AndroidHealthClinic

Bulk Schema

Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal.

Ik ben sinds een half jaar verslaafd geworden aan fitness en hier erg fanatiek in geworden. Mijn grootste informatiebron is het internet en ook dit forum vandaar dat ik ook hier graag mijn vragen wou stellen.

Met behulp van het programma MyFitnessPal probeer ik aan te komen wat tot nu toe aardig lukt, maar ik zou graag droger aan willen komen. Daarnaast vroeg ik me af of iemand anders nog tips of aanmerkingen heeft op mijn voedingsschema.

Ik eet elke dag rond de 3200-3300 kcal 50% K 30% V en 20% E oftewel 400gr K 107 gr V en 160 gr E.

Dit is mijn voedingsschema;

Ontbijt
Creatine+250ml versgeperste sinaasappelsap
40 gr Brinta + 250 ml halfvolle melk calcium plus + 30 gr Cashew of amandelen
Banaan
Snelle Jelle kruidkoek + 5 gr roomboter
Multivitamine pil + visolie pil

Lunch
Ik eet mijn lunch niet op vaste tijden, wanneer ik trek heb eet ik wat of wanneer ik al 1.5 uur niet meer gegeten heb.
8 spelt boterhammen
6 belegd met pindakaas
2 met kipfilet of ei.

Dit hierboven dus niet allemaal in een keer maar verspreid over de dag, half uur voor mijn workout twee boterhammen met pindakaas.

Na het trainen

Avondeten
75 gr basmati rijst
150 gr kip
100 gr broccoli

Rond 10 uur
500 gr kwark + 30 gr Whey Perfection

Mijn natrium is erg hoog doordat ik zoveel pindakaas eet, die van B&F is laag in natrium maar vind ik niks dus ook hier graag advies over.

Als laatste vraag ik me af hoe ik mijn vetpercentage kan verlagen, terwijl ik dit schema ongeveer blijf aanhouden en wel aan blijf komen.

Veel vragen van mij en ik hoop vele nuttige antwoorden van jullie, ik ben benieuwd.

Nette macro's (e/kh/v).

Advies over natrium kan ik je niet geven, anders dan dat ik denk dat dat wel meevalt bij jou gezien je voeding; zoveel pindakaas is het helemaal niet.

"Drogere" massa win je door een minder hoog kcal overschot aan te houden. Je komt dan dus minder snel aan, maar een kleiner deel daarvan is vetmassa. 1-2kg massa per maand is redelijk, waar je bij 1kg uiteraard minder vetmassa wint, dus gewoon de weegschaal in de gaten houden of kijken hoe je gewicht is veranderd de afgelopen tijd. Kijk daarbij naar je kcal inname en wat je vet percentage ongeveer heeft gedaan.

Vetpercentage verlagen en tegelijkertijd aan blijven komen in gewicht zonder toevoeging van chemische ondersteuning ga je het lastig krijgen. Als dat zou kunnen zou niemand meer bulken en cutten

Ik zit aan 2400kcal op 300gr carbs 180gram eiwitten en 55gr vetten om te beginnen met cutten.
Dus jou schema is goed... ik zou je pindakaas wegpakken en zet er cottagechees op... of maak u een omelet vr tussen de boterhammen bereidt met notenolie voor meer vette....

---------- Toegevoegd om 04:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 04:46 ----------

Jou schema is om massa aante maken... bulken.. ! Zo ga je nooit afvallen als je weet dat een man gemiddeld op 2300 kcal zit op ondeehoud toch? :-)

• Topic Starter Topic Starter
Thx Vince voor je snelle reactie!

Ik pak pindakaas doordat dit makkelijke calorieën zijn, daarnaast zit ik altijd een aantal gram boven mijn eiwit doel van 160 gram, vandaar dat eieren ipv pindakaas niet echt een optie is.

Off-topic: Heeft iemand toevallig een linkje van alle macro's wat er gebeurt met je lichaam bij een eventueel tekort/overschot?

Thx Vince voor je snelle reactie!

Ik pak pindakaas doordat dit makkelijke calorieën zijn, daarnaast zit ik altijd een aantal gram boven mijn eiwit doel van 160 gram, vandaar dat eieren ipv pindakaas niet echt een optie is.

Off-topic: Heeft iemand toevallig een linkje van alle macro's wat er gebeurt met je lichaam bij een eventueel tekort/overschot?

Meer dan 160 gr eiwit op een dag is niet erg hoor; die richtlijn van 2gr/kg is ook discutabel, sommigen zweren bij bijvoorbeeld 2,5gr/kg. Volgens mij worden eiwitten bij een overschot omgezet naar glucose (correct me if I'm wrong). Het belangrijkste blijft gewoon je kcal totaal en zorgen dat je genoeg eiwit binnenkrijgt, wat vetten voor je hormonale huishouding en de rest opvullen met kh (tijdens bulken iig)

Easy kcals uit bijv pindakaas is niks mis mee, zolang je zorgt dat je ook genoeg micro's binnenkrijgt uit groente/fruit

Terug
Naar boven