XXL Nutrition

Bulk schema eerste opzet: Tips??

Brainy

Novice
Waardering
0
Ik heb na lang rondkijken op dit forum voor mezelf dit eerste voedingsschema samengesteld. Ik ben op het moment 4 maanden bezig met trainen, weeg 80 kilo en mijn bf is ongeveer 14%. Ik wil meer massa krijgen met dit schema. In totaal komt het neer op 3190 kc met een k-e-v verhouding van 52-27-21.
Aangezien het gebaseerd is op een schema waarbij er 's avonds getrained wordt, maar ik altijd om 10 uur 's ochtends train, zou het misschien iets aangepast moeten worden. Heeft er iemand tips of opmerkingen?

Aanvullend: Ik train 4 keer per week met een splitschema

09:00
Melk 250ml
Brinta 150gr
Whey 22gr.
Krenten 50gr

11:30

Brood 3 sneetjes (100gr)
Tonijn 80gr
Melk 200ml
Banaan

13:00
Appel
Pinda’s 50gr (ongezouten)
Mandarijn 2 stuks

16:00
Brood 3 sneetjes (100gr)
Kipfilet 25gr
Kaas (30+) 50gr

17:30
Brood 3 sneetjes (100gr)
Tonijn 80gr

19:30
Avond eten bijvoorbeeld:
Schnitzel
Aardappelen 200gr
Broccoli 200gr

21:30
Magere kwark 250gr
Whey 22gr
Lijnzaadolie 0.5 eetlepel

ten eerste 150gr brinta in 250ml melk wordt steen vb 80 gram brinta in 500ml melk is net te doen (niet te dik) dus maak er 80 tot 100 grbrinta van in een halve liter melk. 1300uur zou ik brood met mager vleeswaar nemen kipfilet en prop ergens die andere 250gram kwark tussen

ten eerste 150gr brinta in 250ml melk wordt steen vb 80 gram brinta in 500ml melk is net te doen (niet te dik) dus maak er 80 tot 100 grbrinta van in een halve liter melk. 1300uur zou ik brood met mager vleeswaar nemen kipfilet en prop ergens die andere 250gram kwark tussen
of eieren op brood ook lekker en gezond

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie!

Als ik die pinda´s uit mijn schema weglaat om 13 uur en dat vervang door brood, dan komt mijn % vetten wel erg laag te liggen (nu haal ik ruim 1/3 van mijn vetten uit die pinda´s). Waar zou ik die vetten dan mee kunnen goedmaken? Kan dit bijvoorbeeld met visolietabletten waar ik anderen wel eens over hoor spreken? En hetzelfde geld eigenlijk voor die kwark, als ik die er bij invoeg, komt mijn k-e-v verhouding volgens mij helemaal scheef te liggen.

je moet niet te veel op die verhoudingen letten. heb je eetmeter ? want dan kun je precies zien wat en hoeveel je van wat binnenkrijgt.
en die noten kun je gewoon bij je brood eten .
vette vis is ook een goeie optie voor op brood haring (zure) of zalm of makreel

Ik denk dat het verstandiger is dat je de nadruk legt op 'langzame' koolhydraten zoals brood dan op de hoeveelheid vet.
Die schnitzel zou ik trouwens vervangen door vlees (rund/kip/kalkoen/vis) zonder paneermeel, zodat je kan zien waar het uit bestaat!
Scheelt ook weer een hoeveelheid -verzadigde- vetten.

Laatst bewerkt:
ik zou 50 30 20 verhouding nemen is wel meest toegepast

mag er niet wat meer brood bij ??
Zelf eet ik 16 plakken brood p/dag
en meer fruit (manderijn etc)
En groente of zeg ik dit niet goed .

Ik probeer alleen te helpen ;)
Grt .

Ik ben het met je eens Balboa.

om 19.30 kan je ook best wat kwark bij doen (250 mg) denk ik

(Broodje Stroop)
(Beetje Honing Door je kwark)
(Om 9 & 1300 uur nog wat plakke brood meepakke)

ik hoop dat je er wat aan hebt,
Greetz,

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het schema enigzins aangepast aan jullie opmerkingen en volgens mij zou het er dan uit moeten komen te zien als hieronder. Ik ga er maandag mee beginnen, dus ik ben benieuwd of het mijn resultaten zichtbaar verandert. Ik zag trouwens in een van de reply's de opmerking dat ik het aantal verzadigde vetten terug zou brengen door de schnitzel uit het schema te vervangen. Zijn de olieen uit lijnzaadolie wel onverzadigd, en dus goed?

09:00
Melk 250ml
Brinta 80gr
Whey 22gr.
Krenten 50gr
Brood 2 sneetjes (75gr)
Stroop

11:30
Brood 3 sneetjes (100gr)
Tonijn 80gr
Melk 200ml
Banaan

13:00
Appel
Brood 2 sneetjes (75gr)
kipfilet 25gr
Mandarijn 2 stuks

16:00
Brood 3 sneetjes (100gr)
Kipfilet 25gr
Kaas (30+) 50gr

17:30
Brood 3 sneetjes (100gr)
Tonijn 80gr
magere kwark 250gr
Honing 1 el

19:30
Avond eten bijvoorbeeld:
Kipfilet
Aardappelen 200gr
Broccoli 200gr

21:30
Magere kwark 250gr
Whey 22gr
Lijnzaadolie 1 eetlepel

Jah lijn zaad olie zijn onverzadigde vetten zover ik weet en die zijn 100% ckr goed voor je succes ermee

Zolang je geen spijsverteringsklachten krijgt kan je op deze manier je voeding nemen.
Ik zou echter kiezen voor 3 grote maaltijden (ontbijt,lunch,diner) met tussendoor lichtverteerbaar voedsel, shake, kwark, yoghurt, fruit.
Het duurt ongeveer 3-4 uur voordat je eten de maag is gepasseerd, dus iedere keer eten (bv brood) is een belasting voor je maag/darmstelsel.
Beter in één keer 6 boterhammen dan 2x 3 met een pauze van 2 uur.

trouwens als je niet zoveel wil eten om je eiwitten binnen te krijgen kan je in de natuurwinkel ook gewoon een pot met eiwitpoederkope dan kan je dat wel in de blender doen..
het is wel handig..

greetz. jochem

Terug
Naar boven