AndroidHealthClinic

bulk eetschema

Jumby010

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
74kg
Vetpercentage
8%
beste mede forum members

ik ben net nieuw hier op het forum en beschik nog lang niet over alle benodigde info betreft eten
vandaar mijn vraag wat jullie van mijn huidige eetschema vinden en natuurlijk wat er evnt aan te passen is
ik train 5x per week meerdere spiergroepen per keer dus heb veel eiwitten nodig,!
ik train nu sinds een half jaartje voordat ik daarmee begon woog ik slechts 62kg,!
ik ben nu 22jaar 1,88 lang en weeg op het moment 75kg en heb rond de 8% aan lichaamsvet

7,00uur 1x weightgainer shake 300ml volle melk en 50g gainer
7,15uur 1x brinta wake up met 100ml vole melk
7,15uur 2x stuk fruit banaan en appel

8,15uur 3x muesli reep
8,15uur 1l pak milk en fruit
8,15uur 2x boterham kip of kalkoen filet

10,00uur 250g volle yogurt
10,00uur 500ml goede morgen
10,00uur 2x muesli reep

12,00uur lunch bijv 4x boterhammen en 1 stuk fruit en 500ml goede morgen
12,00uur lucnh bijv 250g volle yoghurt en 2x mueslireep en 1x fruit

13,30uur 500ml volle chocomelk
13,30uur 2x boterham kalkoen of kip filet
13,30uur 1a2 x bifi worst

15,00uur 500ml volle chocomelk
15,00uur 1x tussendoortje zoals lion mars snikkers etc etc

16,00/17,00 krachttraining daarna 1x eiwitten shake 200ml met 20g

17,00uur/18,00uur avond eten vis vlees pasta,s rijst of hollandse kost
17,00/18,00uur desert vla ijs of eventueel stukje fruit zoals wat aardbeien of banaan

20,00uur 35g pinda,s of cashew noten

22,00uur voor het slapen gaan 300ml volle melk met 50g weightgainer
of
22,00uur voor het slapen gaan 500ml volle chocomelk

binnekort alle energiewaardes erbij

zoals ik al zei ik ben nog nieuw in de wereld van het trianen dus wees redelijk met kritiek geven aub,!

Laatst bewerkt:
wat eet jij een hoop troep zeg!:eek:
dit is geen voedingsschemamaar een junkschema.

niet alle koolhydraten zijn goed, als iets veel koolhydraten bevat wil niet meteen zeggend dat het goed is, dit is hetzelfde met vetten.

maar als je blijkbaar alleen dingen aanneemt van mensen met prof stats heeft jou advies geven weinig zin:P

• Topic Starter Topic Starter
beste express

bedankt voor je reactie
gelijk heb je kwa dingen aannemen van mensen maar je bent tog met me eens dat je sneller of makkelijk wat aan neemt van een persoon dat kwa stats gevorderd is .?
zoals ik inderdaad al aangaf heb ik nog maar vrij weinig verstand van eten en energie benodigdheden op verschillende vlakken
zo dacht ik inderdaad dat koolhydraten rijk eten goed was om aan te komen
ik zie dat jullie wat meer vet hebben dan ik maar kwil mn vetpercentage dan ook absoluut behouden zoals hij is mocht er iemand nog goede info hebben waar ik absoluut wat aan heb is het meer dan welkom,!

ik snap je punt maar iedereen wil je gewoon helpen.
en dat ik wat meer vet heb is omdat ik nu aan het bulken ben.
maar ik zou gewoon wat stickies door lezen over voeding dan kom je al een heel eind.
maak een goed schema, bereken wat je nodig heb en zorg aangezien jij vooral je vet% niet hoger dat je vooral clean voedsel eet

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/

Even mijn stats veranderen naar 1m85 130 kg 8% in de hoop ik je mag helpen!!

Je wil je vet% behouden zoals het is maar je wil bulken...ja jonge komt goed...precies je goed ingelezen hé

Wat een houding ook gelijk om mee te beginnen als je om hulp komt vragen. Maargoed. Ik zou beginnen met eerst te kijken hoeveel calorieën je nodig hebt, inclusief je dagelijkse activiteiten en daar 500 calorieën bij optellen.

Dit splits je op in 50% - 40% - 10% verhouding. Koolhydraten - Eiwitten - Vetten.

En dan er even rekening mee houden dat niet elke koolhydraat en vet hetzelfde is.

Dus niet 400 gram suiker opvreten en denken: HOPPA! MN KOOLHYDRATEN ZIJN BINNEN.

Zorg voor complexe koolhydraten uit: bruin brood, zilvervliesrijst, aardappelen, havermout, brinta.

En ook voor vetten, niet het vet uit de frituur, maar vet uit bijvoorbeeld pinda's en noten.

Eiwitten snap je waarschijnlijk zelf wel. Je kan ze deels uit shakes halen, maar zorg ook dat er voldoende uit kipfilet, tonijn en andere vissoorten komen. Over het algemeen zijn vooral dierlijke eiwitten het beste voor spiergroei, maar blijkbaar toont recent onderzoek ook weer aan dat je met soja-eiwitten en andere plantaardige eiwitten ook prima kan groeien. Althans ratten kunnen dit wel.

Verder moet je maar even kijken.

Je eet teveel simpele koolhydraten tegenover het aantal complexe
je eet teveel verzadigde vetten tegenover onverzadigde.
Ik durf te wedden dat je niet eens weet hoeveel kcal of macro's je schema bevat, wat uberhaupt je onderhoud en behoefte is wel?

• Topic Starter Topic Starter
hier kan ik wel wat mee ik ga er gelijk mee aan de slag super bedankt voor jullie info,!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven