MuscleMeat

Carb cyclen, controle 2e oog aub.

Taaci

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
87kg
Vetpercentage
10%
Mede bodybuilders,

Na een langere periode krachttraining (3,5 jaar) en zo'n 20-22 kilo gegained te hebben, waarna ik nu sta op een % van 12% zo op het oog gekeken, ben ik aangekomen bij het moment dat ik wil gaan cutten.

De kennis van voeding, trainen en RUST is aanwezig, enige vraag is naar ervaren bodybuilders om een second opinion en een 2e oog met mogelijk kritisch commentaar op mijn carb cycle.
Omdat ik door al het berekenen en het controleren misschien iets over het hoofd zie.

Mijn stats:

- 24 Jaar
- 183cm
- 87kg
- 10-12%

Ik heb 3 schema's waarvan:

- High proteïne, High carb, Low fat (prioriteitstraining of benen)
- High proteïne, Moderate carb, Low fat (andere trainingsdagen)
- High proteïne, Low carb, Low fat (rustdag)

Mijn training bestaat uit:

- Maandag, schouders, triceps, abs (HIIT) (Moderate carb)
- Dinsdag, Benen (LIT) (High carb)
- Woensdag, Borst, abs (HIIT) (Moderate carb)
- Donderdag, Rug, biceps (LIT) (Moderate carb)
- Vrijdag, Benen (LIT) (High carb)
- Zaterdag wildcard (spiergroep bijtrekken waar nodig, abs (HIIT) (Moderate carb)
- Zondag is rust, met misschien een kleine wandelen (Low carb)

Mijn voeding-inname ga ik met de week met 0,25 gr carbs per VVM omlaag brengen, proteïne/fat blijft constant hetzelfde, tenzij gewicht aardig gedaald is zal ik mijn proteïne iets aanpassen.

De moderate en high carb dagen laat ik nog variëren. Ik heb ze nu bij benen gezet puur voor een inzicht, mocht ik een spiergroep achter vinden lopen, zal ik op die dag een high carb bij zetten.
Daarbij wissel ik de tonijn af met koolvis, kip, kalkoen of soms een zalm.

Ik hoop op goede tips en kritische punten.

Groeten :D

High proteine, high carb, low fat (prioriteitstraining + benen).jpg

High proteine, low carb, low fat (rustdag).jpg

High proteine, medium carb, low fat.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit :) je low carb dag kan zelfs nog lager ;) ik zit op low carb dag rond de 30 gram carbs @ circa 110kg bodyweight :)

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er goed uit :) je low carb dag kan zelfs nog lager ;) ik zit op low carb dag rond de 30 gram carbs @ circa 110kg bodyweight :)

Thanks voor je snelle response!

Ja ik zat te twijfelen of ik hem nog verder omlaag zou gooien, echter zit ik dan met een extreem lagere kcal inname op mijn rustdag, nu voer ik op zondag 9/10x echt 0,0 uit, dweil ik een beetje op de bank met series en films of FIFA, haha.

Ik neem je kritische oog zeker mee, en zal mijn carbs eens omlaag gooien richting de 40-50 gr op de low-carb dag!

Mwah dat zeer lage is juist effectief ;) Mijn low dag is 1500 kcals.
Moet wel vermelden dat ik dit niet natty doe..

Misschien je vetten iets hoger doen?

Misschien je vetten iets hoger doen?

Daaraan heb ik gedacht, echter heb ik in alle schema's berekend op 0,6 gram per kilo vvm.
Ik weet dat ze zeggen 1gr per kilo, echter zijn er ook supplementen waarmee je deze aan kunt vullen, lees: visolie, epa, dha, omega-3 en -6.. Dat staat los van het voedingsschema.

Daarentegen bak ik mijn eitjes in olijfolie, dus er komt wel iets meer binnen dan wat er staat!

Thanks voor je reactie!:)

Daaraan heb ik gedacht, echter heb ik in alle schema's berekend op 0,6 gram per kilo vvm.
Ik weet dat ze zeggen 1gr per kilo, echter zijn er ook supplementen waarmee je deze aan kunt vullen, lees: visolie, epa, dha, omega-3 en -6.. Dat staat los van het voedingsschema.

Daarentegen bak ik mijn eitjes in olijfolie, dus er komt wel iets meer binnen dan wat er staat!

Thanks voor je reactie!:)

Als je zo nog aan die overige komt zit het wel goed denk ik ja;)
Verder ziet er wel netjes uit volgens mij. Doe nu zelf per week 2 hogere dagen in de week qua carbs, havermout 80gr ipv 50, rijst 80 gr ipv 50.

Als je zo nog aan die overige komt zit het wel goed denk ik ja;)
Verder ziet er wel netjes uit volgens mij. Doe nu zelf per week 2 hogere dagen in de week qua carbs, havermout 80gr ipv 50, rijst 80 gr ipv 50.

Zoals hierboven al aangegeven zal ik mijn low-carb ook nog verlagen tot 40-50 carbs over de dag.

Loopt t goed, jouw verhoogde dagen?

Doe het nu pas een week, maar voelt wel goed naar mijn mening. Heb ze wel op dagen geplaatst waar ik ze ook wel nodig heb;)

Aanpassing low carb dag.

Na tip van Stunna, low carb dag verlaagd.

High proteine, low carb, low fat (rustdag).jpg

Terug
Naar boven