ****!
Dat buikjes probleem heb ik ookal maar ben nu hard aan het cardioen en dan gaat het hopelijk lukken.
Buik is volgens mij bij iedereen (helemaal vrouwen) een probleem.
 
Heb je al een streefgewicht in gedachten? Een 58, 59 kg zou het best staan bij je lengte.
 
Ja ik vind mijn buik nu echt niet mooi.. Hij is nooit heeel plat geweest, maar toch platter dan dit ! Dus ik ga proberen daar iets aan te veranderen !

Streefgewicht, awel na de zwangerscap was dat 68kg.. Nu nog steeds.. Dan stilletjes naar de 65kg. Denk dat 59kg geen optie is voor mij, dat is iets te slank voor mij.. Dus ik ga voor 65kg !! Als ik er maar strakker uitzie & 1 kledingmaat verlies..
 
Ja ik vind mijn buik nu echt niet mooi.. Hij is nooit heeel plat geweest, maar toch platter dan dit ! Dus ik ga proberen daar iets aan te veranderen !

Streefgewicht, awel na de zwangerscap was dat 68kg.. Nu nog steeds.. Dan stilletjes naar de 65kg. Denk dat 59kg geen optie is voor mij, dat is iets te slank voor mij.. Dus ik ga voor 65kg !! Als ik er maar strakker uitzie & 1 kledingmaat verlies..

you can always be thinner :), gewoon langzaam droppen en zien hoever je komt.
 
Silentio4732772 Heb je al een streefgewicht in gedachten? Een 58, 59 kg zou het best staan bij je lengte.

Ik ben het daar niet helemaal met je eens hoor. Het belangrijkste is een gewicht waar de persoon ZELF zich goed bij voelt. Of dat nou 58 kg is of 65 kg. En ze heeft het over haar buik. ( ik sluit mij bij princessaar. En tjezus, bij jou staat een piercing nog mooi terwijl ik bijvoorbeeld een relatief kort bovenlijf heb en dus oogt het weer heel anders terwijl mijn omvang 88 weer is).

Let gewoon op jouw voeding. En van een dag in de week zondigen breng je het lichaam geen schade toe. Zolang het maar bij die ene keer blijft. Lees anders desnoods topics van de dames en vraag wat zij eten en waarom bijvoorbeeld. En voeding wat wanneer eten en waarom wel en waarom niet. Want sommige dames zijn natuurlijk op een heel ander niveau bezig.

Ik leer nog zo vreselijk veel..A3N heeft waarschijnlijk voor vele een herkenbaar verhaal. Je hebt er geen ruk aan want daar wordt jouw buik niet plat van. Wel geeft het stimulans en motivatie dat het wel kan verbeteren en dat je niet de enige bent.

En laat in de avond en moe..........TRUST ME, je bent niet de enige. Hier zitten single moeders met onregelmatige diensten, moeders met 2 banen, moeders die kids hebben, werken en studeren en huishouden, moeders met veel kids echt in alle soorten en maten. Dus kom op. trek je ook op aan de foto's van de vrouwen hier. Er zitten hele mooie tussen en een goede inspiratie (linke greetje, mel74 maar ook jerney). En veel lekker lezen, posten en neuzen op het forum.


SilentioHeb je al een streefgewicht in gedachten? Een 58, 59 kg zou het best staan bij je lengte.SilentioHeb je al een streefgewicht in gedachten? Een 58, 59 kg zou het best staan bij je lengte.

En jouw ideaal gewicht bepaal je zelf en met gezond verstand.
 
Waaw Karmen, jij slaat de nagel op de kop =)
Ik ga eens op zoek naar die dames & er inspritatie uithalen !
Ik moet nog een beetje wegwijs worden in de gezonde voeding.. En vooral doorzetten !!
 
Waaw Karmen, jij slaat de nagel op de kop =)
Ik ga eens op zoek naar die dames & er inspritatie uithalen !
Ik moet nog een beetje wegwijs worden in de gezonde voeding.. En vooral doorzetten !!


Huh? was het geen spijker op de kop slaan dan;)? Maar echt, je hebt veel aan de dames ( en ook heren hoor maar niet als fysiek vergelijkingsmaterie). Hulp is hier echt zat maar niemand kan ( en wilt0 jouw handje vasthouden het aangereikte advies daar ga je zelf mee aan de slag. En het gaat niet zo snel als je wilt maar maar foto's voor jezelf, ga opmeten met een meetlint. Dat is jouw progressie en niet een rot weegschaal. Succes

Ow, zie dat je uit Vlaanderen bent. nagel is spijker daar hè? Geweldig!
 
Laatst bewerkt:
Huh? was het geen spijker op de kop slaan dan;)? Maar echt, je hebt veel aan de dames ( en ook heren hoor maar niet als fysiek vergelijkingsmaterie). Hulp is hier echt zat maar niemand kan ( en wilt0 jouw handje vasthouden het aangereikte advies daar ga je zelf mee aan de slag. En het gaat niet zo snel als je wilt maar maar foto's voor jezelf, ga opmeten met een meetlint. Dat is jouw progressie en niet een rot weegschaal. Succes

Ow, zie dat je uit Vlaanderen bent. nagel is spijker daar hè? Geweldig!

Inderdaad, spijkers kennen wij hier niet :p
 
ik ben een jonge (15j) en heb hetzelfde probleem (nee ik ben niet zwanger geweest ofzo :p), ik ben heel snel afgevalle en heb een hangbuik
maar als ik het goed begrepen heb zou het dus afgerade zijn om nog verder te vermagere omdat men vel het anders niet meer kan bijhoude..?
 
Eefjah, jouw buikje valt nog heel wat van te maken hoor, maak je geen zorgen ! Ik heb veel voorbeelden gezien van vrouwen die er veel "erger" aan toe waren. Ga gewoon lekker fanatiek aan de slag en je zult versteld staan van wat je nog kunt bereiken. Je vroeg me wat ik aan beweging doe. Ik doe drie a vier keer in de week intensieve KT (redelijk zware gewichten en veel herhalingen) in een splitschema en daarnaast twee keer per week cardio (los of achter de KT aan) Natuurlijk ben ook ik als moeder afhankelijk van de avonden als de kids slapen en of mijn partner zelf niet ook weg wil. Daarnaarst heb ik mijn eten drastisch aangepast. Ik eet nu meerdere malen verspreid over de dag kleine hoeveelheden "clean" voedsel ipv drie maal per dag een berg rommel en ik eet dus vrijwel nooit meer chocola, chips, koekjes, gefriteerde troep enz. Na een training neem ik een eiwitshake. Ik heb het geluk dat ik in mijn sportschool ervaren BB-ers heb rondlopen die mij adviseren qua voeding en training en ook op deze site heb ik veel informatie gevonden. Ik leer hier als beginner nog iedere dag. Wat trouwens een bijkomend voordeel is van die KT is dat niet alleen mijn buik is verbeterd, maar ook mijn benen, armen en rug. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen ! (heb toevallig gisteren ook Bio Oil gekocht, ik verwacht er niet teveel van):p:

karmen: ik snap dat eefjah "geen hol" heeft aan mijn verhaal op zich, maar het heeft mij persoonlijk heel erg geholpen te weten dat het echt kan (verbetering). Ik zat eerst weken op Youtube en dergelijke te kijken naar andere vrouwen en hun vorderingen voordat ik zelf met m'n reet van de bank kwam en de stap naar de sportschool kon zetten en er echt in geloofde. Ik haalde daar zoveel motivatie uit, dat ik het ook vol kon houden de eerste tijd. (en nu ben ik zelfs verslaafd aan en mis ik mijn trainingen al als ik een keertje niet kan !) :) Zag dat ook jij moeder bent. Hoe is dat met jouw buikje gegaan ?
 
Back
Naar boven