MuscleMeat

Buikspieren trainen voor HIIT of na KT?

No1sPerfect

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
16%
Hoi,

ik vraag me af of ik nu beter buikspieren kan trainen voor ik begin met HIIT, of beter na KT? En heeft het uberhaupt wel nut om buikspieren te trainen in de cut, heb in de bulk nooit abs getraind.

Op google kon ik geen informatie vinden.

Alvast bedankt!

Voor of na zou ik niet weten.

Echter denk ik wel dat het wel van belang is om je buikspieren te trainen. Ze helpen je met stabiliseren bij bepaalde oefeningen. Sterke (onder)rug spieren, maar zwakke buikspieren kan hoop problemen opleveren bij bijvoorbeeld deadliften en andere oefeningen.

Waarom niet gewoon BIJ je krachttraining?

• Topic Starter Topic Starter
Waarom niet gewoon BIJ je krachttraining?

Dat zal ik voortaan ook doen! Heb vandaag voor de HIIT buikspieren gedaan, en was fking misselijk tijdens het rennen. Nooit meer voor mij!

Tijdens krachttraining heb ik weinig kracht om nog de abs te pakken, maar zal het tog proberen.

Bedankt voor jullie reacties!

Voor mijn gevoel is het "captain obvious"-gehalte van deze vraag nogal hoog, want het is gebruikelijk dat je cardio (dus HIIT) na de krachttraining doet?

Anyway, ik zou 't bij je krachttraining doen. Om je andere vraag je beantwoorden: als het geen zin heeft om buikspieren te trainen in de cut dan heeft het ook geen zin om andere spiergroepen te trainen. Ik verwijs even naar de uitleg van TranQuil. Spieren zijn spieren, die train je gewoon. Voor buik geldt ook hetzelfde als andere spieren: gewichten toevoegen. Dat vergeten veel mensen.

Q

Voor mijn gevoel is het "captain obvious"-gehalte van deze vraag nogal hoog, want het is gebruikelijk dat je cardio (dus HIIT) na de krachttraining doet?

Anyway, ik zou 't bij je krachttraining doen. Om je andere vraag je beantwoorden: als het geen zin heeft om buikspieren te trainen in de cut dan heeft het ook geen zin om andere spiergroepen te trainen. Ik verwijs even naar de uitleg van TranQuil. Spieren zijn spieren, die train je gewoon. Voor buik geldt ook hetzelfde als andere spieren: gewichten toevoegen. Dat vergeten veel mensen.

Q

Nee ik doe KT: ma,woe,vr en HIIT: di,do en evt za of zo.

Die andere spieren train ik in de cut om geen spierverlies te krijgen, maar abs heb ik nooit getraind... kweet niet of het nu nog nut heeft :P

Nouja dan krijg je misschien alsnog newbie gains op je buik, afhankelijk van in hoeverre je ze toch wel een beetje hebt getraind door compounds.

Nouja dan krijg je misschien alsnog newbie gains op je buik, afhankelijk van in hoeverre je ze toch wel een beetje hebt getraind door compounds.

Tsja ik doe wel Deadlifts, Squats etc.. maar ik voelde nooit dat ik mijn abs mee pakte? Hoort dat ook zo :P En zie ik het resultaat later wel als ik mijn vet weg heb?

Ja, de ervaring leert dat het uitvoeren van oefeningen die er op gericht zijn om de rompspieren (core-stability, kernspieren of heo je ze ook wilt noemen) te activeren een goede blessurepreventie is. Ook blijkt het een goed effect te hebben op alle sportprestaties. Een leuke site om te lezen, met oefeningen:http://www.sportzorg.nl/oefeningen.html

Bij het trainen van de rompspieren is het doel vooral om de dieper gelegen spiervezels te trainen. Dit zal vooral plaatsvinden op 20-30% van de 1 rm. Dus niet echt bij oefeningen met zware gewichten..

Terug
Naar boven