AndroidHealthClinic

Bulk schema controle

RubenM

Cool Novice
Waardering
40
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
17%
Hallo,
Ik ben nieuw hier op het forum, lees al een ruime tijd mee en heb me veel in zitten lezen de afgelopen tijd.
Nu ook sinds 3 maanden serieus bezig met trainings + voedingsschema.

Wat over mezelf: mijn naam is Ruben, ik ben 18 jaar en weeg op het moment zo'n 72kg op 1.84 meter.
3 maanden geleden zat ik nog op 66 kilo, wat dat betreft gaat het dus al de goeie kant op, weinig vet aangekomen voor mijn gevoel. Zal ook zo'n 2 kilo aan vocht zijn geweest waarschijnlijk..

Doel: zoveel mogelijk spiermassa aankomen met zo weinig mogelijk vet.

Echter ben ik in de afgelopen maand nog geen kilo aangekomen en lijk ik nu al vast te lopen.
Met harris en benedict formule uitgerekend dat ~3150 kcal mijn onderhoud is. (Erg actief, 6-7 keer per week sporten)
En mijn voedingsschema is sinds het begin al rond de 4000 kcal geweest. (begonnen met 4 keer fitness & 3 keer voetbal per week, nooit beide op 1 dag) Helaas in verband met een gescheurde meniscus kan ik de komende tijd niet voetballen en ga ik dus 6 keer per week naar de sportschool, voel me hier nog goed bij zonder enige problemen (3 dagen split schema).

Probleem met mijn voedingsschema naar mijn inziens: veels te veel eiwitten.. (drink meer dan genoeg en heb geen nare 'bijwerkingen' hiervan overigens) En wellicht dus alsnog te weinig kcal, snelle stofwisseling?

Schema is er bij gevoegd en ik vraag me dus af wat ik er aan kan verbeteren, loop hier zelf namelijk op vast / kan geen goeie alternatieven verzinnen.
Hopelijk is er iemand die mij hierbij kan helpen of dingen kan aanbevelen.

Bijlagen

Je kan best wat meer vetten gebruiken als je aan wil komen.
Denk aan een handje noten, volle zuivel ipv halfvol

Vervang je cornflakes door 75-100 gram havermout. Kom je ook al hoger uit.

Ipv brood kan je ook denken aan een pasta of rijstmaaltijd (kan je ook best koud eten doe ik zelf ook)
Dan heb je ook al meer aan kcal.

Je avondmaaltijd ziet er in kcal ook niet uit als veel. Misschien daar eens 100 gr rijst (ongekookt gewogen) eten. Dat is dan al 350 kcal. Dan zit je met je vlees groente en saus ook al aardig wat hoger.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je antwoord Marina!

Zal de zuivel inderdaad eens gaan vervangen voor volle en zal de havermout eens proberen. Brinta al eerder geprobeerd maar dat krijg ik echt niet naar binnen gewerkt helaas, hopen dat het met havermout beter gaat.

Pasta / rijst is niet echt een optie overdag gezien ik dan op school zit en ongeveer alles tijdens de lessen al naar binnen moet werken, om dan lekker met een vorkje te gaan zitten is geen optie.. Wellicht nog 4 boterhammen met pindakaas erbij doen een optie?

Avondmaaltijd is inderdaad niet superveel maar krijg het verder echt niet meer naar binnen dan, niet omdat ik het niet lekker vind maar omdat ik bomvol zit op dat moment en m'n eetlust weg gaat door het trainen.

Brinta kan heel stijf worden. Havermout minder. Je kan gewoon die hele goedkpe pakken van AH nemen. zijn geloof ik 49 cent.. of de blauwe van hahne. die heb ik zelf ook. Mocht dit je ook niet bevallen dan zou je nog eens havervlokken kunnen proberen. Die worden niet zacht en dus wordt de massa ook niet stijf. Die kan je halen bij de Tuinen. Zijn wel wat duurder.

Waarom niet? Ik werk zelf als technoloog.. ik neem gewoon mijn bak rijst met alles mee de fabriek in. Soms sta ik gewoon naast de productielijn te eten. Dus wat is er erg aan een bak met lepe meenemen en alles weghappen?

Wat eet je na je trainen?
Meestal wekt wat zuurs (stuk augurk oid) de eetlust op. Probeer het eens. En ja.. bij aankomen moet je soms ook gewoon stouwen. Ik moet dat zelf ook vaak. Maar ook dat went. Als jij een tijd lang na je trainen meer eet ook al is het lastig dan went het.

succes.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt zal binnenkort eens op zoek gaan.

Helaas zullen de leraren het niet erg kunnen waarderen als ik ze vraag of ik een bak rijst weg mag werken.. Even snel een boterham naar binnen werken tussendoor is echter geen probleem, vandaar.

Gelijk na het trainen neem ik een shake met lean gain (B&F) en 2 gekookte eieren en ongeveer een uur later het avondeten.
Augurken heb ik geen problemen mee, vind ze juist lekker dus zal het inderdaad eens proberen!

En ik weet dat ik soms gewoon moet stouwen.. doe ik ook al wel maar op een gegeven moment lukt het echt niet meer.

In ieder geval bedankt voor de input!

Ach.. wat zou het die leraren uitmaken als jij zo nu en dan een flinke hap uit een bak neemt. Je kan gewoon zeggen dat je moet aankomen en dus veel moet eten. Veelal is eerlijk zijn de weg tot dingen juist wel mogen! ;) (eigen ervaring)

Dat valt best mee na je training. Ik pak na mijn training een banaan + shake + maaltijd met rijst kip en groente... dan ca 1,5 uur laten een flinke avondmaaltijd met rijst + groente en ca 200 gram vlees en als toetje nog een bak kwark (250 gr) met isolaat en zemelen. En 2 uur daarna begint mijn avond eetschema. :D
Het vele eten went echt. Ook vlak na het trainen.

Stouwen is lastig. Maar als je het geleidelijk opvoert went het snel.

andere makkelijke kcal bom is nootjes/pinda's. Gewoon in een zakje in je zak stoppen en steeds wat pakken.

Succes in ieder geval.

Terug
Naar boven