Fitness Seller

Buikspier blessures misschien?? ADVIES PLZ??

BMG

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
108kg
Vetpercentage
27%
Hoi allemaal. Ik ben sinds vorige week zondag begonnen met fitnessen....Ik doe vooral cardio, lopende band dus...Maar afgelopen donderdag heb ik wat oefeningen gedaan voor de buikspieren.(jezelf naar boven trekken zon 60 keer in 3 setjes van 20, en onderbuikspieren je armen vastzetten en benen tillen naar hoogte van je buik setje van 3 x 20)
Nu de dag heb ik zware pijn aan mijn buik....ligt het misschien aan dat ik veel te lang niks heb gedaan eraan en dat dit een goed startteken is dat het langzamerhand per sessie minder pijn gaat doen of wat???

Ik ben bang dat ik wat verkeerd met mijn lichaam doe anders:(

BMG!

is het echt pijn in je buikspieren ? (doet het pijn als je ze opspant of als je hoest ?)
of is het pijn in je buik zelf ?

pijn in buikspieren gaat wel vanzelf over.. gun ze die rust

als het pijn is in je buik zelf kan het vanalles zijn natuurlijk..
maag, lever, nieren , ...
probeer eens wat meer water te drinken ofzo, om je nieren te zuiveren

misschien vlies gescheurd ergens ofzo ? of appendix
als het niet overgaat.. toch maar effe bij de dokter langsgaan

Je bent pas begonnen. Je hebt je buikspieren, die nog niet aangepast waren aan training, waarschijnlijk nogal snel hard aangepakt. Wacht nu even met de buikspieroefeningen, tot de pijn weg is (laten we zeggen tot je weer pijnloos recht kan zitten vanuit een liggende positie), en begin dan opnieuw. Bouw deze keer langzaam op met het aantal sets en herhalingen.

Is gewoon spierpijn denk ik. Trekt vanzelf weg na een paar dagen.

• Topic Starter Topic Starter
is het echt pijn in je buikspieren ? (doet het pijn als je ze opspant of als je hoest ?)
of is het pijn in je buik zelf ?
Ik heb echt pijn aan de spieren...en water drink ik al genoeg,,,daar hou ik zeker rekening mee, dankjwel voor de tip!

Je bent pas begonnen. Je hebt je buikspieren, die nog niet aangepast waren aan training, waarschijnlijk nogal snel hard aangepakt. Wacht nu even met de buikspieroefeningen, tot de pijn weg is (laten we zeggen tot je weer pijnloos recht kan zitten vanuit een liggende positie), en begin dan opnieuw. Bouw deze keer langzaam op met het aantal sets en herhalingen.
Inderdaad, dat is precies wat het is...gewoon dikke spierpijn haha..

Ik zal het wat rustiger aanpakken...stap voor stap...als de cardio maar goed op schema gaat voorlopig.

Ik kon niet eens opdrukken vandaag:eek:

Is gewoon spierpijn denk ik. Trekt vanzelf weg na een paar dagen.

Inderdaad...

Dat had ik ook toen ik net begon met trainen. Gewoon heel rustig beginnen en je spieren leren wennen aan het onder spanning staan. Zo te horen niets om je druk over te maken;)

Omdat je net begonnen bent en je direct je buikspieren volop gebruikt kunnen ze dat misschien nog niet aan en krijg je spierpijn.

Waarom denken beginners altijd dat je 100000 herhalingen moet doen voor de buik...?

Omdat je net begonnen bent en je direct je buikspieren volop gebruikt kunnen ze dat misschien nog niet aan en krijg je spierpijn.

Inderdaad....die misschien kon je weglaten haha, ik voel het nu wel dat ze het niet aan kunnen:p

Thankz:cool:

Terug
Naar boven