Fitness Seller

bulken + cardio = ok?

drerriee

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
66kg
hey hey,

ik ben van plan om een zot bulk schema te volgen, nu had ik de vraag of het mogelijk is dit te combineren met cardio? omdat ik door dit bulken waarschijnlijk vetter zal worden en wil ik graag droog blijven en buikspieren behouden.

kunnen jullie me enkele tips geven hoe ik best te werk ga aub

alvast bedankt :)

Spiermassa gainen en tegelijkertijd vet afvallen is niet mogelijk. Als je droog wil gainen zou ik geen "zot bulkschema" gaan volgen, maar een kcal of 400 boven je behoefte eten. Op die manier voorkom je dat je veel vet aanzet.

Totaal zinloos dit. Als je cardio erbij doet moet je ook weer meer gaan eten. Volgens mij is cardio meer iets voor de cut.

cleanbulk :)

Lijkt mij een goed idee om cardio te blijven doen om een beetje van je toenemende vetreserves te gebruiken en conditie op peil te houden zodat je later voor je cut niet eerst weken/maanden je cardio weer op niveau moet zien te krijgen.

IMO is het beter om meer te eten en meer te bewegen dan andersom. Als je niet teveel vet aan wilt zetten in de bulk zou ik wat cardio toevoegen. Je moet wel zorgen dat je iets boven je onderhoud uit komt, anders wordt het moeilijk spier aan zetten.

Ik had ook begrepen (weet niet precies waar ik dat gelezen heb) dat cardio in de bulk ook bijdraagt aan het principe dat je je lichaam gewend laat zijn aan het aanspreken van vetvoorraden. Dit komt dan weer ten goede in cut. Wat hier precies van waar is weet ik ook niet, maar ik wil het je niet onthouden.

Naar mijn mening is het 't beste om gewoon een cleanbulk te volgen, daarna te cutten met cardio erbij. Cardio is toch zo'n lage intensiteit dat je 't qua conditie wel aan zult kunnen.

Een zotte bulk, zoals je het zelf aangeeft = vet aanzetten/ geen cardio.

Je stats zijn op het moment niet compleet. Je weegt 66 kg. Stel dat je 10% vet hebt, laat die cardio dan maar voor wat het is. Ben je echter skinnyfat, ja, doe dan maar een kwartiertje lichte cardio na je KT (wel een wheyshake na je KT, voordat je aan het cardioonderdeel begint).

Terug
Naar boven