AndroidHealthClinic

Calm's logje - na 15 maanden training

calm

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
105kg
Vetpercentage
18%
Dag allemaal, even voorstellen. Mijn (nick)name is Calm, ik ben 21 en ik train nu ongeveer 15 maanden, waarvan de laatste 10 maanden een stuk serieuzer omdat ik de sport fitness/BB veel meer ben gaan waarderen. Gebruik meestal het woord fitness omdat andere mensen je meteen veroordelen als je zegt dat je aan BB doet.

Voor de rest, ik weeg nu een goede 100 kilo en ik ben 1.89 lang. BF zal rond de 18% zijn. Ik zit nu in week 7 van een 10 weken lang bulkschema. Aan het begin woog ik 94 kilo. Dus 6 kilo gepakt in de eerste 6 weken, wat best veel lijkt nu ik het opschrijf. Over 3,5 weken dus 5 weken cutten met veel cardio. Tegen die tijd post ik dat schema ook, wat uiteraard allang klaarligt.

Ik zal hier wekelijks even kijken en posten om voor mezelf en voor anderen een beetje de vooruitgang te zien. Hieronder vind je verder: stats van enkele oefeningen, mijn huidige trainingsschema, mijn voeding. Om meteen even over supplementen te beginnen: ik maak de laatste pot NO creatine op en ik kom toch tot de conclusie dat dit de laatste pot was, aangezien het volgens mij nauwelijks effect heeft. Verder wil ik binnenkort weer een isolaat erbij pakken maar die krengen zijn duur.

Adviezen zijn altijd welkom, zeuren graag ergens anders.

Samenvatting:

Name: Calm
Lengte: 1.89
Gewicht: 100 kilo
Dumbbell press: week 1: 26,26,28 week 6: 32,32,32 (zwaarder is er niet)
Preacher curl incl bar: week 1: 30,30,30 week 6: 40,50,50
Deadlift: 40-60, omdat ik mn rug niet wil vernken
Legpress: 260,260,260 (3 x 15)
Squat: week 1: 30,40,50 Week 6: 80,90,100,100 (12x 10x 8x 6x)
Smithpress: week 1: 40 week 6: 70
Benchpress: week 1: 70 week 6: 90, 100, 100 (8-6-2) (afgelopen keer)

Voeding:

2800kcal (k)620 (E)223 (V)95,5 zonder whey
3400kcal (k)622 (E)355 (V)96,1 incl whey isolaat

Schema: 4 keer/week

Dag 1 Pectoralis Major, Biceps brachii Dag 3 Lats, Lower back, Traps

1) Dumbbell press 4 x to failure 1) Pull op 3 x to failure
2) Decline flyers 3 x 8-12 2) Sitting back row 3 x to failure
3) Sitting chest press 3 x to failure 3) Sitting cable pull down 3 x to f
4) Kneeling pullover 3 x to failure 4) Swings 4 x 8-10
5) Dumbbell hammer curl 3 x 8-10 5) Romanian Deadlift 3 x 8-10
6) Sitting preacher curls 4 x drop sets 6) Cable pull 3 x 10-12

Dag 2 Gluteus, Quadriceps, Hamstrings, Calves Dag 4 Deltoids, Triceps Brachii

1) Leg press 3 x 10-15 1) Smith press 3 x to failure
2) Sitting Leg Raise 3 x 10-15 2) Front raise 3 x drop sets
3) Lynches 3 x 10-15 (squat met 1 b achter) 3) Dumbbell shoulder press 3 x 8-10
4) Calve toe raises 3 x to failure 4) Shrugs 3 x to failure
5) Sitting Calve press 3 x to failure 5) Dips 4 x to failure
6) Rope pulley 3 x drop sets
7) Sitting triceps pushdown 3 x drop sets

Dag 3 Lats, Lower back, Traps

1) Pull op 3 x to failure
2) Sitting back row 3 x to failure
3) Sitting cable pull down 3 x to f
4) Swings 4 x 8-10
5) Romanian Deadlift 3 x 8-10
6) Cable pull 3 x 10-12

Dag 4 Deltoids, Triceps Brachii

1) Smith press 3 x to failure
2) Front raise 3 x drop sets
3) Dumbbell shoulder press 3 x 8-10
4) Shrugs 3 x to failure
5) Dips 4 x to failure
6) Rope pulley 3 x drop sets
7) Sitting triceps pushdown 3 x drop sets

Succes! Waarom ga je niet zwaarder deadliften? Rugklachten?

waarom denk je dat je je rug verdoet met deadliften?

• Topic Starter Topic Starter
ik lees ook hier dat je met deadliften moet oppassen. ik bouw rustig op en heb geen zin om straks met rugproblemen te zitten. Daarbij probeer ik me te focussen op een goede uitvoering. en natuurlijk ga ik op den duur wel zwaarder, maar met deadliften ben ik voorzichtig. de andere rugoefeningen ga ik wel zo zwaar als lukt.

oww op die manier, ik dacht dat je altijd zo laag wilde blijven in gewicht voor je deads;)

Intussen squat naar 120 8 reps, en bench naar 110 2 sets 4 reps. Squatten ga ik makkelijk hoger komen. Bench is echt pittig. Vandaag weer even rug pakken, en wat biceps erbij.

jeej incline bench 100 kg :D:D 2 setjes x 8 :D:D zelfde gewicht nog, alleen meer def, wel wat vet teveel maarja daar ga ik me nu nog niet druk om maken..

van 23 maart naar vandaag.:roflol:

Maar netjes hoor.:)

haha ja ik lees vooral, maargoed in alle oefeningen sterker geworden. wil het helaas zo zijn dat ik geen zwaardere dumbbells heb dan 32kg. ik kom nog altijd van 84 kilo af toen ik begon met trainen. Harde groei is ver te zoeken maar ik heb gelukkig geen tijdslimiet om het geliefde fysiek te krijgen..

Geef gewoon even je mening.

Ik train 3 jaar. Begin 84kg. Op een gegeven moment 102kg. Nu 96kg. Lengte 1.89. Ik train hard, efficient en veel. Voeding goed. Sups: whey pro. Toch zit ik vast: gewichtafname, lichte krachttoename, massa weinig verschil voor zover ik het zie. Nu jullie mening. Mocht je dit lezen en ervaring hebben met test, last van stemmingswisselingen gehad? 0% kuurervaring overigens.

Tijd om door te gaan met trainen, eten, slapen, sups?
Tijd voor winny only?
Tijd voor test e 500mg ew 10 weken + winny?

Geef gewoon even je mening.

Ik train 3 jaar. Begin 84kg. Op een gegeven moment 102kg. Nu 96kg. Lengte 1.89. Ik train hard, efficient en veel. Voeding goed. Sups: whey pro. Toch zit ik vast: gewichtafname, lichte krachttoename, massa weinig verschil voor zover ik het zie. Nu jullie mening. Mocht je dit lezen en ervaring hebben met test, last van stemmingswisselingen gehad? 0% kuurervaring overigens.

Tijd om door te gaan met trainen, eten, slapen, sups?
Tijd voor winny only?
Tijd voor test e 500mg ew 10 weken + winny?

Misschien train je wel te hard en te veel? Eens goed kijken naar je trainingschema? Wat meer afwisselen misschien. Ik persoonlijk zou niet te snel naar de anabolen grijpen. Naturel kan je er nog zoveel uit halen.

Terug
Naar boven