AndroidHealthClinic

bulk in de zomer

axelwitsel

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
68kg
Vetpercentage
12%
kan ik een bulk in de zomer doen zonder al te veel vet aan te komen. ik heb er net een cut op zitten en heb weer zin in een bulk alleen heb geen zin om op vakantie als een stuk vet daar aan te komen:) dus mijn vraag is kan ik bulken zonder veel vet aan te komen, en kan ik bulken als ik elke dag na krachttraining voetbal?

Ja. Ik zou gaan cleanbulken, 300 Kcal boven onderhoud en clean eten. Dan zul je niet al teveel vet aankomen. Als je voetbalt zul je de Kcal die je daarmee verbrand moeten compenseren met meer voeding.

• Topic Starter Topic Starter
oke bedankt:) maar met welke verhouding moet ik dan aanhouden e/kh/v?

en ik weet nooit precies wat ik verbrand doe niet echt conditie training meer techniek training van +- 45min dus dat weet ik niet. maar ik denk rond de 200kcal
maar zet je met cleanbulk ook minder snel spiermassa aan>?

Laatst bewerkt:
Ligt eraan waar jij goed op reageerd, 40/40/20 bijvoorbeeld. Zorg dat je met eiwitten rond de 2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht zit, vetten minimaal 0,9gr per kg. De rest opvullen met een carbs.

Met voetballen verbrand je denk ik ongeveer 300Kcal (ligt eraan hoe intensief het is natuurlijk).

Verhoudingsgewijs zet je op lange termijn niet minder spiemassa aan imo want je moet het zo zien, hoe lager je je vp% houd, hoe minder je er later af moet cutten. Op korte termijn zet je misschien iets minder spier aan (en iets meer vet) maar uiteindelijk kost het allebei even veel tijd. En gezien je niet hoog in vp% wil komen, zou ik nog niet echt gaan bulken.

oke bedankt heb even een voedingsschemagemaakt weet niet zeker of het een beetje een goed schema is maar heb even wat geprobeerd:)

Bijlagen

Veel van het hetzelfde, zou wat meer variëren. Alleen whey bij het ontbijt nemen, en op trainingsdagen na je training. Eiwitten verminderen (tussen de 200-250gram). Ik zou ook nog een bron van goede vetten toevoegen, zoals noten/vette vis etc.
Bruin brood zou ik vervangen voor volkoren, dit is beter. Eigenlijk nog beter om zoveel mogelijk rijst i.p.v. brood te eten, maar dit kan je afwisselen.

Naar mijn mening zit je veel te hoog in eiwit en te laag in vet.

2898kcal e:334 k:243 v:61
47% 34% 19%
Die shake van 20:00 zou ik eruit halen, 1 bij ontbijt en 1 post workout is voldoende.
Die 210 kcal kun je beter met vetten opvullen.
Eet je verder ook geen fruit op een dag? Probeer bij het ontbijt een banaantje mee te pakken.

wat is het nadeel eigenlijk van teveel eiwitten in te nemen op een dag?

zo beter?

Bijlagen

Goed aangepast, ziet er beter uit nu.

Ligt eraan waar jij goed op reageerd, 40/40/20 bijvoorbeeld. Zorg dat je met eiwitten rond de 2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht zit, vetten minimaal 0,9gr per kg. De rest opvullen met een carbs.

Met voetballen verbrand je denk ik ongeveer 300Kcal (ligt eraan hoe intensief het is natuurlijk).

Verhoudingsgewijs zet je op lange termijn niet minder spiemassa aan imo want je moet het zo zien, hoe lager je je vp% houd, hoe minder je er later af moet cutten. Op korte termijn zet je misschien iets minder spier aan (en iets meer vet) maar uiteindelijk kost het allebei even veel tijd. En gezien je niet hoog in vp% wil komen, zou ik nog niet echt gaan bulken.

Met voetbal verbrand je wel meer dan 300kcal hoor, afhankelijk van de intensiteit, met een uurtje joggen op 10km/h verbrand je al 600 kcal

wat is het nadeel eigenlijk van teveel eiwitten in te nemen op een dag?

Omdat er een bepaald maximum bestaat voor het aantal eiwitten dat je lichaam nuttig kan gebruiken, bij een hoog overschot worden de eiwit niet meer nuttig gebruikt maar gewoon verbrand dan. Ook moet je zorgen dat je voldoende KH en vetten binnenkrijgt, daarom moet je zorgen dat je macro's goed in balans zijn.

oke is ie nu dus goed?, heel erg bedankt voor de hulp ^^

Terug
Naar boven