Fitness Seller

Carb cycle dieet, heeft iemand er wat op aan te merken?

kwarko

Competitive Bodybuilder
Waardering
200
Lengte
1m78
Massa
88kg
Vetpercentage
13%
Vanaf morgen begin ik met mn Carb cycle, de week planning ziet er als volgt uit.

Ma: high carb dag (Heavy training)
Di: low carb; 700-1000 kcal's minder dan een high carb dag
Wo: high carb dag (Medium training)
Do: moderate carb 350-500 kcal's minder dan een high carb dag
Vr: moderate carb 350-500 kcal's minder dan een high carb dag (Light training)
Za: low carb; 700-1000 kcal's minder dan een high carb dag
Zo: low carb; 700-1000 kcal's minder dan een high carb dag

En mn High carb schema:

Maaltijd 1, carbs, proteinmeal
40gr whey
120gr brinta
1banaan

Maaltijd 2, carbs, protein and green veggies
100gr kipfilet
70gr spaghetti
100gr wortelen

Maaltijd 3, protein, fat and green veggies
150gr tonijn
45gr cashewnoten
200gr komkommer

Maaltijd 4, protein, fat and green veggies
4 eieren
100gr wortelen of brocolli
45gr cashewnoten

Maaltijd 5, (pre workout, around 18:00) (post, workout)
40gr whey

100gr kipfilet
60gr spaghetti

Maaltijd 6, protein
300gr kwark

En mn moderate carb schema:

40gr whey
60gr brinta

Maaltijd 2, protein and green veggies
100gr kipfilet
100gr wortelen

150gr tonijn
45gr cashewnoten
200gr komkommer

4 eieren
45gr cashewnoten

40gr whey

100gr kipfilet
60gr spaghetti ( op off dagen gaat dextrose en spaghetti naar maaltijd2)

Maaltijd 6, protein
500gr kwark

En mn low carb dagen:

Maaltijd 1, proteinmeal
40gr whey

Maaltijd 2, protein and green veggies
100gr kipfilet
100gr wortelen

150gr tonijn
40gr cashewnoten
200gr komkommer

4 eieren + 3 ei eiwiten
40gr cashewnoten

Maaltijd 5, protein
150gr pangasiusfilet

Maaltijd 6, protein
500gr kwark

En de verhoudingen:

High carb day
Kcals: 3082
Eiw: 239gr.
Kh: 301gr.
Vet: 103gr.

Moderate carb intake
Kcals: 2530
Eiw: 226gr.
Kh: 183gr.
Vet: 99gr.

Low carb intake
Kcals: 2002
Eiw: 227gr.
Kh: 56gr.
Vet: 97gr.

Wat denken jullie ervan? Ik heb er goed over nagedacht, ik hoop dat iemand nog wat tips of advies heeft?:)

Laatst bewerkt:
Green vedgies en je eet wortelen? dat is orange!

Verder een goed schema man respect voor zoveel groenten eten ik walg drvan:P

Ik wil dit misschien ook gaan doen, carb cycling. Handig om even te zien hoe jij dit vertaalt hebt naar een voedingsschema. Ziet er professioneel uit. Die low-carb dagen lijken me alleen wel moeilijk vol te houden.. de enige carbs die je dan binnenkrijgt zijn uit de veggies. Ben benieuwd of dat carb cycling echt zo goed werkt als ze zeggen.

Persoonlijk zou ik ook wat fruit in je voedingsschema zetten, bijv. als post- of pre-workout. Verder geen tips haha, heb je ook niet nodig denk ik!

ik heb dit schema gemaakt a.d.h.v. het Ultimate Diet 2.0 waarbij je ook carb cycles doet.

staat wel een beetje ingesteld op cutten ipv bulken.

Bijlagen

Ik vind een marge van 1/3 op je voedingsschema best veel. 1000kcal's minder op een schema van 3000kcal's? Waarom het niet simpeler maken en alleen trainingsdagen anders eten als niet-trainingsdagen? Het enige verschil hoeft dan na je training te zitten. Na je training mag je overigens best uitgebreid eten. Het zou samen met je ontbijt de meest koolhydraatrijke maaltijd van de dag mogen zijn, vreten maar op dat tijdstip.
Ik merk bij mezelf dat ik beter herstel wanneer ik meer na de training eet, dan wanneer ik meer overdag eet. Na je training zou je in jouw geval makkelijk 200gr. havermout + nog wat melk en kwark kunnen eten.. Dan voor het slapen gaan nog wat kwark en klaar. Op niet trainingsdagen neem je ipv de post workout maaltijd met havermout gewoon noten en zorg je dat je iets lager uitkomt in totaal aantal kcal's voor die dag.

Je hoeft je vetten niet elke dag gelijk te houden, als de balans in het gehele schema er maar is.. Op een niet-trainingsdagen zorgt snel opneembare voeding juist voor vettoename, niet de vetten die je neemt, die komen toch wel terecht.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik vind een marge van 1/3 op je voedingsschema best veel. 1000kcal's minder op een schema van 3000kcal's? Waarom het niet simpeler maken en alleen trainingsdagen anders eten als niet-trainingsdagen? Het enige verschil hoeft dan na je training te zitten. Na je training mag je overigens best uitgebreid eten. Het zou samen met je ontbijt de meest koolhydraatrijke maaltijd van de dag mogen zijn, vreten maar op dat tijdstip.
Ik merk bij mezelf dat ik beter herstel wanneer ik meer na de training eet, dan wanneer ik meer overdag eet. Na je training zou je in jouw geval makkelijk 200gr. havermout + nog wat melk en kwark kunnen eten.. Dan voor het slapen gaan nog wat kwark en klaar. Op niet trainingsdagen neem je ipv de post workout maaltijd met havermout gewoon noten en zorg je dat je iets lager uitkomt in totaal aantal kcal's voor die dag.

Je hoeft je vetten niet elke dag gelijk te houden, als de balans in het gehele schema er maar is.. Op een niet-trainingsdagen zorgt snel opneembare voeding juist voor vettoename, niet de vetten die je neemt, die komen toch wel terecht.
Ik heb het nu zo gedaan op trainings dagen, alleen carbs bij ontbijt en na de training.

High carb schema:

40gr whey
140gr brinta
1banaan

Maaltijd 2, carbs, protein and green veggies
100gr kipfilet
100gr wortelen

150gr tonijn
45gr cashewnoten
200gr komkommer

4 eieren
45gr cashewnoten

40gr whey
100gr kipfilet
140gr brinta

Maaltijd 6, protein
300gr kwark

Ik begrijp alleen niet goed wat je bedoelt met dat de marge 1/3 te groot is in mn eetschema want je adviseerd het zelf in je artikel. zoals ik het nu begrijp dan kan ik beter 700/350kcal verschil maken omdat mn onderhoud ook nog niet zo hoog is? en pas later als ik meer massa heb bijvoorbeeld wel een 1000kcal tekort in mn volgende cut?

---------- Toegevoegd om 21:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:09 ----------

Oja nog een andere vraag kan ik sochtends creatine door mn brinta gooien?

Ja dat bedoel ik idd. met die marge..
De structuur van je schema ziet er goed uit.
Brinta is relatief snel in opname, zou dan liever voor havermout gaan na de training.. Misschien 's ochtends iets meer fruit (vitaminen) en iets minder brinta?

Ik zie het nut van creatine tijdens het cutten niet zo in, zijn geloof ik ook onderzoeken die uitwijzen dat creatine het cutten belemmerd. Als je na het cutten creatine neemt kan je veel sneller laden, daar zie ik het voordeel wel van in.
Misschien nog extra kaneel toevoegen voor insulinegevoeligheid.

Terug
Naar boven