AndroidHealthClinic

bulkschema, advies graag

Wouter040

Cool Novice
Waardering
2
Dag dbb'ers,
Ik heb een voedingsschemagemaakt dat ik goed in tupperware bakjes mee kan nemen naar het werk.
Drie keer per dag voeg ik een omega-3 tablet toe aan een maaltijd (in de ochtend en twee verspreid over de avond).
Direct na het trainen neem ik twee bcaa tabletten in. Dit is ook wanneer ik de druivensuiker naar binnen werk, ik neem deze altijd mee.
Ik heb een schema voor op trainingsdagen en rustdagen, kunnen jullie kijken of er iets belangrijks ontbreekt of dat ik misschien iets aan kan passen? Laat me ajb wel even weten waarom ik het aan kan passen zodat ik later ook nog iets aan die kennis heb ;)
Als je vindt dat mijn schema er prima uit ziet hoor ik het ook graag!

Misschien heb je nog iets aan mijn stats:
20 jaar
82kg
14-15% bf

b.v.d.!

Bijlagen

Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit!
Persoonlijk vind ik dat per maaltijd best een heel blikje tonijn mag.
Daarnaast zou ik aanraden bcaa in poedervorm te kopen ipv tabletten, stukken voordeliger en je kan het zo mengen met de dextrose. dan zou ik 5gram voor en 5gram na de training nemen.

Zeker mooi schema , goed uitgewerkt ! veel moeite in gestoken

+ karma

alleen ik zou persoonlijk minder olijfolie nemen. omdat je naar mijn mening al best veel van de nootjes binnen krijgt.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties!
ik heb even gekeken naar bcaa in poedervorm scheelt wel erg veel zeg, zal wanneer de pillen op zijn even kijken bij de reviews zal weinig schelen in kwaliteit.
olijfolie is inderdaad wel veel, ik zal even kijken wat dit schema met mn vet % doet als ik boven de 15% kom weet ik waar ik moet schrappen

Keurig schema, zo op het eerste gezicht ziet het er erg uitwerkt uit. Alleen waarom witbrood met bosbessen jam als post workout maaltijd?

Post workout zou ik kiezen voor rijst (zilvervlies of basmati) met tonijn (heel blikje) en wat eieren. Daarmee krijg je de beste kwaliteit eiwitten, en koolhydraten binnen om goed te herstellen. Witbrood en bosbessen jam veroorzaken namelijk een veel grotere insulinerespons dan rijst. En ruim na je training wil je geen grote insulinerespons meer.

Verders ziet het er wel oké uit :thumbs:

bedankt voor de reacties!
ik heb even gekeken naar bcaa in poedervorm scheelt wel erg veel zeg, zal wanneer de pillen op zijn even kijken bij de reviews zal weinig schelen in kwaliteit.

Poedervorm is voor veel producten nog beter van kwaliteit, in ieder geval is het nooit minder

olijfolie is inderdaad wel veel, ik zal even kijken wat dit schema met mn vet % doet als ik boven de 15% kom weet ik waar ik moet schrappen

Je word niet vet van vet, je word vet van veels te veel. Anders zou iedereen die het ketogeen dieet volgt dus gigantisch in vet aankomen?

Je neemt pas teveel olijfolie als het niet meer in je schema past, eerder niet.

Laatst bewerkt:
Keurig schema, zo op het eerste gezicht ziet het er erg uitwerkt uit. Alleen waarom witbrood met bosbessen jam als post workout maaltijd?

Post workout zou ik kiezen voor rijst (zilvervlies of basmati) met tonijn (heel blikje) en wat eieren. Daarmee krijg je de beste kwaliteit eiwitten, en koolhydraten binnen om goed te herstellen. Witbrood en bosbessen jam veroorzaken namelijk een veel grotere insulinerespons dan rijst. En ruim na je training wil je geen grote insulinerespons meer.

Verders ziet het er wel oké uit :thumbs:

post workout snelle koolhydraten om snel mn insuline op pijl te brengen, misschien de kh bron in de tweede portie na mn training aanpassen en daar dierlijke proteine aan toevoegen?

Ziet er goed uit, je kan nog wel laat in de avond een shake nemen met langzame eiwitten om de nacht goed door te komen :)

post workout snelle koolhydraten om snel mn insuline op pijl te brengen, misschien de kh bron in de tweede portie na mn training aanpassen en daar dierlijke proteine aan toevoegen?

Dacht je dat je dat niet al deed met die dextrose?

De maaltijd die je c.a. een uurtje ná je training neemt bevat beter complexe kh's met een lage GI en dierlijke eiwitten.

20.30 20 gram Druivensuiker 0,00 20,00 0,00 80,00
3 stuks Wit brood 9,75 47,25 3,68 261,08
30 gram Whey-pro 24,50 2,10 2,00 124,40
beetje Bosbessenjam 0,05 9,00 0,00 36,20
34,30 78,35 5,68 501,68
21.30 1 stuk Komkommer 1,20 4,40 0,00 22,40
250 gram Wortels 2,50 13,00 0,50 66,50
3 stuks Wit brood 6,50 31,50 2,50 174,50
beetje Bosbessenjam 0,05 9,00 0,00 36,20
30 gram Pinda's 7,80 3,40 15,60 185,20
18,05 61,30 18,60 484,80
22.45 150 gram Kipfilet 34,20 0,00 1,90 153,90
30 gram Pinda's 7,80 3,40 15,60 185,20
42,00 3,40 17,50 339,10

misschien brood vervangen door volkoren of iets minder brood direct na de training en iets meer dextrose? weet niet of 20gr genoeg is.

om 21:30 kan ik de kip naar binnen werken en dan om 22:45 een caseïne shake nemen ipv kip. op deze manier krijg ik wel erg veel eiwitten in binnen in korte tijd.

wat vinden je hier van?

Direct na je training heeft vaste voeding geen zin. Op dat moment is je lichaam zo druk met allerlei hormonen dat voeding allerhande processen verstoord. Wacht met vaste voeding tot een uur na je training.. direct na je training enkel dextrose (20-30 gram) en whey.

Direct na je training heeft vaste voeding geen zin. Op dat moment is je lichaam zo druk met allerlei hormonen dat voeding allerhande processen verstoord. Wacht met vaste voeding tot een uur na je training.. direct na je training enkel dextrose (20-30 gram) en whey.

ok top, thanks!

ik heb hier nog even over na gedacht en kom wel erg laag in kcal te zitten als ik direct na het trainen alleen 30gr druivensuiker neem.
het wordt nu een beetje vaag wat ik moet doen tijdens het bulken.
hier een opzetje:
PWO: 30gr druivensuiker, 30gr whey, 2 bcaa tabs (heb nog geen poeder)
uur erna: halve bak kwark, half blikje ananas, 2x volkoren brood, zelfde groente als eerst, 30gr prinda's
voor het slapen: 30gr pinda's, kipfilet

hiermee kom ik op zo'n 30gr koolhydraten direct na de training en een uur hierna op 70gr.
is er een manier om efficiënt nog meer koolhydraten naar binnen te werken in deze tijd? zonder dat ik in mn slaap een buikje creëer.
en kan ik misschien de maaltijd een uur na mijn training iets naar voren schuiven om dit al te voorkomen? misschien een half uur na de training of drie kwartier?
en voldoet kwark als een vaste maaltijd na de training?

Hoe zit het nu met die eiwitten ???

Dat is toch MAX 2 a 3 keer je vet vrije massa? Ik zie bijna in ieder schema erg veel eiwitten zitten. (veel) meer dan 2 a 3 keer de vetvrije massa. Dat heeft toch geen zin die teveel ingenomen eiwitten?

Hoe zit het nu met die eiwitten ???

Dat is toch MAX 2 a 3 keer je vet vrije massa? Ik zie bijna in ieder schema erg veel eiwitten zitten. (veel) meer dan 2 a 3 keer de vetvrije massa. Dat heeft toch geen zin die teveel ingenomen eiwitten?

ik neem liever het zekere voor het onzekere.
ik wil ook zeker zijn dat ik genoeg dierlijke eiwitten binnen krijg.

Terug
Naar boven