AndroidHealthClinic

Shocking News Buspassagier onthoofd met rambo-mes

Bezoekers in dit topic

Rambo mes... dus er zat een kompas in met naald en draad?
 
Altijd makkelijker gezegd dan gedaan, ingrijpen.. Een zwaaiende machete blijf ik het liefst een heel eind bij uit de buurt.

En je jas uitdoen en over de messenzwaaier gooien :D Misschien als de aanvaller een dwerg is? En je jas maat XXXXL?
:roflol: idd tis ook meer op het moment je doet wel iets of niks... ( ben zelf 3x geprikt ) 2x merkte het niet adreline en 1 x deed pijn maar tis denk puur reageren en adreline...
 
Al drie keer gestoken? Dan ga je toch met verkeerde mensen om gast :p
 
Ook al zou het in de meeste gevallen wel kunnen lukken met meerdere mensen, je hebt toch een klein risico om te sterven en dat is gebaseerd op onvoorspelbare factoren (gaan anderen je helpen, hoe vlot is de aanvaller). Als je zo met je leven speelt dat noem ik wel vrij gek ja. Ik wil gewoon rationeel zeggen dat ik een x% risico om te sterven niet zal nemen tegenover de evt. voordelen van heldendom.

Daarnaast ben ik benieuwd of je er in het echt ook zo over denkt, de angst zal je al heel gauw op andere gedachten zetten en voor zo'n weddenschap durf ik eerder mijn leven op in te zetten :p
Dat valt toch mee. Hij zit zijn slachtoffer te steken, dus je hebt al het voordeel van de verrassing want hij let niet goed op wat er in zijn omgeving gebeurd.


ja maar jouw jas is maat xxl en van zwaar leer, dan heb je nog een klein kansje. Als ik mijn jasje over hem heen gooi dan is hij nog gewoon in staat met zo'n mes me te fileren. En mocht je mensen mobiliseren.. je moet er nog steeds vanuit gaan dat je frontaal tegenover hem staat, want je komt van voorin de bus terwijl hij achterin zit.
Maat en soort boeit niet zo, het gaat erover dat je het onder controle krijgt en je jezelf ondertussen ff kan afschermen van het mes. Dat lijkt me nou niet zo moeilijk, tenzij je te maken hebt met een beer van een vent. Maar dat zijn die psycho's meestal niet.

Als je met 37 man 1 man met een mes niet de baas kan dan vraag ik me af of het een bus vol bejaarden was of gewoon complete egoïsten/lafaards. Ik denk het laatste.
 
ik zou het zeker gefilmd hebben en als ie mij richting op kwam gaan rennen voor mijn leven
 
:roflol: idd tis ook meer op het moment je doet wel iets of niks... ( ben zelf 3x geprikt ) 2x merkte het niet adreline en 1 x deed pijn maar tis denk puur reageren en adreline...

3 keer gestoken al? Damn, woon je in Rotterdam ofzo
edit; Ik zie DenHaag
 
Ik ken dit bizar verhaal ook, holy shit, wat een pech voor die jongen! In het openbaar vervoer ben ik altijd alert, ik doe nooit mijn ogen dicht en luister niet naar muziek. Ik hou niet van verrassingen.

Maat en soort boeit niet zo, het gaat erover dat je het onder controle krijgt en je jezelf ondertussen ff kan afschermen van het mes. Dat lijkt me nou niet zo moeilijk, tenzij je te maken hebt met een beer van een vent. Maar dat zijn die psycho's meestal niet.

En wat als iedereen de bus uitrent uit paniek en jij blijft alleen over, zou je dan ook naar achteren lopen/rennen om die psychopaat (met huge mes) proberen te overmeesteren?
Size doesn't matter in dit geval, elke junk of ecto met zo'n mes is een bedreiging en kan jouw ook verwonden. En je zou maar geen jas bij je hebben...

Jup Den Haag 1x klein mesje in de arm 1x schroevendraaier in me arm en 1x mes in me been maar ken overal gebeuren maat ;)

Je hebt echt geluk dat je niet geraakt bent op vitale plekken dude. ****ing geluk. 3x is niet niks. Ik ken Den Haag heel goed, ik ben daar opgegroeid. Ik heb er meer dan 10 jaar gewoond (bij Moerwijk en Mient). Misschien wel de gezelligste stad van Nederland, en je bent zo in Scheveningen. Maar ik zou daar nu niet meer willen wonen, voor mij te druk. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ken dit bizar verhaal ook, holy shit, wat een pech voor die jongen! In het openbaar vervoer ben ik altijd alert, ik doe nooit mijn ogen dicht en luister niet naar muziek. Ik hou niet van verrassingen.



Je hebt echt geluk dat je niet geraakt bent op vitale plekken dude. ****ing geluk. 3x is niet niks. Ik ken Den Haag heel goed, ik ben daar opgegroeid. Ik heb er meer dan 10 jaar gewoond (bij Moerwijk en Mient). Misschien wel de gezelligste stad van Nederland, en je bent zo in Scheveningen. Maar ik zou daar nu niet meer willen wonen, voor mij te druk. ;)

Kheb zeker geluk gehad en daar ben ik me ook van bewust kom zelf uit de schilderswijk/ transvaal, maar zit nu lekker in mariahoeve veel rustiger dan centrum :)
 
Ren snel naar buiten, pak het eerste beste stuk ijzer en slinger dat tegen zijn hoofd aan :), dan piept ie wel even schat ik.
Is iig een optie.. ik weet eigenlijk niet wat ik in zo'n situatie had gedaan, heb dan ook gelukkig nooit in zo'n situatie gezeten.

*afkloppen*
 
Ik wil gewoon rationeel zeggen dat ik een x% risico om te sterven niet zal nemen tegenover de evt. voordelen van heldendom.

wtf!

alsof heldendom een doel is ??? je medemens redden daar gaat het om. helden willen doorgaans geen held zijn maar doen het juiste op een cruciaal moment. een wannabee hero is iemand die om faam zijn daden uitvergroot maar dat maakt hem iemand met een soort van grootsheidswaanzin!

de motivatie om toch risico te nemen is simpel, je zou dat ook willen als jij slachtoffer bent. daarom geef ik een gevonden portemonnee ook terug aangezien ik ook wel eens mijn geld via een eerlijke vinder teruggekregen heb. dat doe ik toch ook niet vanwege de eeuwige dankbaarheid/beloning die ik zou krijgen als ik zo eerlijk ben terug te geven wat niet van mij is.

ben verder bang dat ik pas rationeel zou denken na afloop, handelen is een instinct.

---------- Post toegevoegd Tue 29 Nov 2011 om 08:55 ----------

rambo mes... Dus er zat een kompas in met naald en draad?

:d
 
Laatst bewerkt:
"De circa 37 passagiers én de buschauffeur deden niets meer dan in paniek de straat opvluchten."


Wat een ****ing debiel k*tvolk. Elk 3 maanden celstraf wegens het niet helpen van iemand in nood.
+1

Blijf me telkens weer verbazen ook als er iemand op straat in mekaar getrapt wordt,
laten we allemaal maar gewoon omheen lopen ...
 
wtf!

alsof heldendom een doel is ??? je medemens redden daar gaat het om. helden willen doorgaans geen held zijn maar doen het juiste op een cruciaal moment. een wannabee hero is iemand die om faam zijn daden uitvergroot maar dat maakt hem iemand met een soort van grootsheidswaanzin!

de motivatie om toch risico te nemen is simpel, je zou dat ook willen als jij slachtoffer bent. daarom geef ik een gevonden portemonnee ook terug aangezien ik ook wel eens mijn geld via een eerlijke vinder teruggekregen heb. dat doe ik toch ook niet vanwege de eeuwige dankbaarheid/beloning die ik zou krijgen als ik zo eerlijk ben terug te geven wat niet van mij is.

ben verder bang dat ik pas rationeel zou denken na afloop, handelen is een instinct.

---------- Post toegevoegd Tue 29 Nov 2011 om 08:55 ----------



:d

Maar we zitten het hier toch op een forum te bediscussieren of niet :p ... wat het beste ZOU zijn.
De instinctieve reactie is die ik in de 2de alinea beschreef en die wordt gewoon geleid door angst.
Wat je zegt zit overigens zeker wat in. En zo denk ik ook wel maar tot op zekere hoogte (dat ik iig niet gekke risico's ga nemen).
 
Crazy shit.

Iemand met een pistool had hem makkelijk en zonder groot risico kunnen stoppen.
 
ik heb ´vrienden´die niet eens joinen als er een knokpartij uitbreekt. Ik denk dat je helemaal niet hoeft te rekenen dat wild vreemde omstanders je gaan helpen als er een massacre aan de gang is.
 
Denk dat ik ook niet veel zou doen, of het slachtoffer moet een bekende van me zijn.
 
Crazy shit.

Iemand met een pistool had hem makkelijk en zonder groot risico kunnen stoppen.

En dan zelf 9 maanden krijgen? Oke 6 met voorwaardelijk :p

---------- Post toegevoegd Wed 30 Nov 2011 om 01:12 ----------

ik heb ´vrienden´die niet eens joinen als er een knokpartij uitbreekt. Ik denk dat je helemaal niet hoeft te rekenen dat wild vreemde omstanders je gaan helpen als er een massacre aan de gang is.

Lekkere vrienden heb jij :s
 
ik heb ´vrienden´die niet eens joinen als er een knokpartij uitbreekt. Ik denk dat je helemaal niet hoeft te rekenen dat wild vreemde omstanders je gaan helpen als er een massacre aan de gang is.
Ik dacht net ook aan een onderzoek dat gedaan is... als mensen in groep zijn hebben ze minder neiging om anderen te helpen dan wanneer ze alleen zijn. Verklaring is dat als je alleen bent, je je meer verantwoordelijk voelt, terwijl in groep je meer met het idee zit 'iemand anders zal het wel doen'.
 
ik heb ´vrienden´die niet eens joinen als er een knokpartij uitbreekt. Ik denk dat je helemaal niet hoeft te rekenen dat wild vreemde omstanders je gaan helpen als er een massacre aan de gang is.

Ik dacht net ook aan een onderzoek dat gedaan is... als mensen in groep zijn hebben ze minder neiging om anderen te helpen dan wanneer ze alleen zijn. Verklaring is dat als je alleen bent, je je meer verantwoordelijk voelt, terwijl in groep je meer met het idee zit 'iemand anders zal het wel doen'.

Psychologisch met je eens maar keur het nogsteeds af :p
 
Doet me denken aan de film 'American Psycho'.
 
Back
Naar boven